Gå til innhold

Barnas venner er alltid sultne

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 12. august 2016 at 23.02, AnonymBruker skrev:

Den typen barn kan spise deg ut av huset, om de får lov. 

Du må rett og slett si til både dine egne barn og besøksbarna at de ikke kan få mat hos dere men må gå hjem dersom de er sultne. Klare beskjeder og ingen unntak, da sklir det ut igjen. De synes nok din mat er mer spennende enn maten de får hjemme.

Er de tørste, så får de vann, aldri noe annet, da må de gå hjem og finne drikke. 

Anonymkode: 8d7ed...d5c

Oj, så raus du var da gitt........:riste:

Anonymkode: 18c18...4cf

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er naturlig at unger som er på besøk får mat hvis de blir sultne, men reagerte på det en her sa om at de går i skapene på leting etter mat. DET synes jeg ikke er greit.

Anonymkode: 0d1a7...9b0

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj, så raus du var da gitt........:riste:

Anonymkode: 18c18...4cf

Jeg synes svaret ditt er teit. Det er unødvendig å fore opp unger på ostesmørbrød og brus. Vann er bra nok, vanlige folk drikker vann daglig. Det er ikke synd på de. Ungene får også mat hjemme, og kansje er det slik at moren vil at de skal ha matlyst til middag. da er det plutselig ikke så raust lengre å gjøre kidsa mette på snacks!

Anonymkode: 97526...41f

• Liker 2
Skrevet

Når mine unger var i den alderen så måtte venner enten vente på rommet når vi spite(fordi de hadde nettopp spist middag) eller gå hjem, for det var sannsynligvis middag hjemme hos dem i samme tidsperiode. Dette var naobarn som brukte 2-3 minutter hjem til seg selv) 

Mine unger fikk streng beskjed om at de skulle komme hjem å spise.(Og det hadde jeg også gitt beskjed om til vennenes foreldre.)  Verste jeg viste var når ungene kom hjem til middag og hadde spist seg mette hos vennene. Fikk de spørsmål om å spise borte så skulle det ringes hjem og avtales med meg. Samme regel brukte jeg på vennene. De måtte sjekke med foreldrene før de fikk spise hos oss. 

Ingen sure miner hos verken ungene eller foreldrene i vårt nabolag. 

Ved avtalte besøk fikk selvfølgelig vennene mat samme med oss. 

• Liker 3
Skrevet

Synes sånt er en uting. Jeg ble oppdratt til å ikke tigge mat ohs andre, fordi vi vi tross alt hadde råd til egen mat hjemme. Synes sånne ungen er uoppdratte, og hadde sendt dem hjem dersom de bodde i nærheten.

Skrevet

Noen barn får jo rett og slett ikke nok mat hjemme.. Jeg husker når jeg var liten så var det en gutt i nabolaget som fant katten vår som hadde stukket av fra pappa og kom og leverte den tilbake mens pappa spiste middag, så han spurte om gutten ville ha litt og han spiste 8 kjøttkaker!! Etter det var pappa hus alltid åpent for gutten, og han spiste middag der innimellom (og da alltid kolossale porsjoner). 

Etter min mening skulle det bare mangle at pappa, som har mer enn nok av alt kan spandere mat på en 8r gammel gutt med syv søsken som ikke får nok mat hjemme..

Anonymkode: 45f58...3c3

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen barn får jo rett og slett ikke nok mat hjemme.. Jeg husker når jeg var liten så var det en gutt i nabolaget som fant katten vår som hadde stukket av fra pappa og kom og leverte den tilbake mens pappa spiste middag, så han spurte om gutten ville ha litt og han spiste 8 kjøttkaker!! Etter det var pappa hus alltid åpent for gutten, og han spiste middag der innimellom (og da alltid kolossale porsjoner). 

Etter min mening skulle det bare mangle at pappa, som har mer enn nok av alt kan spandere mat på en 8r gammel gutt med syv søsken som ikke får nok mat hjemme..

Anonymkode: 45f58...3c3

Denne fine og triste historien er veldig bra i deg selv, MEN SOM REGEL SÅ ER DET JO IKKE SÅNN HJEMME HOS FOLK DA. heldigvis.

Anonymkode: 97526...41f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tilbyr alltid skive, knekkebrød eller noe. Det koster meg jo ingenting, men jeg gidder ikke styre med å lage middagsmat til de (med mindre de er her når familien spiser middag da). Det gjør meg ingenting å brødfø et par barn ekstra :P 

Anonymkode: 4b805...007

Skrevet

Er nok så enkelt som at ungene synes det er artig å ete hos andre.

Skrevet

Jeg tror også dette handler mye om at barn synes det er spennende å spise hos andre, andre typer mat osv. Sønnen min har en kompis (begge er 6 år) og denne kompisen begynner å mase om mat så snart han er innafor døra her. Og han kommer da rett fra middag hjemme. Noen ganger har han vært på besøk her på lørdager og da har vi bakt noe godt eller barna har fått lørdagsgodt. Han maser om å få noe godt hver gang, og har til og med spurt meg om jeg ikke kan bake en kake:fnise:

Her får de ikke mat rett etter middagstid, jeg tilbyr heller at de kan få spise kveldsmat sammen med våre barn litt senere. 

Et større problem her er at sønnen min får servert snop/kake/is/brus hver gang han besøker sine to bestevenner, både hverdag og helg. Vi har så ulike syn på og regler for snop og godteri at det er begynt å bli problematisk. 

Anonymkode: eb194...283

Skrevet

Barn "matshopper" om de har mulighet til det. At noen foreldre ikke gjennomskuer dette er rart. 

Skrevet

Hadde jeg ikke tenkt noe som helst på. Gi barna mat. Dersom du ikke har råd feks så snakk med barnas foreldre om det. Jeg hadde gledelig laget mat til barn som er på besøk hos meg 😊👌🏼

Skrevet

Vi lager mat til middag eller kvelds. Mellom kan de få frukt.  Hadde ikke likt om mitt barn fikk spise seg metr hos andre før middag/kvelda hjemme. Ser vi må gjøre avtaler på dette før barna blir store. 

Når det er melllm måmtider ville sagt at de får litt frukt men at de må gå hjemfor å høre med foreldrene om de er mer sultne enn det. Ellers skal middagsbesøk avtaler i forkant. Vil si det samme til mitt barns venner sine foreldre

Anonymkode: f52e3...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...