Gå til innhold

Reiseforsikring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd ang hvilke forsikringselskap som er best eller verst når det kommer til reiseforsikring? Skal reise i to måneder i sør-Amerika til høsten. Kommer til å bo litt borte fra sivilisasjonen. Fått høre at selskapet burde være tilknyttet SOS international. Hvem er tryggest i forbindelse med ulykke og akutt sykdom, hvis jeg må evakueres og slike ting? og hvis jeg skulle behøve rettshjelp? 

Råd tas imot med takk :) 

Anonymkode: 227d9...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettshjelp i utlandet tviler jeg på om noe selskap har på reiseforsikring. Ellers er resieforsikring for to måneder mer enn standardforsikring. De fleste har 45 dager som standardpris ut over 45 dager så må du ha en utvidet reiseforsikring og de blir høyere pris på enn bare en vanlig reiseforsikring. 

Har du medlemskap i noen fagforerning eller annet som gir deg fordeler på forsikring? Hva anbefaler selskapet du skal reise med? 

Jeg holder på å undersøke pris på forsikring fordi jeg ikke er fornøyd med servicen hos IF/Europeiske når jeg trenger hjelp i tillegg til at jeg over flere år har betalt for høy forsikring på grunn av feil IF etter mye påtrykk har vedkjent seg å ha gjort. Jeg ser at IF og OBOS FORSIKRING i forhold til DNB har omtrent halve prisen på forsikringene jeg trenger. Men forsikring har som kjent to priser en når du betaler forsikringspremien og en når du trenger hjelp på grunn av skade. 

Anonymkode: b422c...9eb

Skrevet

Finnes nok av de som tilbyr 60 d. Så kan du forlenge, noe som blir dyrt (60-100 kr dagen). 

Skrevet
1 minutt siden, marion skrev:

Finnes nok av de som tilbyr 60 d. Så kan du forlenge, noe som blir dyrt (60-100 kr dagen). 

Kan du nevne noen?

Anonymkode: b422c...9eb

Skrevet
Den 15. august 2016 at 13.00, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen råd ang hvilke forsikringselskap som er best eller verst når det kommer til reiseforsikring? Skal reise i to måneder i sør-Amerika til høsten. Kommer til å bo litt borte fra sivilisasjonen. Fått høre at selskapet burde være tilknyttet SOS international. Hvem er tryggest i forbindelse med ulykke og akutt sykdom, hvis jeg må evakueres og slike ting? og hvis jeg skulle behøve rettshjelp? 

Råd tas imot med takk :) 

Anonymkode: 227d9...518

Har du ikke noen andre forsikringer?Innbo,bil etc? I så fall kan det lønne seg å undersøke i det selskapet du allerede bruker.Har man flere forsikringer i samme selskap får man samlerabatt.

Anonymkode: 8ea68...d4a

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med Gjensidige :) Har ikke hatt behov for akutt hjelp, men fikk penger for skadet leiebil 2 dager etter at jeg meldte fra, og fikk tilbake 30.000 da jeg måtte avbestille en reise pga sykdom. En jeg skulle reise sammen med hadde noe mer problemer med å få tilbake flyskatter o.l. fra If, og det var vanskeligere å fylle ut meldeskjemaet deres.

Jeg får ett års reiseforsikring for 1000-lappen (singel og uten barn), men det koster litt ekstra å være borte lenger enn 45 dager. Jeg er relativt sikker på at min forsikring dekker rettshjelp i utlandet. Jeg vet dessverre ikke om de er tilknyttet SOS international, men det tar jo ikke lang tid å spørre dem. 

Anonymkode: 4413f...fbc

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med Europeiske. Fikk rask og god hjelp av dem da barnet mitt skadet seg (ikke alvorlig, men måtte på sykehus) i Asia. 

Anonymkode: 1a7be...1c7

Skrevet

Jeg ville sjekket med Gouda! Mener å huske at de er flinke på skreddersying.

Jeg tror du må kjøpe forlengelse av ordinær reiseforsikring dersom du velger et av de store selskapene, og forlengelsen i seg selv koster ofte mer enn selve årsforsikringen. 

Anonymkode: 0589e...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...