Gå til innhold

Noen som syr klær her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor finner du stoff og oppskrifter og hvordan finner du frem riktig størrelse? 

Anonymkode: 6b9c9...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riktig størrelse er å måle enten kropp eller klær i tlsvarende snitt som det du skal sy. 

Mønster er avhengig av kroppsfasong. Burdablader og et annet mønsterjournalblad (husker ikke navn) har gode fasonger på sine mønstre.  Bruker bibliokteket, låner hjem og tegner av mønstre når jeg finner noe jeg kan tenke meg på sikt. 

Stoff og stil har masse stoffer det samme har en lokal stoffbutikk. Mønstrene til  til voksentøy fra stoff og stil er ubrukelige. 

Anonymkode: 301e9...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottobre er eit blad du får kjøpt på Narvesen ! Mykje bra oppskrifter . Ellers så er det helt spesiell og jubel og helt spesiell bøkene som kjøpes på bokhandler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettare å få til rett storleik når du syr sjølv enn når du kjøper :) Mål deg sjølv. Det beste er eigentleg å få nokon annan til å måla deg, det er lettare å få sjekka byste og liknande på den måten. 

Eg handlar litt på Stoff og stil, men er samd i at mønstera ikkje er særskilt gode. Dei har eit rikt utval på stoff, og eg likar ikkje å kjøpa stoff på nettet. Men det spørs litt kva du skal laga, viss det ikkje er veldig fancy stoff du treng har IKEA til dømes greitt bomullslerret. Har kjøpt Burda-blader og tykkjer at det er fint. Alt om håndarbejde er heller ikkje så verst. Du kan få kjøpe Burda-mønster på nett, men det tykkjer eg er litt tungvint då du må tape og montere mønsteret sjølv før klipping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper symønster på Etsy og andre nettsider. Noen småting på S&S. Stoff kan man kjøpe på Panduro, Jysk, Stoff og stil, eBay, Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.8.2016 at 12.12, AnonymBruker skrev:

Stoff og stil har masse stoffer det samme har en lokal stoffbutikk. Mønstrene til  til voksentøy fra stoff og stil er ubrukelige. 

Syntes mønstrene fra stoff og stil er perfekte jeg. Hva er det du ikke liker?

Anonymkode: 65f27...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, August 14, 2016 at 21.19, Snartbrud82 skrev:

Ottobre er eit blad du får kjøpt på Narvesen ! Mykje bra oppskrifter . Ellers så er det helt spesiell og jubel og helt spesiell bøkene som kjøpes på bokhandler .

Eller låner gratis på biblioteket. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes mønstrene fra stoff og stil er perfekte jeg. Hva er det du ikke liker?

Snittet. Det er dårlig utformede mønstre for en som er vant til skikkelige mønstre og å sy mer kompliserte saker enn stoff og stil. Babytøy kan kanskje være ok, men voksentøyet er søppel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snittet. Det er dårlig utformede mønstre for en som er vant til skikkelige mønstre og å sy mer kompliserte saker enn stoff og stil. Babytøy kan kanskje være ok, men voksentøyet er søppel. 

Jeg skriver under på at mønstrene til voksne hos stoff og stil er dårlige.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har vi veldig ulike kropper, for det er et perfekt snitt for meg. Og jeg har også sydd en del kompliserte ting, så ser ikke helt hva du mener resten av innlegget ditt. det er helt ok mønstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg syr på n00b-nivå, og har kjøpt mønstre på etsy.

Anonymkode: 1ecff...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31. august 2016 at 21.48, himmeloghav skrev:

Noen som har lyst til å legge ut bilder av hva de har sydd?

Bli med i FB gruppe Vi sygale :) 

Anonymkode: 695ce...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...