VitaSana Skrevet 14. august 2016 #21 Skrevet 14. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 2500 for å passe barn et døgn????? Er du splitter pine gal??? Hadde du vært min barnevakt og forlangt noe slikt, hadde jeg fått fullstendig hakeslepp og aldri ringt deg igjen. Fantastisk frekt!!!!!!! Anonymkode: 64a5b...459 Jeg har ikke problem med å se at 2500 er helt uaktuelt for mange å betale for barnevakt i et døgn. De fleste ordner seg nok også på andre måter - enten ved hjelp av familie, venner eller noen som synes det er greit å stille opp for en annen pris. Samtidig er det mange som har en økonomi og livssituasjon som gir de muligheter til andre prioriteringer. Da er det et valg de tar. Generelt tror jeg mange betaler mer "overpris" for andre varer eller tjenester enn barnevakt. Jeg forstår også at du kanskje ble sjokkert fordi det ville vært helt uaktuelt for deg, men jeg oppfatter ditt svar som det frekke her. Hvorfor skal man ikke få lov til å sette pris på egen tid uten å bli fordømt for det? Ts presser da ikke foreldrene til å leie henne som barnevakt? H*n skriver selv at h*n opplevde det som slitsomt sist gang da det var overnatting involvert. Da synes jeg det beste er at de blir enige om et beløp som gjør at begge parter føler at det er verdt det. 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #22 Skrevet 14. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 2500 for å passe barn et døgn????? Er du splitter pine gal??? Hadde du vært min barnevakt og forlangt noe slikt, hadde jeg fått fullstendig hakeslepp og aldri ringt deg igjen. Fantastisk frekt!!!!!!! Anonymkode: 64a5b...459 2500 for 23 timer er litt over 100 kroner timen, altså langt under det TS ville fått i en hvilken som helst annen jobb og da særlig når man regner inn tillegg for natt og helg i tillegg til at "vakten" varer i 23 timer i strekk, noe som er noe helt annet enn å jobbe 23 timer over f.eks. en uke eller flere dager. TS er voksen og skriver jo at dette er som en jobb for henne og ikke vennetjeneste etc. Siden foreldrene har tillit til at TS får passe barna deres så går jeg jo ut ifra at de regner henne som greit kvalifisert og passende til jobben. Ville du leid inn en voksen person til å gjøre arbeid i hjemmet ditt for 100 kroner i timen? Anonymkode: f22b8...af9 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #23 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, VitaSana skrev: Jeg har ikke problem med å se at 2500 er helt uaktuelt for mange å betale for barnevakt i et døgn. De fleste ordner seg nok også på andre måter - enten ved hjelp av familie, venner eller noen som synes det er greit å stille opp for en annen pris. Samtidig er det mange som har en økonomi og livssituasjon som gir de muligheter til andre prioriteringer. Da er det et valg de tar. Generelt tror jeg mange betaler mer "overpris" for andre varer eller tjenester enn barnevakt. Jeg forstår også at du kanskje ble sjokkert fordi det ville vært helt uaktuelt for deg, men jeg oppfatter ditt svar som det frekke her. Hvorfor skal man ikke få lov til å sette pris på egen tid uten å bli fordømt for det? Ts presser da ikke foreldrene til å leie henne som barnevakt? H*n skriver selv at h*n opplevde det som slitsomt sist gang da det var overnatting involvert. Da synes jeg det beste er at de blir enige om et beløp som gjør at begge parter føler at det er verdt det. 😘 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 2500 for 23 timer er litt over 100 kroner timen, altså langt under det TS ville fått i en hvilken som helst annen jobb og da særlig når man regner inn tillegg for natt og helg i tillegg til at "vakten" varer i 23 timer i strekk, noe som er noe helt annet enn å jobbe 23 timer over f.eks. en uke eller flere dager. TS er voksen og skriver jo at dette er som en jobb for henne og ikke vennetjeneste etc. Siden foreldrene har tillit til at TS får passe barna deres så går jeg jo ut ifra at de regner henne som greit kvalifisert og passende til jobben. Ville du leid inn en voksen person til å gjøre arbeid i hjemmet ditt for 100 kroner i timen? Anonymkode: f22b8...af9 TAKK😍 -TS Anonymkode: b69c4...efe
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #24 Skrevet 14. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, skjønte det på de og. Men vet ikke om jeg gidder flere ganger når jeg føler jeg er jobb på 24/7 i ett døgn. Vært hos de en gang tidligere på overnatting også, da fikk jeg enda mindre betalt. Ble helt utslitt, og sov nesten ikke på natta fordi jeg var bekymra for barna. Takk for seriøse og gode svar, forresten. Anonymkode: b69c4...efe Herregud - jeg begynt å passe på barn når jeg var 12 og passet dem over natt når jeg var 16. Det er IKKE jobb 24/7 timer i døgn og du høres veldig kresen ut. 2500kr er mye penge - sikker ubeskattet svart betalt også. Anonymkode: a921c...a72 4
Arabella Skrevet 14. august 2016 #25 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud - jeg begynt å passe på barn når jeg var 12 og passet dem over natt når jeg var 16. Det er IKKE jobb 24/7 timer i døgn og du høres veldig kresen ut. 2500kr er mye penge - sikker ubeskattet svart betalt også. Anonymkode: a921c...a72 Helt enig. Jeg synes det er flåeri å kreve så mye. Foreldrene til disse barna må være formuende eller veldig i beit for barnevakt. TS opererer sikkert med forskjellige vaktordninger, aktiv, passiv og sovende. 2
Ruccula Skrevet 14. august 2016 #26 Skrevet 14. august 2016 Woooow blodpris!!!!!! Jeg hadde forventet 500 kr for en sånn jobb. Max! 2
Arabella Skrevet 14. august 2016 #27 Skrevet 14. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke er nær venn eller familie så synes jeg du bør få minst 100 kr/timen om natta også, i tillegg til det du tjener på dagtid. Med såppas små barn så kan man regne med muligheten for forstyrret søvn, i tillegg til at du ofrer relativt mye av din fritid når du er der så lenge av gangen. Passer man eldre barn (gamle nok til å stelle seg selv på kvelden og morgenen og som sannsynligvis sover natten gjennom) er det greit å slå av litt på prisen, f.eks. 500 kroner totalt for hele natta, ellers avtalt timelønn på dagtid. Jeg passer min lille nevø gratis, men det er en del jobb, både i forbindelse med legging og av og til litt styr på natta, så jeg hadde ikke gjort det (så godt som gratis) hos noen jeg ikke kjenner. Når det i tillegg er et annet barn der så er det jo ikke avslappende å være barnevakt heller. Anonymkode: f22b8...af9 Ofrer av sin fritid? Gjør ikke TS dette frivillig? Det er virkelig ikke mye arbeid med sovende barn. 1
Arabella Skrevet 14. august 2016 #28 Skrevet 14. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk, ca det de har foreslått også. Skulle gjerne hatt mer for natta, klarer ikke slappe ordentlig av når jeg sover der. Men er visst ikke vanlig har jeg skjønt. Anonymkode: b69c4...efe Det er ditt problem, ikke foreldrenes. 2
Arabella Skrevet 14. august 2016 #29 Skrevet 14. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, skjønte det på de og. Men vet ikke om jeg gidder flere ganger når jeg føler jeg er jobb på 24/7 i ett døgn. Vært hos de en gang tidligere på overnatting også, da fikk jeg enda mindre betalt. Ble helt utslitt, og sov nesten ikke på natta fordi jeg var bekymra for barna. Takk for seriøse og gode svar, forresten. Anonymkode: b69c4...efe Hva var det du ble så sliten av? Bekymret for barna, skriver du. Er det noe spesielt i veien med dem, sykdom, annet som krever ekstra av deg? 1
koko458 Skrevet 14. august 2016 #30 Skrevet 14. august 2016 Hadde jeg hatt barnevakt over natt som var en ansatt ville jeg betalt for hver 3 time og blitt enig om noe ekstra om barna skulle våknet. Ville ikke betalt for hver time på natt med mindre du satt våken hele natten. Vis du sliter med å sove hos andre kan det være et alternativ at barna sover hos deg? ☺️ 1
VitaSana Skrevet 14. august 2016 #31 Skrevet 14. august 2016 13 minutter siden, Arabella skrev: Hva var det du ble så sliten av? Bekymret for barna, skriver du. Er det noe spesielt i veien med dem, sykdom, annet som krever ekstra av deg? Hvorfor har det noe å si? Jeg velger å klippe meg hos en lokal frisør som tar 350 kr. Jeg kunne klipt meg hos en annen - og betalt dobbelt så mye. Ingen av de har monopol, så jeg velger utfra hva som passer meg best. TS har hverken monopol eller kjøpetvang på 'sin tjeneste" men som andre har hun lov til å bestemme seg for hva det er verdt å sette av et døgn til å gjøre noe for andre. Bare hun kan bestemme eller vite hva som føles rett for henne. Selv har jeg gjort mye for venner og familie fordi det gir meg glede, men jeg sier beklager om jeg ikke orker noe de spør meg om "priser meg ut' om noen ønsker noe som jeg føler koster meg mer enn jeg har eller ønsker å gi. Altså trenger jeg å se at de forstår at det er noe jeg ønsker noe tilbake for. Jeg passer på å si at jeg vet det virker som mye, og jeg forstår det godt om de ikke synes det er verdt det jeg ønsker. 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #32 Skrevet 14. august 2016 OG..den tiden da tjente jeg $2.50 PER TIMEN lol. Som sagt, 20kr i timen. Tror jeg fikk 350kr for overnatting. Ta deg sammen TS. Anonymkode: a921c...a72 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #33 Skrevet 14. august 2016 Barnevakt noen timer er en ting, men timelønnen synker jo flere timer det dreier seg om. En dagmamma i Oslo koster 8000 måneden. Regn ut timelønnen selv. Ts spør hva folk her inne mener er riktig betaling. Jeg mener maks en tusenlapp. Anonymkode: 64a5b...459 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #34 Skrevet 14. august 2016 Helt enig med AB over meg - 1000kr er mer en nok, spesielt siden du faktisk ikke betaler skatt på det heler. Anonymkode: a921c...a72 2
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2016 #35 Skrevet 14. august 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, skjønte det på de og. Men vet ikke om jeg gidder flere ganger når jeg føler jeg er jobb på 24/7 i ett døgn. Vært hos de en gang tidligere på overnatting også, da fikk jeg enda mindre betalt. Ble helt utslitt, og sov nesten ikke på natta fordi jeg var bekymra for barna. Takk for seriøse og gode svar, forresten. Anonymkode: b69c4...efe Ser den. Men husk at dette mest sannsynlig er 2,5k du ikke skatter av, noe som egentlig øker verdien på det du får.
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2016 #36 Skrevet 14. august 2016 Den 13.8.2016 at 8.32, AnonymBruker skrev: Jeg er 30 år pog passer av og til to jenter på 1 og 3 år. Til helgen skal jeg overnatte og være der i 23 timer. Jeg får vanligvis 120 kr i timen. Hva synes dere er ok pris for denne helgen? Ser mange skriver at man ikke skal få betaling på natta, men man får jo ikke sove like godt som hjemme og det er jo en del andre ubekvemme faktorer også når man overnatter. Anonymkode: b69c4...efe 23x120=2760kr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå