Gå til innhold

Barnevakt og betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år pog passer av og til to jenter på 1 og 3 år. Til helgen skal jeg overnatte og være der i 23 timer. Jeg får vanligvis 120 kr i timen. Hva synes dere er ok pris for denne helgen? Ser mange skriver at man ikke skal få betaling på natta, men man får jo ikke sove like godt som hjemme og det er jo en del andre ubekvemme faktorer også når man overnatter.

Anonymkode: b69c4...efe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom tolv og femtenhundre.

Anonymkode: 5e084...403

• Liker 1
Skrevet

Ingen andre?

Skrevet

Synes 1000kr er passende.

Anonymkode: aef24...e90

Skrevet

120 ganger 15 er 1800 så skjønner ikke helt tallene deres. Heldigvis får jeg nye mer enn det dere har foreslått her. 

Skrevet

2500 vil jeg anta er OK pris

Anonymkode: f7957...1f7

• Liker 4
Skrevet

Hjelpe meg hvor mye inntekt jeg har gått glipp av for pass av barnebarn og andre opp igjennom årene, hvis jeg skulle regnet på den måten.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Hjelpe meg hvor mye inntekt jeg har gått glipp av for pass av barnebarn og andre opp igjennom årene, hvis jeg skulle regnet på den måten.

En tar vel ikke betalt for å passe ens barnebarn?

• Liker 11
Skrevet
Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

En tar vel ikke betalt for å passe ens barnebarn?

Hvorfor skulle man ikke forvente det?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Hvorfor skulle man ikke forvente det?

Fordet det er ætten, og en skal da hjelpe hverandre.

Har aldri tatt betalt for å passe barn som er i familien, og har aldri tenkt å gjøre det heller.

• Liker 10
Skrevet

Hvis jeg hadde full jobb, ville jeg nok gjort det gratis. Nå som jeg er student ville jeg gjort det for 1500 ca. Men det ville jo også vært som en tjeneste for venner. Hvis det var mer "tilfeldige" barn jeg passet, tenker jeg 2500 er ok.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Fordet det er ætten, og en skal da hjelpe hverandre.

Har aldri tatt betalt for å passe barn som er i familien, og har aldri tenkt å gjøre det heller.

Jeg har heller aldri forlangt betaling. Men jeg har hatt en del utgifter på barnepass, mange mils reisevei for eksempel, permisjon uten lønn og litt forskjellig annet. Jeg tenkte teoretisk.

Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg har heller aldri forlangt betaling. Men jeg har hatt en del utgifter på barnepass, mange mils reisevei for eksempel, permisjon uten lønn og litt forskjellig annet. Jeg tenkte teoretisk.

I mine øyne er det bare slikt en gjør, har aldri tenkt tanken på at det skulle utveksles penger.

Antar at om du har måttet ta permisjon uten lønn så har det vært pga noe viktig som plutselig har dukket opp, sykdom e.l i familien.

• Liker 4
Skrevet

Dette er en slags deltidsjobb for meg, de er verken venner eller familie. Så betaling er en del av greia her😉

TS

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

2500 vil jeg anta er OK pris

Takk, ca det de har foreslått også. Skulle gjerne hatt mer for natta, klarer ikke slappe ordentlig av når jeg sover der. Men er visst ikke vanlig har jeg skjønt. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, ca det de har foreslått også. Skulle gjerne hatt mer for natta, klarer ikke slappe ordentlig av når jeg sover der. Men er visst ikke vanlig har jeg skjønt. 

De er innenfor normen så du kan nok ikke forvente å få stort mer.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er innenfor normen så du kan nok ikke forvente å få stort mer.

Nei, skjønte det på de og. Men vet ikke om jeg gidder flere ganger når jeg føler jeg er jobb på 24/7 i ett døgn. Vært hos de en gang tidligere på overnatting også, da fikk jeg enda mindre betalt. Ble helt utslitt, og sov nesten ikke på natta fordi jeg var bekymra for barna.

Takk for seriøse og gode svar, forresten. 

Skrevet

Hvis du ikke er nær venn eller familie så synes jeg du bør få minst 100 kr/timen om natta også, i tillegg til det du tjener på dagtid. Med såppas små barn så kan man regne med muligheten for forstyrret søvn, i tillegg til at du ofrer relativt mye av din fritid når du er der så lenge av gangen. 

Passer man eldre barn (gamle nok til å stelle seg selv på kvelden og morgenen og som sannsynligvis sover natten gjennom) er det greit å slå av litt på prisen, f.eks. 500 kroner totalt for hele natta, ellers avtalt timelønn på dagtid. 

Jeg passer min lille nevø gratis, men det er en del jobb, både i forbindelse med legging og av og til litt styr på natta, så jeg hadde ikke gjort det (så godt som gratis) hos noen jeg ikke kjenner. Når det i tillegg er et annet barn der så er det jo ikke avslappende å være barnevakt heller. 

Anonymkode: f22b8...af9

• Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet

2500kr for et døgn er da godt betalt? Regner ikle med du betaler skatt av pengene...

Skrevet

2500 for å passe barn et døgn????? Er du splitter pine gal???

Hadde du vært min barnevakt og forlangt noe slikt, hadde jeg fått fullstendig hakeslepp og aldri ringt deg igjen. Fantastisk frekt!!!!!!!

Anonymkode: 64a5b...459

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...