Gå til innhold

Neseoperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 18 som i noen år har slitt med psykisk med at nesa mi er så rar på tuppen. Jeg føler meg dritstygg på bilder og nekter alltid å ta bilder av meg selv. Jeg prøver å skjule nesen min hele tiden og er virkelig usikker pga. Dette. Kjempe dårlig selvtillit

Mange sier jeg ikke skal tenke på nesa mi, at den er grei som den er, men det er noe som plager meg. Hver. Eneste. Dag.

Hver gang jeg ser i speilet vil jeg bare gråte og jeg hater så utrolig mye å se meg selv i speilet på prøverom i butikker når jeg shopper.

Lurer derfor her på hvor mye det koster med en "liten" operasjon. Selvsagt er det forskjellig og dere kan ikke gi meg fasitsvar, men koster det mye å fikse bare på tuppen av nesa? (Har en relativt rett nese, men den er kjempe flat og spiss på tuppen, og det er det jeg vil fikse på!!!)

På en side vil jeg gjerne operere, på en annen er det for dyrt og jeg er redd jeg kommer til å angre senere (tenk om jeg får masse neseproblemer og nesa blir enda styggere?)

Kan noen her hver så snill å hjelpe og tipse litt om hva jeg skal gjøre? Dette er noe som sliter på meg psykisk liksom. Pengene og redselen for at jeg blir enda styggere er jo i hovedsak det som gjør meg så ufattelig usikker. Vil barevikke angre på at jeg ikke gjorde noe når jeg blir eldre...

Har dessuten planer om å dra på fhs etter vgs. et år, og det er jo også dyrt i seg selv...

Anonymkode: 0f67d...cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg betalte 40.000..gjorde det ikke i norge

Anonymkode: af2c5...585

Skrevet

forresten så er jeg 29 nå, gjorde det da jeg var 21.. angrer nå 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

forresten så er jeg 29 nå, gjorde det da jeg var 21.. angrer nå 

Hvorfor angrer du? 

Anonymkode: 9055e...023

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe greie på plastisk kirugi, så kan ikke hjelpe deg der. 

Hadde også store komplekser for nesa mi, men har jobbet med meg selv for å lære å leve med den. Prøv heller å fokusere på hva du faktisk liker ved utseende ditt og fremhev dette! Ikke strev etter perfeksjon, for det eksisterer ikke. 

Skrevet

Jeg har samme tanker som deg. Tenkte først på neseplastikk da jeg var like gammel som deg, men redselen for narkose og et negativt resultat skremte meg fra å gjøre det. Nå har det gått flere år (er nå i midten av tyveårene), og er nå sikker på at neseplastikk er noe jeg vil gjøre. 

Jeg anbefaler deg til å bruke tid å å tenke og vurdere før du tar en avgjørelse, for det er en stor avgjørelse å ta. Det er en tråd her inne hvor du kan snakke om neseplastikk og lese om andres opplevelser.

Anonymkode: f582e...0c6

Skrevet
3 minutter siden, Audrey Hepburn skrev:

Har ikke noe greie på plastisk kirugi, så kan ikke hjelpe deg der. 

Hadde også store komplekser for nesa mi, men har jobbet med meg selv for å lære å leve med den. Prøv heller å fokusere på hva du faktisk liker ved utseende ditt og fremhev dette! Ikke strev etter perfeksjon, for det eksisterer ikke. 

Jeg mener det samme som deg, at en skal tenke godt gjennom før en tar noen avgjørelse og at en først og fremst skal jobbe med kompleksene sine og fremheve det en liker ved seg selv, for en operasjon kan ikke fikse alt og en kommer aldri til å bli perfekt. Jeg for min del har brukt tid på å tenke gjennom dette, flere år, men nesen er noe jeg har store problemer med, og jeg har kommet fram til at operasjon er det riktige for meg.

Anonymkode: f582e...0c6

Skrevet

Prisene i Norge ligger på 40.000 +++ selv om man bare skal fikse "litt". Betalte selv 45.000 kr for å fjerne hump på neseryggen. 

Er 25 og glad jeg ikke ventet stort lenger. Ikke vits å gå gjennom livet og hate nesen sin. 

Anonymkode: 532e4...750

Skrevet

Gjorde det da jeg var 18, har ikke angret en dag. Ja, det er svinedyrt, og det har ingenting å si om du skal endre litt eller mye på nesen. Prisene starter på 40k, noen tar også 50k ++. Jeg betalte 42.000, mener jeg. Hvis du sliter SÅ mye, synes jeg du skal gjøre det. Selvfølgelig er det en sjanse for at du ikke blir fornøyd, det gjelder alle operasjoner. Men det er en risk du må ta, hvis du vil få til en endring. Ingen skal måtte gå rundt og føle seg grusom pga. en liten "neseimperfeksjon". Før noen spør: nei, man får det ikke dekt av staten.

Anonymkode: aebd7...d8a

Skrevet

Jeg gjennomførte det da jeg var 19 år. Det er definitivt en av de beste avgjørelsene jeg har tatt. Det er en dyr pris å betale, men dersom man gjør det av tungtveiende årsaker er det uten tvil verdt det. Min operasjon kostet 45 000 kr. Neseryggen ble filt ned, og det ble gjennomført et lite inngrep på nesetuppen (brusk ble sydd sammen). 

Jeg tror det er mange som ikke klarer å sette seg inn i hvordan det er å leve med noe man misliker i så stor grad at det hemmer en å leve et normalt liv. At det videre er plassert midt i ansiktet gjør det ikke noe bedre. Det er for flere en lav terskel å gjennomføre kosmetisk kirurgi, men for en god del er det tungtveiende årsaker for en slik beslutning. Det sistnevnte synes jeg det ikke er greit å ta noen på. 

Når det gjelder min historie hadde jeg nesen min i tankene hver eneste gang jeg var i offentligheten. Jeg var konstant opptatt av å skjule den diskret med hår og vinkler jeg satt/stod i. Jeg fikk helt panikk dersom noen så meg i profil, og jeg ble skamfull hver eneste gang noen nevnte neser. Jeg grøsset hver eneste gang jeg så meg i profil i speilet. Jeg har også fått et par stygge kommentarer på nesen min i løpet av oppveksten, så det er jo ikke slik at dette bare satt i mitt eget hode. Jeg jobbet med hvordan jeg så på meg selv i rundt 6-7 år, men etter hvert begynte jeg å spørre meg selv om hvorfor jeg skal leve livet mitt på denne måten. Er det verdt det? Jeg var absolutt ikke ute etter perfeksjon. Jeg var ute etter noe jeg kunne leve med. Det fikk jeg. Nå tenker jeg ikke over nesen min i det hele tatt. Jeg synes imidlertid nesen har blitt veldig fin, og den passer godt til resten av ansiktet mitt. 

Uansett hva det blir til håper jeg du tar den riktige beslutningen for deg. Dersom du ender meg å gjennomføre et kosmetisk inngrep bør du gjøre god research i forkant. Nesetipp kan være litt utfordrende, og det er dermed viktig at du velger en kirurg som er god på nettopp et slikt type inngrep du er ute etter. 

Anonymkode: 7845c...d2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...