Gå til innhold

Rimi = ICA?


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

De siste dagene har de byttet ut Rimi-skiltene her til ICA og på kvitteringen står det også ICA. er Rimi på vei til å bli ICA eller hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet i alle fall at en del små Rimi-butikker holder på å bygges om til ICA Nærkjøp(?) eller noe sånt.

Både ICA og Rimi er vel med i Haakon-gruppen, så de har vel en eller annen plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min" Rimi har også blitt Ica nær, og satt opp prisene noen kroner også. :-x

Sjappa har lusent utvalg i utgangspunktet og er nå boikottet, drar heller litt lenger og handler på Rema for basisvarer og Centra for andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette la jeg faktisk også merke til idag når jeg var på Rimi. Dette er en ganske "ny" rimi butikk, men på prislappene så sto det ICA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet i alle fall at en del små Rimi-butikker holder på å bygges om til ICA Nærkjøp(?) eller noe sånt.

Både ICA og Rimi er vel med i Haakon-gruppen, så de har vel en eller annen plan.

Jepp, de gjorde det med min lokale Rimi. Heter nå ICA Nær. Hvilket vil si dårligere utvalg enn ICA supermarked, høyere priser enn Rimi :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nærmeste Rimi ble også til Ica, og jeg synes det er kjempebra. Langt bedre utvalg, friskere grøntdisk og åpent en time lenger. Og dersom jeg skulle finne på å savne Rimi så har de åpnet en ny i kvartalet ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Rimi Stormarked i nærheten som ble til Ica. Er veldig fornøyd med det, mye bedre ferskvaredisker, eget bakeri, bedre utvalg i det meste. Ica har nå alltid vært bedre enn Rimi da, men spørs om Ica Nær er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimi ble vel solgt til Ica eller noe sånt?

Så Rimi, Ica supermarked og Ica maxi er samme greiene.

Sendte de mail for en stund siden og da ble det skrivd under med ICA Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min" Rimibutikk kan neppe bli verre enn den allerede er. Tror kanskje at det blir ganske positivt at den døpes om og får en ansiktsløfning.

Frem til nå har den kun gjort nytte for seg som "melk-og-brød-og-ting-jeg-har-glemt-å-kjøpe"-butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min" Rimibutikk kan neppe bli verre enn den allerede er. Tror kanskje at det blir ganske positivt at den døpes om og får en ansiktsløfning.

Frem til nå har den kun gjort nytte for seg som "melk-og-brød-og-ting-jeg-har-glemt-å-kjøpe"-butikk.

Enig. Det skal virkelig være krise før jeg handler på Rimi Sagene. Makan til sure mennesker som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Det skal virkelig være krise før jeg handler på Rimi Sagene. Makan til sure mennesker som jobber der.

Desverre slutter ikke de som jobber der selv om rimi blir til ica..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv det er den samme betjeningen, så er det jo mulig at de får nye regler eller kurs i kundebehandling.

Hos oss er ikke betjeningen så ille faktisk. Bortsett i fra noen småting. Det mest plagsomme har vært at butikken er utslitt og trang. Vareutvelget har vært elendig.

Håper at det blir litt bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre slutter ikke de som jobber der selv om rimi blir til ica..

Nei..tror neppe jeg handler der uansett. Det er ca 1000 ganger bedre å handle på min lokale grønnsaksbutikk. Blide mennesker gjør handling så mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ica Nær skal bli et hakk opp fra Rimi. Både Ica, Rimi, Ica Nær og Maxi ligger under Ica Detalj! Så alle er i samme kjede. Rimi skal bli den aller billigste av butikkene, så komme Ica Nær og jeg tror at den største forskjellen er at de får en ferskmatdisk/kjøkken. Så kommer Ica og på toppen Maxi som skal konkurrere med Ultra o.l.

Håper dette kan klargjøre dette litt bedre for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...