Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Fireball skrev:

Til dere som mener at hun hadde lyst/ba om det/o.l.: Dere burde skamme dere. Klær med blod og verkende underliv? Jeg har ikke ord. Håper denne tråden blir ryddet i!

Er du uenig i at dersom vi sier hun kanskje spilte en liten del i hva som skjedde, og var litt mer tydelig gjennom hele kvelden, så kunne hun ha unngått dette?

Blodet har ingenting å si, det kan komme uten voldtekt og. Han gjorde ikke noe for å skade henne. Han truet ikke henne, han var bare pågående

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. En tilståelse under press er verdiløs

Anonymkode: daf17...af9

Nei. Eneste presset var muligheten for at man skulle finne ut av løgnen deres. De kan ha trodd to ting om polygrafen:

1: Den er nøyaktig. Den vil avsløre dem om de lyger, og si at de er uskyldig om de ikke lyger. Ingen grunn til å innrømme noe de ikke har gjort

2: Den er ikke nøyaktig og kan ikke brukes som fellende bevis(som er tilfellet). Dvs, uansett hva polygrafen kommer til å vise så har det ikke noe å si. Altså; ingen grunn til å innrømme noe de ikke har gjort

Anonymkode: cb8a8...1e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å la det stå til er som å godta det som skjer. Du sa ikke nei. Du tenkte ikke nei. Bare at du angrer siden det var en dårlig opplevelse tror jeg. Jeg har selv blitt voldtatt og det var en helt annen tanke i mitt hode. Jeg tenkte nei. Jeg skreik nei. Jeg ble slått når jeg skreik nei. Jeg prøvde å dytte han av. Kjempet til siste sekund før det faktisk skjedde. 

Du lot han kysse deg. Du var med alle steder han dro. Du lot han ha sex med deg. Blod kommer ofte ved første gang man har sex så han trenger ikke å ha vært røff med deg heller. 

Anonymkode: 7ed86...91d

Det er mange måter en voldtekt kan skje på. Du trenger ikke kjempe fysisk  til siste sekund. Du kan ha frivillig sex med en person, men i sekundet du sier nei, skal han slutte. Slutter han ikke, er det voldtekt. Det er heller ikke alle som tørr å kjempe til siste sekund.

I TS sitt tilfelle har hun gjort motstand flere ganger, men til slutt vært så redd at hun ikke turte mer. Dette er voldtekt.

Jeg kan nevne at jeg har blitt voldtatt selv. Saken gikk til retten, og han ble dømt. Jeg hadde en utrolig flink bistandsadvokat. Mens jeg hadde muligheten fortalte jeg henne om en annen situasjon jeg var i en gang, bare fordi jeg var usikker ogl urte på om dette regnes som voldtekt. Da hadde han jeg var med mast så mye om sex, og selv om jeg sa nei kjempemange ganger og sa jeg ikke ville, ignorerte han meg helt. Virket ikke som om han hørte hva jeg sa en gang. og da ble jeg til slutt med på det fordi jeg følte jeg ikke hadde noen andre alternativer. Mange vil si at jeg hadde jo det, så det er ikke voldtekt. og ja, jeg hadde andre alternativer, men når man er i situasjonen er det ikke alltid de alternativene er "tilgjengelige". Altså, de sto ikke i hodet mitt der og da, fordi jeg ble redd og bare frøys. Advokaten min sa at dette er en form for voldtekt det også. Og dette er jo ikke veldig langt unna TS sin historie.

Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere kan ta dette på PM? Dere avsporer debatten

Jeg vil si denne delen er relativt relevant. De sendte hjem venninnen

9 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

• Men om jeg hadde to venninner på besøk, og den ene venninna sendte hjem den andre, så hadde jeg antatt at den gjenværende ikke kom til å bli spesielt irritert om jeg ikke ga opp på første forsøk

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Sykkelkopp skrev:
  • Jeg gidder jkke å sitte en hel kveld om jeg bare får negative reaksjoner. Jeg kan jo f.eks sove eller snakke med en av de 2.5 million andre damene i Norge

Men om jeg hadde to venninner på besøk, og den ene venninna sendte hjem den andre, så hadde jeg antatt at den gjenværende ikke kom til å bli spesielt irritert om jeg ikke ga opp på første forsøk

Du har med andre ord lite respekt for kvinner? Du gir opp kvinnen om hun ikke vil ha sex med deg, og hopper heller til neste?

Anonymkode: 4fed4...2cd

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du uenig i at dersom vi sier hun kanskje spilte en liten del i hva som skjedde, og var litt mer tydelig gjennom hele kvelden, så kunne hun ha unngått dette?

Blodet har ingenting å si, det kan komme uten voldtekt og. Han gjorde ikke noe for å skade henne. Han truet ikke henne, han var bare pågående

Nei. Eneste presset var muligheten for at man skulle finne ut av løgnen deres. De kan ha trodd to ting om polygrafen:

1: Den er nøyaktig. Den vil avsløre dem om de lyger, og si at de er uskyldig om de ikke lyger. Ingen grunn til å innrømme noe de ikke har gjort

2: Den er ikke nøyaktig og kan ikke brukes som fellende bevis(som er tilfellet). Dvs, uansett hva polygrafen kommer til å vise så har det ikke noe å si. Altså; ingen grunn til å innrømme noe de ikke har gjort

Anonymkode: cb8a8...1e2

Er du kjent med begrepet double blind placebo test?

Det er en grunn til at man innen for vitenskaplige undersøkelser bruker den type metode når man skal finne ut av ting. Samme konsept gjelder også for det psykiske og psykologiske. Ingen med kompetanse ville akseptert det der som gyldig.

Om de som blir spurt tror at løgndetektoren kan gi feil resultat og at det kan brukes mot dem i en rettsal, så er man allerede på ustødig grunn. Mange voldtektsoffer sliter med skyldfølelse selv om det var vold inne i bildet, og disse kunne blitt skremt av tanken på at detektoren skulle lese dem som løgnere. Å ikke bli trodd er en veldig sterk grunn for at mange ikke anmelder. De to grunnene du lister opp er ikke dekkende for alle muligheter en gang.

Dette er så logisk og opplagt at jeg skjønner ikke at jeg må forklare det en gang. Dette gir meg hjernekreft

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har med andre ord lite respekt for kvinner? Du gir opp kvinnen om hun ikke vil ha sex med deg, og hopper heller til neste?

Anonymkode: 4fed4...2cd

Ja helt krise ass, jeg burde bures inne og stenges ute fra samfunnet. Jeg går for de som er interessert tilbake, og lar de som ikke er interessert finne noen de er mer interessert i. Det er ikke noe mer turn off enn en jente som er mye mindre giret enn meg. Jeg finner min type, de finner deres. Alle blir glad

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette oppfattes nok av veldig mange som et merkelig spørsmål. Men jeg er usikker på hva som  regnes som voldtekt og ikke. For min egen del må jeg konkludere for å komme meg videre (det er drøyt 3 år siden), eventuelt for å tørre å søke hjelp hos en profesjonell.  

Situasjonen er som følger: 

Jeg og bestevenninnen min hadde akkurat fylt 19 år, hadde akkurat gått ut av videregående og dro på vår første sydentur helt alene. Nærmere bestemt til Side i Tyrkia. Vi er begge to stille, forsiktige jenter, så det var absolutt ingen partytur. Bare sol, bad, kos og avslapping.  

Jeg var singel, og var vel ikke alltid like avvisende når jeg fikk smigrende oppmerksomhet. Jeg syntes det bare var gøy, men flørtet vel heller ikke direkte tilbake. Til det var jeg for sjenert og uinteressert.    

Men da vi spiste middag på en restaurant en kveld,  var det en av servitørene som fanget oppmerksomheten min. Det skjedde ikke noe spesielt,  men han ba allikevel med meg og venninnen min ut på en drink. Som sagt, så gjort. Vi tok en drink på et utested, hadde det hyggelig og dro hvert til vårt. Vi hadde blitt venner på Facebook i løpet av kvelden, og i løpet av natten samt dagen etter mottok jeg en hel haug med smigrende ord fra denne unge mannen (han mente selv han var 21, men både jeg og venninnen min tror han heller var i midten/slutten av tjueårene). Det var så mye og overdådig at jeg "lekte med" og svarte noe flørtende tilbake, men var samtidig veldig tilbakeholden. 

Vi dro tilbake til samme restaurant kvelden etter. Denne gangen fikk vi et bord som var pyntet spesielt for oss, litt avsidesliggende i restauranten. Under måltidet kom han flere ganger og satte seg ned hos oss. Flere ganger kastet han seg over meg som et rovdyr, masse spytt og tunge. Jeg ble like forskrekket hver gang, men for å ikke lage oppstyr, kysset jeg tilbake som best jeg kunne.

Da vi var ferdig med å spise fikk vi en drink hver, "på huset", selvfølgelig. Lang historie kort: Jeg og Mr. Tyrkia sendte venninnen min avgårde med taxi tilbake til hotellet (i ettertid har vi lurt på hva som var i drinkene, for ingen av oss ble fulle, knapt nok bedugget) mens jeg ble igjen. Stikk i strid med hva vi hadde lovet oss selv og foreldrene våre. Vi fikk knapt satt oss ned ved et bord før han hev seg over meg igjen. Denne gangen stakk han også hånden ned i kjolen min og klådde på puppene mine. Jeg rev vekk hånden hans to-tre ganger,  men da han ikke ga seg, reiste jeg meg opp og begynte å gå. Han kom etter, ba om unnskyldning og lurte på om vi skulle gå en tur. Naiv som jeg var (det MÅ ha vært drinken, jeg er egentlig ikke sånn), gikk jeg med på det. Vi gikk innom en butikk hvor han kjøpte RedBull og sjokolade før han tok meg med ut i en sanddyne med masse gamle ruiner. Helt sikkert vakkert og fascinerende på dagtid, men alle vet hvor mørkt det blir i sørlige land om natten. Bare månen lyste opp. Vi satte oss ned i sanden, han tilbydde meg både RedBull og sjokolade, men jeg var alt for kvalm og redd til å ville ha noe som helst. Nå ville jeg bare hjem. Nok en gang hev han seg over meg, dyttet meg mykt, men bestemt, ned i i sanden og klådde. Jeg dyttet han av meg et par ganger før jeg nok en gang reiste meg opp og gikk. Han kom etter og vi gikk tilbake til restauranten. Der følte jeg meg nå på en måte "trygg". Jeg visste hvor jeg var, og jeg trodde han hadde tatt hintet.  

Men nei. Nok en gang kjørte han på. Hender og tunge over alt. Nå begynte jeg å miste motet, og da han dro meg med inn i et "smug" mellom to av restaurantens bygninger og la meg ned på en stabel av sofaputer, tenkte jeg at jeg fikk la det stå til, så overlevde jeg kanskje i det minste. 

Jeg var ikke bare singel,  jeg var jomfru også. Og jeg var tørrere enn et sandpapir nedentil, jeg var livredd. Det var mildt sagt vondt, men av en eller annen merkelig grunn fikk han noe ut av det og ble ferdig i løpet av relativt kort tid. 

Ikke lenge etter satt jeg i en taxi på vei hjem. Kjolen min var full av blodflekker, og underlivet verket noe helt forferdelig. Men jeg var bare glad for å ha overlevd.  

I flere uker etterpå bombarderte han meg med kjærlighetsmeldinger. "Høflig" som jeg var svarte jeg "takk" på et vis, men måtte til slutt blokke han.

Den første tiden var jeg "likegyldig" til hva jeg hadde opplevd, var bare glad jeg verken var gravid eller full av andre ulumskheter. Det er først senere det har begynt å plage meg hva jeg var med på. Fikk meg kjæreste et snaut år etter dette skjedde, og i starten fikk jeg noen "anfall" da han og jeg hadde sex. Stakkaren ble jo helt fortvilet når han oppdaget at tårene rant på meg under akten, men han har virkelig vært helt fantastisk omsorgsfull,  forståelsesfull og støttende etter at han fikk vite (i svært grove trekk) hva jeg har vært gjennom. 

Men du som har lest historien så å si i detalj; var dette en voldtekt, eller la jeg opp til det selv?  

Anonymkode: 21c55...db7

Hei TS.

Voldtekt eller ikke? Det ligger nok i grenseland etter den norske straffeloven. Men hva betyr vel det når det skjedde i Tyrkia med en ikke norsk stasborger.

Jeg tar ikke stilling til hva dette var.

Straffeloven i Norge § 297 er vel den som er nærliggende å tenke på mener jeg. Jeg har flere ganger kritisert denne paragrafen i det siste. Jeg er av den oppfatning at den bør fjernes eller endres. Dette da den blir avgjort på grunn av utsagn under forklaringer og avhør. Den som husker hendelse eller rettere sagt forteller den mest troverdig historien vinner frem, og blir trodd. Det hele her er vanskelig å bevise for det dreier seg om forklaringer og avhør. Ingen tekniske beviser er nødvendig for å bli dømt her. Det er slik noen må tilstå for å bli dømt. Dette er den mildeste paragrafen for voldtekt. Hjem fra byen paragrafen. Dagen derpå kan en angre sexen og si det er voldtekt. 

Men i ditt tilfelle med virker det være ord mot ord i ettertid, er det riktig forstått ? Ingen vitner, ingen beviser det var med tvang ovs.

Din uansvarlige oppførsel, for det var dette. Du er sikkert enig når du tenker etter. Forlate din venninne,  et fremmed sted i beruset tilstand med ukjente er i seg selv ufosvarlig og farlig. Inntak av drink uten kontroll av innhold av servitøren som jobbet der er vel ikke bra heller . Hva var i drinken ovs.

Men om det var en voldtekt så får du ikke gjort annet enn å søke psykologisk hjelp i dag? Dette var i Tyrkia med ikke norsk statsborger. Et annet lovverk ovs. 

Når mannen sendte deg en sms med kjærlighets-erklæringer ser han vel ikke på det som voldtekt selv vil jeg tro. Dette er nærliggende å tenke. Han var pågående og maste. Om det var slik er dette voldtekt må det vel være tvang? Du slapp han til etter mye mas, klåing, klining ovs.

Din tilstand skal ikke ses i sammenheng med selve  den seksuelle handlingen. Det er ikke noe som gjør deg medvirkende i en evt. voldtekt enn om du var edru. Du er ikke medskyldig en en voldtekt selv.

MEN så kommer en dit hen, har satt deg selv i denne tilstanden om du var edru? NEPPE vil jeg tro. Din vurderingsevne i beruset tilstand er svakere om enn du var edru. Du virker være uten særlig erfaring med alkohol og sex. Dette på fremmed sted ovs. LITE LURT av deg å sette deg i denne situasjonen.

God bedring, Klem

Endret av Peter007
  • Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Fireball skrev:

Nei, det er det ikke!
Alle reagerer forskjellig i fryktladde situasjoner; noen skriker og sparker, noen får "uventet" styrke og klarer å rive seg løs, mens andre (som TS), fryser og er ikke i stand til og hverken si eller gjøre noe.

Så slutt og skriv sånt tull.

Jeg sier det ikke av følelser men hvordan det vil tolkes i en rettsal. Det er desverre for mange jenter som roper voldtekt når de egentlig angrer. Uansett om alle nå sier hun ble voldtatt. Hva kan man gjøre med det 3 år senere? Hvilke beviser har man? Og den tanken hennes hjelper ikke. Jeg har selv vært i en rettssak og merket hvor tøft det er å få ting gjennom. 

Det som hjelper nå er at ts uansett får hjelp og går til psykolog for dette uansett hva det kalles.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er det.

At hun sendte venninnen hjem har ingenting å si. Hva man føler angående en person, for å ikke snakke om hvor trygg man føler seg, kan forandres i løpet av kort tid. TS var ikke komfortabel med hvordan han oppførte seg, avviste igjen og igjen - gikk fra han, to ganger til og med! Med andre ord, hadde det vært opp til henne hadde hun ikke tilbragt mer tid med han, langt i fra hatt sex.

Jeg skal love at jeg ikke hadde følt meg særlig trygg om jeg hadde vært alene på nattestid, med en forholdsvis ukjent og ubehagelig påtrengende mann etter meg. Når man så blir dratt inn i et smug... Voldtekt. Det er ikke et spørsmål engang, å føle at motstand er nytteløst og å bli livredd er en totalt normal og forståelig reaksjon i en slik situasjon - hun så jo allerede at å avvise ikke fungerte - og ikke en eneste ting tydet på at sex var noe hun ønsket.

Skumle holdninger, huff. Finn noen å prate med TS, unngå KG.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier det ikke av følelser men hvordan det vil tolkes i en rettsal. Det er desverre for mange jenter som roper voldtekt når de egentlig angrer. Uansett om alle nå sier hun ble voldtatt. Hva kan man gjøre med det 3 år senere? Hvilke beviser har man? Og den tanken hennes hjelper ikke. Jeg har selv vært i en rettssak og merket hvor tøft det er å få ting gjennom. 

Det som hjelper nå er at ts uansett får hjelp og går til psykolog for dette uansett hva det kalles.

Du vet ikke hva som hjelper TS, jeg vet ikke hva som hjelper TS. Å begynne å våse om rettsaker, farlige situasjoner/personlig "ansvar", hva enkelte andre kvinner gjør (falske anklager), etc - det hører ikke hjemme i tråden. Det var ikke etterspurt. Om jeg skal tippe, vil jeg tro at TS trengte å dele opplevelsen, få bekreftet at det var fælt og en faktisk voldtekt - slik hun følte det var, få støtte. Skal ikke garantere det, men det virker sånn ut i fra innleggene. Da er det ganske følelsesløst å vri det over til å handle om at "du kunne aldri bevist det", til "du lyver sikkert" og "det er litt din skyld da, som var alene og full blabla" - er det ikke?

Sikter for øvrig ikke bare til dette innlegget, men mange, mange i tråden.

Skrevet

Det jeg stusser litt på i denne historien er at du skylder på innholdet i drinken. Du følte deg ikke beruset, ikke svimmel, ikke uklar, ikke borte osv. Det finnes ikke noe voldtekts dop som gjør at du er helt klar i hodet men allikevel sender din venninne avgårde i taxi. 

Jeg forstår at dette var en kjip situasjon slik du ikke regnet med osv. Men det var ikke voldtekt om du anmelder det nå kommer ingenting til å skje. Hva du har dårlig samvittighet over forstår jeg heller ikke ( for å være helt ærlig). Om du føler du sliter med det som har skjedd og trenger hjelp til å bearbeide det gå til en psykolog. Mennesker reagerer forskjellig på gitte situasjoner men det betyr ikke derfor at noe straffbart har skjedd. 

• Liker 4
Skrevet

Nei,ts. Du har ikke blitt voldtatt. Du har hatt sex og angrer deg. Legg det på tabbekvota. 

Anonymkode: 03c61...9eb

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååh herregud som jeg angrer på at jeg skrev her. Og at jeg leste kommentarene. 

JA, jeg vet at jeg var dum. Men aldri livet at det var en centimeter med lyst. Da jeg ble med inn i smuget var jeg helt utmattet. Klokka var nærmere fire på natta. Jeg var livredd. Men ikke lyst. Blir kvalm av at noen tror det.  Men forstår også at folk forstår det sånn. 

Men på sett og vis har jeg fått den bekreftelsen jeg trengte også. Min feil. Jeg fortjente det. Aldri livet at jeg forteller dette/snakker med noen om  dette. Jeg graver meg et hull og skammer meg videre. Takk for meg. 

Hei du!

Du må ikke la disse kommentarene gå inn på deg, og for all del ikke tolke det slik du gjør her!

Husk at du beskriver en hel kveld og mye av natten også med kun få linjer som langt i fra klarer å beskrive og rettferdiggjøre hendelsen din slik den ble opplevd av deg. Det mangler garantert en haug med detaljer og fakta for å gjøre helheten i dette slik du har opplevd den og lever med det.

Så du har nok rett i at dette ikke var særlig lurt av deg å lufte på denne måten i et slikt forum.

MEN ikke la det ligge med dette, du må gi det en bedre sjanse enn dette før du konkluderer med noe som helst.

Jeg er ikke enig i det du skriver nå at dette var din feil etc. Og det som er viktigst av alt her er at om en kaller det voldtekt eller sex med makt etc så har du blitt presset til sex ved at en ukjent har bearbeidet deg og brukt din usikkerhet og fortrolighet til å presse seg til sex uten at du hadde gitt ditt samtykke! Det er ikke under noen omstendighet lov og ingen av oss kan dømme eller konkludere med hva du burde gjort annerledes eller at du gjorde ting som ga han grunn til å gjøre det han gjorde. Vi vet ikke engang om du er ei lita jente på 150 cm mens han var en sterk mann på 190 cm som etter hvert ble truende for deg el.l?

Men ikke la dette ligge, du må finne noen du kan stole på og få bearbeidet dette uavhengig av hvem sin feil det evt skulle være. Du har opplevd noe som har gitt deg traume og da må du ta tak i det slik at det ikke hemmer deg videre i livet ditt for deg og dine nærmeste.

For all del, få hjelp til å bearbeide dette!!

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååh herregud som jeg angrer på at jeg skrev her. Og at jeg leste kommentarene. 

JA, jeg vet at jeg var dum. Men aldri livet at det var en centimeter med lyst. Da jeg ble med inn i smuget var jeg helt utmattet. Klokka var nærmere fire på natta. Jeg var livredd. Men ikke lyst. Blir kvalm av at noen tror det.  Men forstår også at folk forstår det sånn. 

Men på sett og vis har jeg fått den bekreftelsen jeg trengte også. Min feil. Jeg fortjente det. Aldri livet at jeg forteller dette/snakker med noen om  dette. Jeg graver meg et hull og skammer meg videre. Takk for meg. 

Om du kun er ute etter den tilbakemeldingen som passer din egen oppfattning så skjønner jeg godt at du angrep på å skrive her.

Dette var ikke en voldtekt. Kan man forvente at mannen skjønte at du ikke ville? Ja, du hadde avvist han to ganger tidligere, men du fortsatt jo å henge med han. Da er det kanskje logisk at han trodde at du kanskje likte han, men at vi ikke ville gjøre noe mer akkurat der dere var. Så når han prøvde seg 3. gangen så valgte du å ha sex med han. Du sa ikke nei, du prøvde ikke å forlate situasjonen og ei heller hindre han deg i å dra. Dette var med andre ord ditt eget valg, og da var det ikke voldtekt. Hadde du derimot prøvd å avslutte samleiet eller ikke ha det og han nektet, så hadde det vært voldtekt, men det var altså ikke det som skjedde.

At du ikke hadde en centimeter med lyst kan ikke han vite når du ikke kommuniserer dette til han. Du kommuniserte til han at du kanskje hadde lyst, siden du fortsatt var med han etter å ha avslått to fremstøt. At du var utmattet, ikke hadde lyst og var redd var umulig for han å vite om du ikke sa eller på en annen måte viste han dette.

Det er heller ingen som har sagt at du fortjente å få denne dårlige opplevelsen, så kom deg ut av fosterstillingen din. Og du burde heller ikke skamme deg for dette, men du gjør selvsagt som du selv vil.

Anonymkode: 62ff3...f19

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts : Det virker som om denne hendelsen har satt spor hos deg. Dette ville jeg ha snakket med fagfolk om. KG kan være en fin plass, men enkelte er nådeløse mot mennesker som er i en sårbar posisjon her.  Slik jeg oppfatter at du er nå, og slik jeg har oppfattet at andre er i "har jeg blitt voldtatt"-tråder. Dessverre har jeg fortsatt til gode å se noe godt komme ut av denne typen tråder. 

Skulle så inderlig ønske at denne gangen, så tar du vare på deg selv og oppsøker hjelp. Ta til deg det som gjør deg godt i denne tråden, og kast fra deg det som får deg til å føle deg verre, som best du kan. Ikke gi fremmede mennesker den makten over deg at du forkaster tanken på å få hjelp på grunn av hva noen skriver på et forum. Ønsker deg alt godt. Det går an¨å få det bedre :) 

Anonymkode: e8993...6b4

Hun spør et direkte spørsmål på om hun har blitt voldtatt eller ikke. Mener du at hun kun skal få tilbakemeldinger med "ja, du har blit voldtatt" til tross for at mange mener at hun ikke har det? I så fall er ikke er diskusjonsforum det rette stedet å ta opp noe slikt.

Anonymkode: 62ff3...f19

• Liker 4
Skrevet

Dette var en voldtekt.

• Liker 1
Skrevet

En del i tråden blander sammen om det som skjedde er nok til å føre til en dom, det vet jeg ikke om det er. Men det som er klart er at TS ble presset til å gjøre noe hun ikke ønsket. Altså hun ble voldtatt. 

At hun akkurat rett før samleiet ikke lenger yter aktiv motstand har lite betydning. Hun har gjennom hele kvelden vært utsatt for et sterkere og sterkere press. Det hele minner om forhørsteknikker som går ut på å presse og trette ut offeret til det ikke lenger er i stand til å gjøre motstand. Men at det å gi opp framstår som det enkleste og tryggeste alternativet. 

Han utøvde dette presset over hele kvelden. Hun gjorde noen dumme valg, men det er fortsatt han som presser på. Jeg er sikker på at han har gjort det samme med flere damer på ferie der. 

Både hendelsen, og holdninger som kommer frem i tråder som dette gjør jo at man skjønner hvorfor overgrep og voldtekter skjer. 

• Liker 1
Skrevet

Soleklar voldtekt. 

Men dessverre bør ts ta et skikkelig oppgjør med seg selv. Du er fryktelig naiv, du er utydelig, usikker og som et lite lam blant blodtørstige ulver. Du må akseptere at du befinner deg i en tøff verden der du (slik du fremstår nå) vil være et lett bytte. 

Tror neppe KG kan hjelpe deg. Du burde oppsøke psykolog for å snakke ut og prøve å bygge deg opp til å bli en sterkere person. 

Så sant du ikke har tatt tak i dette bør du aldri reise utenlands til steder som Tyrkia uten følge. Og da snakker jeg om et følge som aldri vil akseptere at du skal sitter der alene med en fremmed mann i Tyrkia. Hva tenkte venninna di på? Hun burde vite din personlighet og at du kunne havne i problemer. All alkoholdrikking bør du også holde deg unna på slike steder og settinger.

Håper alt ordner seg for deg. Jeg mistenker du er en veldig snill person med et stort hjerte. Dessverre er verden full av råtne epler som vil gjøre deg ekstra utsatt. 

Anonymkode: 22fa5...651

Skrevet

Ser ikke på dette som voldtekt. Dette var du mer eller mindre med på selv.

Kom deg videre i livet

• Liker 2
Skrevet

Dette blir jo faktisk litt som den mye omtalte Hemsedal-saken. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i saken, så jeg er litt på tynn is og ønsker ikke skape noe debatt rundt dette. Men jeg mener å ha lest at den ene meddommeren som stemte for frifinnelse hadde uttalt noe sånt som at når hun hadde vært med på flørting og klining, så kunne hun jo ikke bare plutselig trekke seg?!

Det har jo blitt voldsomt oppstyr rundt denne dommen. Selvfølgelig ikke på grunn av denne uttalelsen alene, men det er jo en grunn til at denne har blitt trukket frem. Folk flest mener at dette er FEIL. Man skal kunne trekke seg når som helst og ikke måtte ta "konsekvensene" av de tidligere handlingene. Det blir jo det samme i TS sitt tilfelle. Skjerpings. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...