Million Skrevet 15. august 2016 #1 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Sønnen min skal begynne på dette legemiddelet mot kviser. Han har tidligere gått to år på antibiotika, noe som har vært veldig vellykket og han har sluppet noe særlig kviser de siste to årene. Men så mener legen at to år er lenge nok på et antibiotikum, og pga faren for resistens må han slutte med det og begynne på noe annet. Da er visst alternativet isotretinoin.... og så kjent som det beryktede roaccutan. Den dokumentarfilmen som ble lagd om bivirkningene til medikamentet skremte meg. Den så jeg for lenge siden. NÅ sies det imidlertid at de påstandene fra filmen og ryktene på nettet er tilbakevist. Jeg er likevel skremt og er bekymret for å gi min 16 åring dette legemiddelet. Da vi var hos hudlegen, sa han i løpet av timen at det kostet rundt 350,- kroner i måneden. "Medisinen er ganske dyr" sa han. Nå har jeg vært og hentet en eske med 30 piller på apoteket og betalte 330,- kr for den. Men da ser jeg at sønnen min skal ta TO piller om dagen av dette....og det betyr at esken bare vil vare i 2 uker! Det vil si at kuren blir DOBBELT så dyr som legen forespeilet! 660,- kr i måneden for medisinen, PLUSS alle kremer og fuktighetsgivende "hjelp" som lepomader osv. Det er nesten så jeg ikke vet om jeg har råd til dette... (er uføretrygdet) Men jeg må vel bare ta meg råd, for det er jo snakk om min egen sønns velvære, utseende og hud. Er det virkelig sånn at kuren er så dyr? Hva betaler dere andre i måneden? Legen snakket også om å eventuelt øke fra 2 piller om dagen til 3, hvis ikke bivirkningene blir for ille, sånn at han må ta kuren i kortere periode. Da blir det altså enda dyrere.... Endret 15. august 2016 av Million Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1045796-bruk-av-isotretinoin-og-pris/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Del Skrevet 15. august 2016 1 minutt siden, Million skrev: Sønnen min skal begynne på dette legemiddelet mot kviser. Han har tidligere gått to år på antibiotika, noe som har vært veldig vellykket og han har sluppet noe særlig kviser de siste to årene. Men så mener legen at to år er lenge nok på et antibiotikum, og pga faren for resistens må han slutte med det og begynne på noe annet. Da er visst alternativet isotretinoin.... og så kjent som det beryktede roaccutan. Den dokumentarfilmen som ble lagd om bivirkningene til medikamentet skremte meg. Den så jeg for lenge siden. NÅ sies det imidlertid at de påstandene fra filmen og ryktene på nettet er tilbakevist. Jeg er likevel skremt og er bekymret for å gi min 16 åring dette legemiddelet. Da vi var hos hudlegen, sa han i løpet av timen at det kostet rundt 350,- kroner i måneden. "Medisinen er ganske dyr" sa han. Nå har jeg vært og hentet en eske med 30 piller på apoteket og betalte 330,- kr for den. Men da ser jeg at sønnen min skal ta TO piller om dagen av dette....og det betyr at esken bare vil vare i 2 uker! Det vil si at kuren blir DOBBELT så dyr som legen forespeilet! 660,- kr i måneden for medisinen, PLUSS alle kremer og fuktighetsgivende "hjelp" som lepomader osv. Det er nesten så jeg ikke vet om jeg har råd til dette... (er uføretrygdet) Men jeg må vel bare ta meg råd, for det er jo snakk om min egen sønns velvære, utseende og hud. Er det virkelig sånn at kuren er så dyr? Hva betaler dere andre i måneden? Legen snakket også om å eventuelt øke fra 2 piller om dagen til 3, hvis ikke bivirkningene blir for ille, sånn at han må ta kuren i kortere periode. Da blir det altså enda dyrere.... Du får dekket de av Helfo. Ta vare på kvitteringene og når han er ferdig med kuren så sender du inn en søknad og vedlegger kvitteringene. Det er en egenandel, men du vil få igjen store deler av det. Anonymkode: 640f5...42f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1045796-bruk-av-isotretinoin-og-pris/#findComment-18480615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. august 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 15. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får dekket de av Helfo. Ta vare på kvitteringene og når han er ferdig med kuren så sender du inn en søknad og vedlegger kvitteringene. Det er en egenandel, men du vil få igjen store deler av det. Anonymkode: 640f5...42f Åja, det var jo gode nyheter! Jeg bladde panisk i kvitteringene mine, og heldigvis har jeg tatt vare på den. Fant kvitteringen. Da skal jeg sørge for å ta vare på alle sammen heretter! Takk for svar! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1045796-bruk-av-isotretinoin-og-pris/#findComment-18480621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #4 Del Skrevet 15. august 2016 1 minutt siden, Million skrev: Åja, det var jo gode nyheter! Jeg bladde panisk i kvitteringene mine, og heldigvis har jeg tatt vare på den. Fant kvitteringen. Da skal jeg sørge for å ta vare på alle sammen heretter! Takk for svar! Bare hyggelig! Har hatt to barn som har gått på flere langvarige kurer, så jeg vet hvor fort pengene flyr når man bruker de. Men er faktisk verdt det. Mine har ihvertfall blitt helt kvitt kviseproblemet. Jeg lurer litt på om jeg måtte sende inn hver 6. måned... Sjekk opp det så ikke kvitteringene blir for gamle. Ergelig å gå glipp av penger man har krav på. Anonymkode: 640f5...42f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1045796-bruk-av-isotretinoin-og-pris/#findComment-18480629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. august 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 15. august 2016 OK, takk for tips. Jeg har forresten ringt legen i mellomtiden, og oppdaget at han har allerede søkt om for oss å få det på blå resept. Dette er vel noe som legges inn i datasystemet, sånn at apoteket ser det når jeg kommer og skal ha neste reseptutlevering? Da vil jeg få riktig pris der og da, eller.... ? Eller må jeg betale fullt likevel og heller få refundert? Jeg har hatt egne medisiner (andre) på blå resept før, og da har jeg ikke måttet betale full pris på apoteket, men fått medisinen til kun egenandel som ble betalt der og da. Ingen refundering nødvendig altså, man får det på stedet. Stemmer dette for Isotretinoin også? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1045796-bruk-av-isotretinoin-og-pris/#findComment-18481772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå