AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #41 Skrevet 14. august 2016 Her sitter en jente å har sikkert plenty av skyldfølese fra før , og dere spør hvorfor gjorde du det og det? En kan ikke alltid forutsi hva som skjer videre. Vi kan heller ikke sitte å avgi dom om det var voldtekt eller ikke , ingen av oss var der.det er hennes opplevelse av det som skjedde som teller.og sliter du etter opplevelsen så ta kontakt å få hjelp. Anonymkode: 8d1cb...579 2
Gjest Cathe. Skrevet 14. august 2016 #42 Skrevet 14. august 2016 (endret) FY søren for noen holdninger! I innlegget står det ikke eksplisitt at hun sa NEI, men det bør da ikke være nødvendig heller når man viser så tydelig med kroppsspråket at man ikke har lyst. Dommer til tiltalt: Gjorde jenta motstand? Tiltalt: Ja, hun dyttet meg unna en del ganger, fjernet hendene mine osv Dommer: Sa hun klart og tydelig nei? Tiltalt: Nei, det gjorde hun ikke. Dommer: Frikjent! Ikke meningen å være flåsete, prøver bare å illustrere at en dommer sannsynligvis ikke henger seg opp i den detaljen. Til TS: JA, du ble beklageligvis voldtatt. Du har ingenting å skamme deg over eller føle skyld. Leit å lese at du har det sånn. Fint at du har en kjæreste som tar godt vare på deg, men du har sikkert godt av å snakkeed en profesjonell også. Lykke til og klem til deg Endret 14. august 2016 av Cathe. Skrivefeil
stan Skrevet 14. august 2016 #43 Skrevet 14. august 2016 Jeg håper flest mulig damer leser kommentarene til en del av "mannfolka" i denne tråden. Da skjønner dere bedre hvorfor det skjer så mange overgrep og voldtekter. Jeg skjemmes på mitt kjønns vegne. 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #44 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun sa nei først, men senere på kvelden lot hun det stå til http://straightstatistics.fullfact.org/article/crying-rape-falsely-rare-or-common 10-12% av voldtektsanklager blir avslørt til å være falske, det virkelige tallet er sannsyngligvis langt høyere. I en undersøkelse hvor damer ble konfontert med polygraftest innrømmet 27% av det var falsk voldtektsanklage. Mange uten at det ble tatt noen test. Anonymkode: cb8a8...1e2 Polygraftest er like nøyaktig som horoskop. Tullete å bruke det som indikator på noe som helst https://en.wikipedia.org/wiki/Polygraph Anonymkode: daf17...af9
Sykkelkopp Skrevet 14. august 2016 #45 Skrevet 14. august 2016 3 minutter siden, PetterPanne skrev: Men i dette tilfellet mener jeg det er voldtekt. Det er kun fordi jeg har et totalitært syn på samtykke. Ser jeg noe som helst tegn til motstand, så er det et nei, og da gidder jeg ikke mer. Mye mulig det er forskjellige tolkninger på samtykke, men jeg tar ikke noen sjanser. Okey, du kan ikke gå galt med den iallfall, selv om jeg mener du mister mange sjanser. Veldig ofte er lett motstand tidlig bare et tegn på at jenta ikke er klar enda. Så hva gjør jeg? Jeg tar et steg tilbake, gir henne mer tid til å bli kjent. Snakker litt, ser om dama har lyst til å dra. Drar hun ikke? Prøver meg igjen, kommer meg litt lenger før jeg møter motstand. Tar så et skritt tilbake igjen. Lyst til å dra? Nei? Snakker litt mer, prøver meg igjen. Og plutselig kommer jeg hele veien. Hun kan når som helst si stopp, hun kan når som helst forlate meg. Vil du si at jeg voldtar disse damene? 1
happiest Skrevet 14. august 2016 #46 Skrevet 14. august 2016 Du viste tydelig med kroppsspråket at du ikke ville, flere ganger, så JA, DET VAR EN VOLDTEKT! Han burde skjønt det første gang du dyttet han vekk. Jeg tviler på han hadde noe i drinken siden du faktisk klarte å gjøre motstand (til du ikke turte mer), du var jo også litt kvalm og det kan en jo bli etter noen drinker. I varmen kan også kroppen kjennes annerledes ut når en er påvirket, enn det den gjør hjemme (snakker av erfaring). Oppsøk hjelp, du trenger å snakke ut. Skriv ned all info du har om han. Jeg vet ikke hvordan det er å anmelde voldtekt i Tyrkia, men sørg for å skriv ned nummeret hans, hans fulle navn om du har det, evt adresse, navnet på restauranten, utseende/bilde (f.eks fra facebook), dato+ ca tidspunkt.
Gjest PetterPanne Skrevet 14. august 2016 #47 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, Sykkelkopp skrev: Okey, du kan ikke gå galt med den iallfall, selv om jeg mener du mister mange sjanser. Veldig ofte er lett motstand tidlig bare et tegn på at jenta ikke er klar enda. Så hva gjør jeg? Jeg tar et steg tilbake, gir henne mer tid til å bli kjent. Snakker litt, ser om dama har lyst til å dra. Drar hun ikke? Prøver meg igjen, kommer meg litt lenger før jeg møter motstand. Tar så et skritt tilbake igjen. Lyst til å dra? Nei? Snakker litt mer, prøver meg igjen. Og plutselig kommer jeg hele veien. Hun kan når som helst si stopp, hun kan når som helst forlate meg. Vil du si at jeg voldtar disse damene? Da er hun bare ikke klar for å ha sex, eller er ikke like gira på meg. Jeg skjønner tankegangen din, men en kvinne kan rasjonalisere dine fremstøt som at du presset henne, og da tenke at du voldtok henne. Jeg tar ikke denne sjansen, orker ikke under noen omstendighet ha politiet på døra. Har selv opplevd at en kvinne spurte meg: "hva gjør du om jeg anmelder deg for voldtekt?" etter en ONS. Så ja, been there... BItches be cray
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #48 Skrevet 14. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Polygraftest er like nøyaktig som horoskop. Tullete å bruke det som indikator på noe som helst https://en.wikipedia.org/wiki/Polygraph Anonymkode: daf17...af9 Polygraftesten ble ikke brukt som bevis for noe som helst. At damene frivillig innrømmet at anklagen var falsk når de fikk vite at de ville potensielt bli avslørt av en polygraftest(før de tok den) er derimot bra bevis Anonymkode: cb8a8...1e2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #49 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Polygraftesten ble ikke brukt som bevis for noe som helst. At damene frivillig innrømmet at anklagen var falsk når de fikk vite at de ville potensielt bli avslørt av en polygraftest(før de tok den) er derimot bra bevis Anonymkode: cb8a8...1e2 Eh, nei. En tilståelse under press er verdiløs Anonymkode: daf17...af9
Sykkelkopp Skrevet 14. august 2016 #50 Skrevet 14. august 2016 2 minutter siden, PetterPanne skrev: Da er hun bare ikke klar for å ha sex, eller er ikke like gira på meg. Jeg skjønner tankegangen din, men en kvinne kan rasjonalisere dine fremstøt som at du presset henne, og da tenke at du voldtok henne. Jeg tar ikke denne sjansen, orker ikke under noen omstendighet ha politiet på døra. Har selv opplevd at en kvinne spurte meg: "hva gjør du om jeg anmelder deg for voldtekt?" etter en ONS. Så ja, been there... BItches be cray Eller så har vi så mye slutshaming at en jente må være forsiktig med hvordan hun oppfører seg Jeg vet, men jeg har mitt på det rene, og jeg har aldri opplevd noen negative reaksjoner i etterkant. Men jeg vurderer å begynne med lydopptak så jeg har bevis etterpå om jeg skulle møte på ei virkelig sprø ei 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #51 Skrevet 14. august 2016 4 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Okey, du kan ikke gå galt med den iallfall, selv om jeg mener du mister mange sjanser. Veldig ofte er lett motstand tidlig bare et tegn på at jenta ikke er klar enda. Så hva gjør jeg? Jeg tar et steg tilbake, gir henne mer tid til å bli kjent. Snakker litt, ser om dama har lyst til å dra. Drar hun ikke? Prøver meg igjen, kommer meg litt lenger før jeg møter motstand. Tar så et skritt tilbake igjen. Lyst til å dra? Nei? Snakker litt mer, prøver meg igjen. Og plutselig kommer jeg hele veien. Hun kan når som helst si stopp, hun kan når som helst forlate meg. Vil du si at jeg voldtar disse damene? Noen ganger trenger jenta lenger tid enn kun èn kveld. Selv om man blir, betyr det ikke at man har lyst til å ha sex for det. Jeg mener ikke at du har voldtatt disse damene. Men jeg personlig hadde synes dette hadde vært fryktelig irriterende å måtte sitte og si nei "hele" kvelden. Men man kan likevel ha det koselig utenom, og at det er derfor man velger å bli. Anonymkode: 4fed4...2cd 3
Gjest PetterPanne Skrevet 14. august 2016 #52 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, Sykkelkopp skrev: Eller så har vi så mye slutshaming at en jente må være forsiktig med hvordan hun oppfører seg Jeg vet, men jeg har mitt på det rene, og jeg har aldri opplevd noen negative reaksjoner i etterkant. Men jeg vurderer å begynne med lydopptak så jeg har bevis etterpå om jeg skulle møte på ei virkelig sprø ei Bedre å være trygg ja. Ha snarvei på startskjermen, og så skru på lydopptaket en liten stund før akten. Gjerne dokumenter at hun er dirty og driver med grisesnakk. Du skjønner vel hva jeg mener. Og så selve akten. Husk å legge mobilen i bukselomma, og ta av buksa i nærheten av senga. Da får du best lydkvalitet også. Better safe than sorry. Ihvertfall i kjølvann av det nylige voldtektshysteriet, og ikke minst - kvinners lyst til å straffe flere voldtektsmenn.
Cleopatra. Skrevet 14. august 2016 #53 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åååh herregud som jeg angrer på at jeg skrev her. Og at jeg leste kommentarene. JA, jeg vet at jeg var dum. Men aldri livet at det var en centimeter med lyst. Da jeg ble med inn i smuget var jeg helt utmattet. Klokka var nærmere fire på natta. Jeg var livredd. Men ikke lyst. Blir kvalm av at noen tror det. Men forstår også at folk forstår det sånn. Men på sett og vis har jeg fått den bekreftelsen jeg trengte også. Min feil. Jeg fortjente det. Aldri livet at jeg forteller dette/snakker med noen om dette. Jeg graver meg et hull og skammer meg videre. Takk for meg. Anonymkode: 21c55...db7 Kjære deg Dette var IKKE din feil og IKKE noe du fortjente! Vær så snill og ikke ta kommentarene her inne til deg. Dette var en voldtekt og jeg håper at du tar kontakt med noen og prater om det slik at du ikke går rundt og bærer på dette alene. Til dere som mener at hun hadde lyst/ba om det/o.l.: Dere burde skamme dere. Klær med blod og verkende underliv? Jeg har ikke ord. Håper denne tråden blir ryddet i! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #54 Skrevet 14. august 2016 Å la det stå til er som å godta det som skjer. Du sa ikke nei. Du tenkte ikke nei. Bare at du angrer siden det var en dårlig opplevelse tror jeg. Jeg har selv blitt voldtatt og det var en helt annen tanke i mitt hode. Jeg tenkte nei. Jeg skreik nei. Jeg ble slått når jeg skreik nei. Jeg prøvde å dytte han av. Kjempet til siste sekund før det faktisk skjedde. Du lot han kysse deg. Du var med alle steder han dro. Du lot han ha sex med deg. Blod kommer ofte ved første gang man har sex så han trenger ikke å ha vært røff med deg heller. Anonymkode: 7ed86...91d 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #55 Skrevet 14. august 2016 Jeg anbefaler deg likevel å skaffe deg hjelp. Det er ikke normalt å tenke på en slik hendelse så lenge. Hvis den gjør at du føler skam så må du jobbe med det. Anonymkode: 7ed86...91d 1
Sykkelkopp Skrevet 14. august 2016 #56 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger trenger jenta lenger tid enn kun èn kveld. Selv om man blir, betyr det ikke at man har lyst til å ha sex for det. Jeg mener ikke at du har voldtatt disse damene. Men jeg personlig hadde synes dette hadde vært fryktelig irriterende å måtte sitte og si nei "hele" kvelden. Men man kan likevel ha det koselig utenom, og at det er derfor man velger å bli. Anonymkode: 4fed4...2cd Jeg gidder jkke å sitte en hel kveld om jeg bare får negative reaksjoner. Jeg kan jo f.eks sove eller snakke med en av de 2.5 million andre damene i Norge Men om jeg hadde to venninner på besøk, og den ene venninna sendte hjem den andre, så hadde jeg antatt at den gjenværende ikke kom til å bli spesielt irritert om jeg ikke ga opp på første forsøk 9 minutter siden, PetterPanne skrev: God ide 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #57 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, Sykkelkopp skrev: Jeg gidder jkke å sitte en hel kveld om jeg bare får negative reaksjoner. Jeg kan jo f.eks sove eller snakke med en av de 2.5 million andre damene i Norge Men om jeg hadde to venninner på besøk, og den ene venninna sendte hjem den andre, så hadde jeg antatt at den gjenværende ikke kom til å bli spesielt irritert om jeg ikke ga opp på første forsøk God ide Kanskje dere kan ta dette på PM? Dere avsporer debatten Anonymkode: daf17...af9
Cleopatra. Skrevet 14. august 2016 #58 Skrevet 14. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å la det stå til er som å godta det som skjer. Du sa ikke nei. Du tenkte ikke nei. Bare at du angrer siden det var en dårlig opplevelse tror jeg. Jeg har selv blitt voldtatt og det var en helt annen tanke i mitt hode. Jeg tenkte nei. Jeg skreik nei. Jeg ble slått når jeg skreik nei. Jeg prøvde å dytte han av. Kjempet til siste sekund før det faktisk skjedde. Du lot han kysse deg. Du var med alle steder han dro. Du lot han ha sex med deg. Blod kommer ofte ved første gang man har sex så han trenger ikke å ha vært røff med deg heller. Anonymkode: 7ed86...91d Nei, det er det ikke! Alle reagerer forskjellig i fryktladde situasjoner; noen skriker og sparker, noen får "uventet" styrke og klarer å rive seg løs, mens andre (som TS), fryser og er ikke i stand til og hverken si eller gjøre noe. Så slutt og skriv sånt tull. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #59 Skrevet 14. august 2016 Ts : Det virker som om denne hendelsen har satt spor hos deg. Dette ville jeg ha snakket med fagfolk om. KG kan være en fin plass, men enkelte er nådeløse mot mennesker som er i en sårbar posisjon her. Slik jeg oppfatter at du er nå, og slik jeg har oppfattet at andre er i "har jeg blitt voldtatt"-tråder. Dessverre har jeg fortsatt til gode å se noe godt komme ut av denne typen tråder. Skulle så inderlig ønske at denne gangen, så tar du vare på deg selv og oppsøker hjelp. Ta til deg det som gjør deg godt i denne tråden, og kast fra deg det som får deg til å føle deg verre, som best du kan. Ikke gi fremmede mennesker den makten over deg at du forkaster tanken på å få hjelp på grunn av hva noen skriver på et forum. Ønsker deg alt godt. Det går an¨å få det bedre Anonymkode: e8993...6b4 2
Mari Y Skrevet 14. august 2016 #60 Skrevet 14. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette oppfattes nok av veldig mange som et merkelig spørsmål. Men jeg er usikker på hva som regnes som voldtekt og ikke. For min egen del må jeg konkludere for å komme meg videre (det er drøyt 3 år siden), eventuelt for å tørre å søke hjelp hos en profesjonell. Situasjonen er som følger: Jeg og bestevenninnen min hadde akkurat fylt 19 år, hadde akkurat gått ut av videregående og dro på vår første sydentur helt alene. Nærmere bestemt til Side i Tyrkia. Vi er begge to stille, forsiktige jenter, så det var absolutt ingen partytur. Bare sol, bad, kos og avslapping. Jeg var singel, og var vel ikke alltid like avvisende når jeg fikk smigrende oppmerksomhet. Jeg syntes det bare var gøy, men flørtet vel heller ikke direkte tilbake. Til det var jeg for sjenert og uinteressert. Men da vi spiste middag på en restaurant en kveld, var det en av servitørene som fanget oppmerksomheten min. Det skjedde ikke noe spesielt, men han ba allikevel med meg og venninnen min ut på en drink. Som sagt, så gjort. Vi tok en drink på et utested, hadde det hyggelig og dro hvert til vårt. Vi hadde blitt venner på Facebook i løpet av kvelden, og i løpet av natten samt dagen etter mottok jeg en hel haug med smigrende ord fra denne unge mannen (han mente selv han var 21, men både jeg og venninnen min tror han heller var i midten/slutten av tjueårene). Det var så mye og overdådig at jeg "lekte med" og svarte noe flørtende tilbake, men var samtidig veldig tilbakeholden. Vi dro tilbake til samme restaurant kvelden etter. Denne gangen fikk vi et bord som var pyntet spesielt for oss, litt avsidesliggende i restauranten. Under måltidet kom han flere ganger og satte seg ned hos oss. Flere ganger kastet han seg over meg som et rovdyr, masse spytt og tunge. Jeg ble like forskrekket hver gang, men for å ikke lage oppstyr, kysset jeg tilbake som best jeg kunne. Da vi var ferdig med å spise fikk vi en drink hver, "på huset", selvfølgelig. Lang historie kort: Jeg og Mr. Tyrkia sendte venninnen min avgårde med taxi tilbake til hotellet (i ettertid har vi lurt på hva som var i drinkene, for ingen av oss ble fulle, knapt nok bedugget) mens jeg ble igjen. Stikk i strid med hva vi hadde lovet oss selv og foreldrene våre. Vi fikk knapt satt oss ned ved et bord før han hev seg over meg igjen. Denne gangen stakk han også hånden ned i kjolen min og klådde på puppene mine. Jeg rev vekk hånden hans to-tre ganger, men da han ikke ga seg, reiste jeg meg opp og begynte å gå. Han kom etter, ba om unnskyldning og lurte på om vi skulle gå en tur. Naiv som jeg var (det MÅ ha vært drinken, jeg er egentlig ikke sånn), gikk jeg med på det. Vi gikk innom en butikk hvor han kjøpte RedBull og sjokolade før han tok meg med ut i en sanddyne med masse gamle ruiner. Helt sikkert vakkert og fascinerende på dagtid, men alle vet hvor mørkt det blir i sørlige land om natten. Bare månen lyste opp. Vi satte oss ned i sanden, han tilbydde meg både RedBull og sjokolade, men jeg var alt for kvalm og redd til å ville ha noe som helst. Nå ville jeg bare hjem. Nok en gang hev han seg over meg, dyttet meg mykt, men bestemt, ned i i sanden og klådde. Jeg dyttet han av meg et par ganger før jeg nok en gang reiste meg opp og gikk. Han kom etter og vi gikk tilbake til restauranten. Der følte jeg meg nå på en måte "trygg". Jeg visste hvor jeg var, og jeg trodde han hadde tatt hintet. Men nei. Nok en gang kjørte han på. Hender og tunge over alt. Nå begynte jeg å miste motet, og da han dro meg med inn i et "smug" mellom to av restaurantens bygninger og la meg ned på en stabel av sofaputer, tenkte jeg at jeg fikk la det stå til, så overlevde jeg kanskje i det minste. Jeg var ikke bare singel, jeg var jomfru også. Og jeg var tørrere enn et sandpapir nedentil, jeg var livredd. Det var mildt sagt vondt, men av en eller annen merkelig grunn fikk han noe ut av det og ble ferdig i løpet av relativt kort tid. Ikke lenge etter satt jeg i en taxi på vei hjem. Kjolen min var full av blodflekker, og underlivet verket noe helt forferdelig. Men jeg var bare glad for å ha overlevd. I flere uker etterpå bombarderte han meg med kjærlighetsmeldinger. "Høflig" som jeg var svarte jeg "takk" på et vis, men måtte til slutt blokke han. Den første tiden var jeg "likegyldig" til hva jeg hadde opplevd, var bare glad jeg verken var gravid eller full av andre ulumskheter. Det er først senere det har begynt å plage meg hva jeg var med på. Fikk meg kjæreste et snaut år etter dette skjedde, og i starten fikk jeg noen "anfall" da han og jeg hadde sex. Stakkaren ble jo helt fortvilet når han oppdaget at tårene rant på meg under akten, men han har virkelig vært helt fantastisk omsorgsfull, forståelsesfull og støttende etter at han fikk vite (i svært grove trekk) hva jeg har vært gjennom. Men du som har lest historien så å si i detalj; var dette en voldtekt, eller la jeg opp til det selv? Anonymkode: 21c55...db7 Det var det. Foreslår at du skriver til Klara Klok.no om dette, og spør hva du kan gjøre videre.Du kan også kontakte Dixi ressurssenter for voldtatte. Samtidig har man mentalhelses hjelpetelefon og Kirkens SOS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå