Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor lot du han dra deg med inn i smuget? Hva hadde skjedd om du hadde nektet? 

Du sier at du følte deg trygg på restauranten. Det vil vel si at du følte deg utrygg på stranda? Hvorfor tok du sjansen på å bli med han ut igjen når han oppførte seg truende?

Dette er ting som jeg mener taler mot at det var en voldtekt.

Anonymkode: e71ee...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ble utsatt for et seksuelt overgrep. Du skrek ikke nei, men du sa i hvertfall ikke ja. Du har vært utsatt for en idiot av en fyr som skulle ha seg noe samme faen.

Da er det faktisk ikke din skyld. Dessverre så tror jeg ikke det blir noe sak ut av det nå siden det er lenge siden og ikke ble anmeldt der og da. Men du bør snakke med noen og få bearbeidet det du evt. måtte slite med i etterkant.

Håper det går bra med deg, og at du kommer deg videre.

Skrevet

Åååh herregud som jeg angrer på at jeg skrev her. Og at jeg leste kommentarene. 

JA, jeg vet at jeg var dum. Men aldri livet at det var en centimeter med lyst. Da jeg ble med inn i smuget var jeg helt utmattet. Klokka var nærmere fire på natta. Jeg var livredd. Men ikke lyst. Blir kvalm av at noen tror det.  Men forstår også at folk forstår det sånn. 

Men på sett og vis har jeg fått den bekreftelsen jeg trengte også. Min feil. Jeg fortjente det. Aldri livet at jeg forteller dette/snakker med noen om  dette. Jeg graver meg et hull og skammer meg videre. Takk for meg. 

Anonymkode: 21c55...db7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende i syden, i Ayia Napa. En norsk fyr mente jeg hadde fristet han med puppene mine hele kvelden så han nektet godta et nei. Han hadde lurt seg inn på hotellrommet mitt. Til slutt ble jeg så lei, at jeg bare lot han ha sex med meg, for å bli ferdig med det og bli kvitt han. Det var ikke voldtekt i mitt tilfelle, men hvis du var redd du skulle bli drept, så var det voldtekt. Jeg bare sørget for at han brukte kondom og så avsluttet jeg det hele kjapt. La meg til å sove. Han begynte rive og slite i meg for å få seg mere, og endte med å vri opp armen min, så jeg hylte ut i smerte. DA forsvant han. Burde hylt med en gang istedet for å ha han ha sex med meg! Jeg hadde vondt i armen i 6 måneder etterpå.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men på sett og vis har jeg fått den bekreftelsen jeg trengte også. Min feil. Jeg fortjente det. Aldri livet at jeg forteller dette/snakker med noen om  dette. Jeg graver meg et hull og skammer meg videre. Takk for meg. 

Du fortjente det ikke noe mer enn du fortjener å dø om du ikke bruker bilbelte når du kjører. Bare prøv å unngå sånne vanskelige situasjoner igjen så godt du kan. Og du burde likevel snakke med noen om det

Anonymkode: cb8a8...1e2

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Hulderen skrev:

Jeg vil si at dette var en dårlig sex-opplevelse, ikke en voldtekt. Det baserer jeg på at du i smuget bestemte deg for å "la det stå til". Du hadde helt klart ikke en fin kveld, og du skulle ikke latt deg presse. Men han voldtok deg ikke, siden du i siste øyeblikk bestemte deg for å delta. 

Legg det bak deg. Ikke la det ødelegge for ditt nåværende sexliv, Ved en senere anledning får du backe ut tidlig når du ikke har lyst til å være med på leken.

At man bestemmer seg for å "la det stå til" betyr ikke at det ikke kan være en voldtekt. Jenta var i en situasjon hvor hun følte seg presset til å delta. Gjentatte ganger har hun sagt nei, og dermed skjønner han, eller burde han skjønt at hun ikke vil ha sex. Det samme med ei som blir truet med kniv. Hun bestemmer seg for å delta fordi hun ikke tørr annet. Det er en voldtekt selv om hun gikk med på det. Det er det også dersom jenta føler seg så presset til sex at hun deltar, etter gjentatte forsøk på å si nei. Hun har tydelig uttrykt at hun ikke ønsker å ha sex med han.

Anonymkode: 4fed4...2cd

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At man bestemmer seg for å "la det stå til" betyr ikke at det ikke kan være en voldtekt. Jenta var i en situasjon hvor hun følte seg presset til å delta. Gjentatte ganger har hun sagt nei, og dermed skjønner han, eller burde han skjønt at hun ikke vil ha sex. Det samme med ei som blir truet med kniv. Hun bestemmer seg for å delta fordi hun ikke tørr annet. Det er en voldtekt selv om hun gikk med på det. Det er det også dersom jenta føler seg så presset til sex at hun deltar, etter gjentatte forsøk på å si nei. Hun har tydelig uttrykt at hun ikke ønsker å ha sex med han.

Bare at her var det ingen kniv. Ingen trusler. Bare en jente som først ikke lot ham ha sex med seg, så en jente som lot ham ha seg med seg 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke kalle dette voldtekt, beklager å måtte si at du la litt opp til dette ved å sende venninna di til hotellet, du burde ha skjønt at det ikke var særlig smart. Det var nok en ubehagelig opplevelse, men lær til en annen gang, og tenk over hva du gjør for ettertiden. 

Anonymkode: a4cbf...73f

Så det er jentene sin feil at de blir voldtatt? Det er jenta sin feil at hun blir voldtatt fordi hun kledde seg utfordrende på byen? Det er jenta sin feil at hun ble voldtatt fordi hun gikk alene i Oslo på natterstid? Det er jenta sin feil at hun ble voldtatt fordi hun var med på nach? Det er jenta sin feil at hun ble voldtatt fordi hun drakk seg bevisstløst på festen?

Et nei er et nei uansett! Det har ingenting å si at hun sendte venninna si tilbake til hotellet. Om hun sier nei, er det et nei!

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir helt kvalm av å lese alle de innleggene her som sier at dette ikke er voldtekt og at hun la opp til det selv. ÆRLIG TALT! Skjerp dere og les teksten nøye en gang til. 

Dette var voldtekt!

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA, jeg vet at jeg var dum. Men aldri livet at det var en centimeter med lyst. Da jeg ble med inn i smuget var jeg helt utmattet. Klokka var nærmere fire på natta. Jeg var livredd. Men ikke lyst. Blir kvalm av at noen tror det.  Men forstår også at folk forstår det sånn. 

Ikke les mer, du ble voldatt, det er ikke din feil!

snakk med dixie, psykolog.

Også driter du i disse utrolige uempatiske drittsekkene her på KG!

Anonymkode: 26ac1...898

• Liker 5
Skrevet

Prøvde du i det hele tatt å si stopp den siste gangen? Indikere at du ikke hadde lyst? Et lite nei kanskje?

Mannen var pågående, du viste ham flere ganger at du ikke var klar, og han stoppet. Men du dro ikke gjorde du? Du fortsatte å henge med fyren. Så prøvde han seg igjen, du virket jo som du likte å henge med ham? Og ENDELIG! Du klarte ikke å motstå han lenger og endte opp med å ha sex(i hans hode)

Så nei, det var ikke en voldtekt. Du lot noen du egentlig ikke hadde så lyst til å ha sex med ha sex med deg, og nå angrer du. Så du prøver å fjerne skyldfølelsen ved å legge alt ansvaret over på fyren ved å kalle det voldtekt

Hun har da aldri kalt det en voldtekt? Hun spør fordi hun er usikker, og det sier hun jo selv! Men jeg kaller dette en voldtekt. Helt klart.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Taklampe skrev:

Om hun sier nei, er det et nei!

Helt enig!

Hadde hun sagt nei, hadde hun gjort motstand. Hadde hun sagt 'jeg har lyst hjem nå om det er greit for deg', hadde hun sagt stopp, hadde hun dyttet ham unna. Da hadde det vært en voldtekt. Det her var ikke voldtekt

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, Minitroll skrev:

Du ble utsatt for et seksuelt overgrep. Du skrek ikke nei, men du sa i hvertfall ikke ja. Du har vært utsatt for en idiot av en fyr som skulle ha seg noe samme faen.

Da er det faktisk ikke din skyld. Dessverre så tror jeg ikke det blir noe sak ut av det nå siden det er lenge siden og ikke ble anmeldt der og da. Men du bør snakke med noen og få bearbeidet det du evt. måtte slite med i etterkant.

Håper det går bra med deg, og at du kommer deg videre.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, Taklampe skrev:
5 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Jeg blir helt kvalm av å lese alle de innleggene her som sier at dette ikke er voldtekt og at hun la opp til det selv. ÆRLIG TALT! Skjerp dere og les teksten nøye en gang til. 

Dette var voldtekt!

2 timer siden, stan skrev:

Det var en voldtekt. At du gjorde en del dumme valg endrer ikke på det. Han skjønte, eller burde skjønt at du ikke ville. Men han kjørte bare på, for å få det han ville. 

1 time siden, Lirael skrev:

Dette er en voldtekt.

Menn merker at kvinner er livredde, stivner til og lignende. Han bare peiste på for å få det han var ute etter. I tillegg beskriver du at han dro deg med i et smug etter at du hadde avvist flere ganger.

Enkelte folk gir seg rett og slett ikke. Jeg har selv blitt slept skrikende inn på herretoalettet på et utested mens jeg klamret meg til alt jeg fikk tak i på veien dit. Heldigvis var han dum nok til å gjøre dette foran folk, så han ble jo stoppet. Men etterpå drev han å sendte meg sexmeldinger...

1 time siden, PetterPanne skrev:

Og jo, hun ble voldtatt. Hun prøvde bevisst å fjerne hånda og likte ikke hva han gjorde. Hadde hun ikke gjort noe som helst motstand, så skal jeg si meg enig. Men her kommuniserte hun faktisk et nei.

Det var ikke din feil, kontakt fagpersoner og aldri les denne tråden.

Og til dere andre voldektofrer ol ALDRI ta det opp på KG!!!

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

,

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor reiste du ikke hjem sammen med venninnen din? Hva var planen til deg og kelneren sett fra ditt perspektiv da dere sendte hjem venninnen?

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter din mening, hvorfor sendte hun hjem venninnen? Var det for å være alene med kelneren?

Hvorfor det? Hva skulle de som gjorde at de måtte være alene?

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fjerne ethvert skyldansvar virker mot sin hensikt enten du har rett i at det var en voldtekt eller ikke. Om man bare gir slipp, gir opp, sier 'jeg kunne ikke forhindret det uansett' , så øker du sjansen for uønsket sex betraktelig. Her kunne jenta lett ha unngått voldtekt. 

Så bare kall meg drittsekk så mye dere vil. Om en eneste person tenker seg litt mer gjennom neste gang de er i en sånn situasjon i stedet for å gi fra seg alt ansvar og spille uskyldig offer kan det hindre en sånn traumatisk opplevelse, og da er det verdt det.

Og ja, snakke med en fagperson kan være en god ide. For selv om det ikke var en voldtekt var det en traumatisk situasjon

• Liker 4
Gjest PetterPanne
Skrevet

Hun sa nei først, men senere på kvelden lot hun det stå til

http://straightstatistics.fullfact.org/article/crying-rape-falsely-rare-or-common

10-12% av voldtektsanklager blir avslørt til å være falske, det virkelige tallet er sannsyngligvis langt høyere. I en undersøkelse hvor damer ble konfontert med polygraftest innrømmet 27% av det var falsk voldtektsanklage. Mange uten at det ble tatt noen test. 

Om vi legger til alle de som blir anklaget fordi jenten angrer etterpå, og i tvilstilfeller som dette hvor jenten ikke har sagt tydelig nok fra. Hvor høyt kommer vi opp i da? 50%? 50% av anklagene kan ødelegge livet til uskyldige menn

Dette er dårlig gjort ovenfor de som faktisk har gått gjennom den grusomme opplevelsen å bli voldtatt. -ikke 'mjukt presset til bakken med en fyr som de frivillig ble med og som de ikke sa nei eller stopp til'

https://www.washingtonpost.com/news/grade-point/wp/2016/01/08/catfishing-over-love-interest-might-have-spurred-u-va-gang-rape-debacle/

https://www.youtube.com/watch?v=mneZL4xBR2c&feature=youtu.be     --Mor og sønn tar selvmord som konsekvens av ødelagt liv etter falske voldtektsanklager

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3731355/Professional-rugby-player-cleared-raping-Tinder-date.html

Joda, jeg vet jo det. 

Leste om en russisk kvinne som anmeldte en voldtekt, og hevdet at det var en pokemon go figur som hadde gjort det. Det skjer. Damer er gærne.

Men i dette tilfellet mener jeg det er voldtekt. Det er kun fordi jeg har et totalitært syn på samtykke. Ser jeg noe som helst tegn til motstand, så er det et nei, og da gidder jeg ikke mer. Mye mulig det er forskjellige tolkninger på samtykke, men jeg tar ikke noen sjanser.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!

Hadde hun sagt nei, hadde hun gjort motstand. Hadde hun sagt 'jeg har lyst hjem nå om det er greit for deg', hadde hun sagt stopp, hadde hun dyttet ham unna. Da hadde det vært en voldtekt. Det her var ikke voldtekt

Hun har jo gjort det ganske tydelig at hun ikke ønsker å ha sex med han. Hun trenger ikke å bruke direkte ordene "Jeg vil ikke ha sex med deg. Slutt!". Hun har ved flere anledninger dyttet vekk hånda hans og gått. Dette holder mer enn nok til at han forstår at dette er et "nei". Hvorfor skulle han plutselig tro det var helt greit like etterpå, når hun har sagt så tydelig ifra? TS sier hun var livredd og turte ikke annet. Så klart er det en voldtekt da!

Skrevet

Jeg vil ikke si det var voldtekt, men press. For meg virker det som du kanskje har litt "snill pike"-kompleks, at du har vanskelig for å si nei direkte og ikke vil være avvisende. Du syntes vel egentlig det var ubehagelig fra dere kom på restauranten og han startet med å kyssingen? Da er det lurt å komme seg ut av situasjonen og ikke la den eskalere. For eksempel si "jeg føler meg skikkelig dårlig, vi må dessverre gå nå". Lær av det til en annen gang noen utsetter deg for press.

Anonymkode: 66271...f16

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...