AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Jeg er så nedstemt hele uken, og jeg gråter veldig ofte Det finnes vel noe kur mot dette? Jeg er så lei! Anonymkode: 6d003...00d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Hormonprevensjon Anonymkode: 57ebd...2c0
Minya Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Det kalles PMS og på tross av navnet (PRE-menstruell-syndrom) så har mange kvinner PMS både før, under og etter mensen. PMS kan dempes ved bruk av hormonprevensjon som feks p-piller. Enkelte kvinner har også god uttelling av lykkepiller som egentlig er for depresjoner, men som funker mot PMS'en fordi den kjemiske ubalansen i hjernen deres under mensen ligner mer på depresjon. Snakk med legen din om alternativer som funker for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Hei. Jeg spør her i stedet for å opprette en ny tråd. Er det noen som har tips til andre ting enn hormonprevensjon og lykkepiller? Det er ikke hver måned, men noen måneder sliter jeg med selvmordstanker, håpløshet og "gi opp alt-"følelse før mensen. Først skjønner jeg ikke hvorfor det kommer så akutt og jeg føler ikke at det er noen grunn til at det skal være sånn, så kommer jeg på at jeg snart skal ha mensen. Det hjelper litt der og da når jeg kommer på hvorfor, men ikke mye. Noen ganger tenker jeg at det egentlig ikke er på grunn av mensen heller og at jeg bare vil gi opp alt. (Dette forsvinner etter noen dager eller en uke). Av og til er det i kombinasjon med det jeg vil kalle en generell forvirring. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å være føre var? F.eks noen type matvarer jeg burde spise eller ikke burde spise? Hva som helst? Anonymkode: acff0...61d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg spør her i stedet for å opprette en ny tråd. Er det noen som har tips til andre ting enn hormonprevensjon og lykkepiller? Det er ikke hver måned, men noen måneder sliter jeg med selvmordstanker, håpløshet og "gi opp alt-"følelse før mensen. Først skjønner jeg ikke hvorfor det kommer så akutt og jeg føler ikke at det er noen grunn til at det skal være sånn, så kommer jeg på at jeg snart skal ha mensen. Det hjelper litt der og da når jeg kommer på hvorfor, men ikke mye. Noen ganger tenker jeg at det egentlig ikke er på grunn av mensen heller og at jeg bare vil gi opp alt. (Dette forsvinner etter noen dager eller en uke). Av og til er det i kombinasjon med det jeg vil kalle en generell forvirring. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å være føre var? F.eks noen type matvarer jeg burde spise eller ikke burde spise? Hva som helst? Anonymkode: acff0...61d Jeg har hatt det litt sånn, spesielt hvis jeg har vært deprimert fra før av, da blir det verre. Hjelper å bevege seg, gå tur eller trene om du har overskudd til det. Nå er jeg litt nedstemt for tiden og merker symptomene i noen grad men ikke så ille som tidligere. Følsomheten med tårer er verst! Anonymkode: f4028...022
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det litt sånn, spesielt hvis jeg har vært deprimert fra før av, da blir det verre. Hjelper å bevege seg, gå tur eller trene om du har overskudd til det. Nå er jeg litt nedstemt for tiden og merker symptomene i noen grad men ikke så ille som tidligere. Følsomheten med tårer er verst! Anonymkode: f4028...022 Takk for at du svarte. Jeg skal prøve å ha dette med å bevege meg mer, i tankene før jeg vet at dette kanskje setter igang. Jeg er ikke så flink til å holde oversikt over noe annet enn når neste mens er ventet, fordi jeg synes det er så forskjell fra måned til måned når PMS kommer. Enig i at dette er verst. Heller manisk støvtørking og vondt i ryggen enn selvmordtanker og tårer. Det er så intenst når det står på. Anonymkode: acff0...61d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå