Gå til innhold

Hos oss er det hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

venninnene til barna elsker å komme hit, for her får de hoppe i sofaen, leke i alle etasjene...

De får spille Nintendo, se på film, kle seg ut, leke med alt av ponnier, Barbier osv, tegne, plastalinnnnnnnnnn

Er det fint vær så hopper de trampoline eller husker, er det sommer, har vi fylt i bassenget,

jeg serverer varme ostesmørbrød og saft.....

er det fredag eller lørdag, får de litt kos til filmen, som popcorn og brus,

er det en varm dag får de oppskåret melon og is...
Noen vil kanskje si jeg skjemmer de bort, men jeg elsker å varte opp når barna mine har gjester :)

Anonymkode: 5a87f...2bb

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres veldig fint ut :)

Men hvorfor kaller du det Hotell?

Anonymkode: 8f538...cd2

• Liker 5
Skrevet

Så bra at du har muligheter og overskudd til det.  :)

Ikke alle har det, vet du. ;)

Anonymkode: 3b930...cc9

• Liker 5
Skrevet

Så flott da! Jeg hadde ikke orket noe sånt, så fint at noen gjør det :) 

Anonymkode: 7d44c...8b9

• Liker 1
Skrevet

Heldig du og dine barn :) 

Anonymkode: adf7d...e51

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

venninnene til barna elsker å komme hit, for her får de hoppe i sofaen, leke i alle etasjene...

De får spille Nintendo, se på film, kle seg ut, leke med alt av ponnier, Barbier osv, tegne, plastalinnnnnnnnnn

Er det fint vær så hopper de trampoline eller husker, er det sommer, har vi fylt i bassenget,

Noen vil kanskje si jeg skjemmer de bort, men jeg elsker å varte opp når barna mine har gjester :)

Så flott at du har mulighet til det, det høres ut som de virkelig får kost seg

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det høres veldig fint ut :)

Men hvorfor kaller du det Hotell?

PGA servicen... varter jeg barna litt for mye opp? 

Skrevet

Slik er jeg også. Hender jeg lager en bolledeig så de kan bake litt også hvis jeg føler jeg har tid selv. 

Men skjønner ikke de mødrene som sier de ikke orker eller har overskudd. Hva er det å ikke orke? De løper rundt og leker, og eller sitter å spiller, eller alt mulig egentlig, merker de jo ikke engang, kanskje bare pga bråket deres. Men det er jo ikke stress. Lunsj og middag må vi ha uansett, så er ikke vanskelig å lage litt ekstra mat sånn at besøket føler seg hjemme. Syns det er veldig koselig, alle barn drar hjem i håp om å komme tilbake når tiden her er over for de. Og det er koselig. Dumt det er så mange late mødre som syns alt er slitsomt og er et ork, og overtenker ting. 

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

PGA servicen... varter jeg barna litt for mye opp? 

Hvor gamle er de?

Det er jo bare fint for de å i felleskap få lage til det som de skal spise

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du har muligheter og overskudd til det.  :)

Ikke alle har det, vet du. ;)

Anonymkode: 3b930...cc9

Vel, overskudd og overskudd fru blom... 

men det tar ikke så mye tid eller krefter.

Ungene styrer seg selv de. 

Å skjære opp melon, eller finne frem en is i frysern tar jo null tid,

og ostesmørbrød er laget på et blunk :)

De sitter fredelig og ser film de, så får jeg tid til å gjøre noe annet :)

Og ang. is - jeg kjøper "billig is" fra Kiwi :) First price.

• Liker 3
Skrevet

Hos oss er det ikke hotell! De har regler de må følge, de får ikke hoppe i sofaen og oppføre seg som villmenn.

De får leke på rommet/i stuen/ute. De får mat, evt være med å bake og vi kan spille spill med dem. Jeg forventer likevel at de mesteparten av tiden kan aktivisere seg selv uten at de lager for mye bråk. Det er forventet av både egne barn og av de besøkende at de utøver normal høflighet. Frekke, krevende barn som tar seg tilrette er det verste jeg vet.

Selv med dette regimet kommet de igjen og igjen. Mye av grunnen tror jeg er fordi det er forutsigbart og at vi er tilstede. En annen ting er at vi kan snakke om det meste, vennene til barna kommer ofte til meg om det er noe de lurer på som de ikke vil snakke med foreldrene om. Tilbakemeldinger jeg får er at måltidet er så kjekt fordi vi har så gode samtaler.

• Liker 17
Skrevet

Her er det også alltid en haug med unger, selv om bare to av de er mine!

Men, det er ikke fri flyt her heller, det hadde jeg ikke orket! Så hopping i sofaen, løping rundt i hele huset og i alle etasjer, høy utestemme inne, roting og bræling utgår. 

Derimot så er det høyt under taket, alle er velkomne her, jeg har ingen regler om at jentene bare får ta med seg en venn hver hjem (som jeg har erfart at endel andre hjem har som regel), jeg kan lett varte de opp med kveldsmat hvis det er besøk her og det begynner å nærme seg leggetid for mine (litt baktanker der, da har jo allerede mine to spist kveldsmat sammen med vennene sine, så de kan gå rett på badet etter at vennene har dratt hjem, for ja, jeg sier ifra at nå begynner det å bli seint og de må begynne å gå hjem) 

Jeg tror at årsaken til at det alltid har vært populært for barnas venner å være hjemme til oss er pga jeg inkluderer alle, jeg har faktisk regler (de får ikke lov å dingle etter beina i taklampa liksom), de føler seg velkomne her og jeg er oppriktig glad for å ha masse unger i heimen på besøk :) 

• Liker 9
Gjest NotNaomi
Skrevet
7 minutter siden, Summ skrev:

Slik er jeg også. Hender jeg lager en bolledeig så de kan bake litt også hvis jeg føler jeg har tid selv. 

Men skjønner ikke de mødrene som sier de ikke orker eller har overskudd. Hva er det å ikke orke? De løper rundt og leker, og eller sitter å spiller, eller alt mulig egentlig, merker de jo ikke engang, kanskje bare pga bråket deres. Men det er jo ikke stress. Lunsj og middag må vi ha uansett, så er ikke vanskelig å lage litt ekstra mat sånn at besøket føler seg hjemme. Syns det er veldig koselig, alle barn drar hjem i håp om å komme tilbake når tiden her er over for de. Og det er koselig. Dumt det er så mange late mødre som syns alt er slitsomt og er et ork, og overtenker ting. 

Hvorfor kaller du mødre som ikke vil dette for late? Folk er forskjellige,og det er mye å passe på samt en del støy,og det er faktisk ikke alle som takler det,og det har ingeting med lathet å gjøre. Husk også at det er de som har yrker som krever mye energi og tålmodighet osv,og da er det vel greit at de får slappe av med minst mulig fokus på mange barn som en er nødt for å ha et visst tilsyn med. Det er veldig fint at det fins dere som Ts og andre som har muligheter og lyst,men i det øyeblikk du er nedlatende mot de som er ulik deg,så avslører du andre sider som ikke er greit,og det gjorde ikke Ts. Hun virket sjenerøs uten å stemple andre,og det viser et mer storsinnet menneske. Du virker bare selvgod når du uttrykker deg på den måten du gjør.

Skrevet

Det virker som du ikke helt har evnen til å se ting fra andres synspunkt enn ditt eget, men jeg forstår jo at du ønsker å lære til tross for at du forhåndsdømmer og kaller de som ikke orker masse unger for Late. Det har med empati å gjøre da. Og det å fatte at noen har er så pass ulik deg. er ikke det rart ? Å være ulike altså. Tenk at det finnes folk i verden som er satt sammen på en annen måte enn deg!!:)

Anonymkode: d79b9...eef

Skrevet
16 minutter siden, Fluffy skrev:

Hos oss er det ikke hotell! De har regler de må følge, de får ikke hoppe i sofaen og oppføre seg som villmenn.

De får leke på rommet/i stuen/ute. De får mat, evt være med å bake og vi kan spille spill med dem. Jeg forventer likevel at de mesteparten av tiden kan aktivisere seg selv uten at de lager for mye bråk. Det er forventet av både egne barn og av de besøkende at de utøver normal høflighet. Frekke, krevende barn som tar seg tilrette er det verste jeg vet.

Selv med dette regimet kommet de igjen og igjen. Mye av grunnen tror jeg er fordi det er forutsigbart og at vi er tilstede. En annen ting er at vi kan snakke om det meste, vennene til barna kommer ofte til meg om det er noe de lurer på som de ikke vil snakke med foreldrene om. Tilbakemeldinger jeg får er at måltidet er så kjekt fordi vi har så gode samtaler.

De er jo ikke villmenn og bråker ikke noe særlig, vi har stort hus, så det hjelper kanskje litt på bråket?

Når de leker med dukker er de ganske stille, da er de på rommet og kan være der lenge. 
Så vil de ned i kjellerstuen og se film eller spille spill.

De får lov til å leke i hovedetasjen og, og vi har en sofa vi ikke er redd for. 
Men jeg setter begrensninger,  de får ikke hive alle sofaputene ut på gulvet og sånn.

Og de hopper sjeldent da - men jeg er ikke sånn som kjefter på de og er livredd for den pene sofaen... barn må få være barn. Pene møbler får jeg kjøpe når de blir større.

Men jeg har sagt fra til ungene mine at de ikke får hoppe i sofaen når de er på besøk hos andre.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg hadde likt at naboen driver å forer ungen min med is og ostesmørbrød da. Det går til bursdag men ikke hverdags.

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes litt synd på alle ponniene, håper ikke ungene får frie tøyler der.

Ellers gjør du som du vil i eget hus, men jeg synes ikke det er noe galt i å sette grenser for barna.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg hadde likt at naboen driver å forer ungen min med is og ostesmørbrød da. Det går til bursdag men ikke hverdags.

Det er ikke hver dag da :) Men en varm sommerdag og ungene svetter...... 

eller som helgekos. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tvist skrev:

Synes litt synd på alle ponniene, håper ikke ungene får frie tøyler der.

Ellers gjør du som du vil i eget hus, men jeg synes ikke det er noe galt i å sette grenser for barna.

haha det er jo lekeponnier da, my little pony :)

De tåler en støyt :)

• Liker 4
Skrevet

Så moro for barna

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...