AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 Lurer på om noen har noen gode idéer til hvordan vi kan få dress til å passe til bunad. Vil ha et lite bryllup og jeg vil gjerne gifte meg i bunaden min. Forloveden min har ikke bunad, så jeg lurte på om noen har noen gode ideer til hvordan få dressen til å passe til bunaden! (Er så klart også en mulighet å kjøpe en bunad, men det blir litt ekstremt.) Tenker kanskje bunadsskjorte, sjal og sølje? Slips i matchende farge? Knapper og mansjettknapper? Hatt? Eller blir det fullstendig blasfemisk, slik at vi vil bli lyst i bann/brent på nærmeste bål, etc.. Anonymkode: d20c5...112
Gjest Snuppi Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om noen har noen gode idéer til hvordan vi kan få dress til å passe til bunad. Vil ha et lite bryllup og jeg vil gjerne gifte meg i bunaden min. Forloveden min har ikke bunad, så jeg lurte på om noen har noen gode ideer til hvordan få dressen til å passe til bunaden! (Er så klart også en mulighet å kjøpe en bunad, men det blir litt ekstremt.) Tenker kanskje bunadsskjorte, sjal og sølje? Slips i matchende farge? Knapper og mansjettknapper? Hatt? Eller blir det fullstendig blasfemisk, slik at vi vil bli lyst i bann/brent på nærmeste bål, etc.. Anonymkode: d20c5...112 Hvilken bunad har du? Det er litt lettere å komme med forslag om en vet hvordan bunaden din ser ut.
Bondenisse Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Ville bannlyst dere om han gikk i alt tilbehøret uten selve bunaden ja. Jeg tenker alt eller ingenting 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 Lei / lån en bunad til ham Anonymkode: c9be3...7d0 2
Pendeloque Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 (endret) Kanskje sjal? Og hatt? :D Endret 13. august 2016 av Pendeloque
Gjest Snuppi Skrevet 14. august 2016 #7 Skrevet 14. august 2016 Jeg glemte brudgommen i denne tråden, ts. Men har en ide om hvilken dress han vil bruke?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #8 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d20c5...112 Vakre bunader, TS! Dere MÅ få leid/ lånt en bunad til din tilkommende mann Anonymkode: c9be3...7d0 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #9 Skrevet 14. august 2016 Finner INGEN steder som leier denne ut. Er ikke så kjent bunad, så er kanskje vanskelig. Og de fleste bunader jeg har sett til leie har rødt i seg, som blir veldig skrikende til denne bunaden (synes jeg). Men er vel kanskje mulig å finne en helt svart.. Enten svart eller mørk grå dress. ts Anonymkode: d20c5...112
Gjest Snuppi Skrevet 14. august 2016 #10 Skrevet 14. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d20c5...112 Flott bunad! En svart dress og en rød rose i lommen på dressen som står i stil til vesten din er pent. Hva vil mannen selv?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #11 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finner INGEN steder som leier denne ut. Er ikke så kjent bunad, så er kanskje vanskelig. Og de fleste bunader jeg har sett til leie har rødt i seg, som blir veldig skrikende til denne bunaden (synes jeg). Men er vel kanskje mulig å finne en helt svart.. Enten svart eller mørk grå dress. ts Anonymkode: d20c5...112 Ingen i din familie eller vennekrets som har samme mannsbunad i rett str som kan tenke seg å leie den ut? Er det lang tid til dere skal gifte dere? Rekker dere å få sydd bunad til ham? Dere skal vel sikkert bruke bunad sammen ved mange anledninger? Dersom din tilkommende også trives med bunad da Anonymkode: c9be3...7d0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #12 Skrevet 14. august 2016 Svart dress og rose hørtes pent ut! Faktisk ingen med denne herrebunaden i familien, det hadde jo vært det beste! Rekker nok å få sydd bunad, og det er jo en mulighet. Men det er en stor investering, så det leter etter gode (nok) alternativer. ts Anonymkode: d20c5...112 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #13 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Svart dress og rose hørtes pent ut! Faktisk ingen med denne herrebunaden i familien, det hadde jo vært det beste! Rekker nok å få sydd bunad, og det er jo en mulighet. Men det er en stor investering, så det leter etter gode (nok) alternativer. ts Anonymkode: d20c5...112 De i familien som har kvinnebunaden, hvordan går mennene deres kledt sammen med sin kvinne når hun er iført den bunaden? Anonymkode: c9be3...7d0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #14 Skrevet 14. august 2016 De andre i familien går med dress for det meste. Noen har andre bunader som er fine i seg selv, men som ikke "passer" sammen direkte. Hadde det vært 17. mai, eller et hvilket som helst annet arrangement hadde det ikke vært så nøye for meg, men siden det er bryllupet vårt har jeg lyst til at vi skal stå i stil til hverandre. ts Anonymkode: d20c5...112 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #15 Skrevet 14. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De andre i familien går med dress for det meste. Noen har andre bunader som er fine i seg selv, men som ikke "passer" sammen direkte. Hadde det vært 17. mai, eller et hvilket som helst annet arrangement hadde det ikke vært så nøye for meg, men siden det er bryllupet vårt har jeg lyst til at vi skal stå i stil til hverandre. ts Anonymkode: d20c5...112 Da går det sikkert helt greit med en mørk dress og rose, som en annen foreslo Anonymkode: c9be3...7d0
Gjest Snuppi Skrevet 14. august 2016 #16 Skrevet 14. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: De andre i familien går med dress for det meste. Noen har andre bunader som er fine i seg selv, men som ikke "passer" sammen direkte. Hadde det vært 17. mai, eller et hvilket som helst annet arrangement hadde det ikke vært så nøye for meg, men siden det er bryllupet vårt har jeg lyst til at vi skal stå i stil til hverandre. ts Anonymkode: d20c5...112 Men, ts; Hva vil mannen din? Har han forslag selv til antrekk i bryllupet?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #17 Skrevet 14. august 2016 Han vil gjerne ha bunad på sikt, men for han er det ikke et "must" til bryllupet. Han er godt fornøyd i dress egentlig. Litt derfor jeg tenkte det kunne vært en slags mellomting med noen bunadsdetaljer.. (men skjønner at det visst ikke er helt stuerent, dessverre ) http://www.gullsmedrydeng.no/bunadsølv-herrebelte%2C-svart%2C-nr.-620100_8641p.html Men dette kunne kanskje vært innenfor? ts Anonymkode: d20c5...112
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Skrevet 14. august 2016 Jeg ser for meg at det kan bli fint med svart dress med (dobbeltspent?) vest, hvit skjorte og et burgunder halstørkle som matcher fargene i bunaden din. Og ja, det bunadsbeltet er innafor Litt sånn som Odd Nordstoga så ut i dag (bare at han har faktiske bunadsdeler på). Anonymkode: 849ba...a8f 3
Makkverket Skrevet 14. august 2016 #19 Skrevet 14. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser for meg at det kan bli fint med svart dress med (dobbeltspent?) vest, hvit skjorte og et burgunder halstørkle som matcher fargene i bunaden din. Og ja, det bunadsbeltet er innafor Litt sånn som Odd Nordstoga så ut i dag (bare at han har faktiske bunadsdeler på). Anonymkode: 849ba...a8f Evt. kan du gå til en bunadstilverker og få sydd et slips ut av samme stoff som vesten på bunaden din Sikkert ikke altfor dyrt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #20 Skrevet 14. august 2016 Ja, disse forslagene likte jeg! Tusen takk for idéer, dere! Hjelper veldig! Anonymkode: d20c5...112 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå