AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Vi har to barn, en på 13 og ei på 6 år. Rekkehuset har tre soverom i kjelleren som ikke er spesielt store. Stue/kjøkken i hovedetasjen og en ganske romslig loftstue i øverste etasje. Her har gubben rigget opp en sittegruppe med TV, en krok til PC m.m. Det blir litt man-cave for ham, hvor han kan sitte med kompiser og se på fotball, ev. med kompiser. Jeg bruker også loftstua om jeg har venninner på besøk. Men nå hinter 13-åringen til at han bør få loftstua til sitt eget rom, fordi det er nokså stusselig med et nokså lite soverom i kjelleren. Jeg har forståelse for det, men gubben nekter å gi opp loftstua. Hva synes dere? Anonymkode: 4b7c3...96f
Strikkagenser Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Kan ikke 13-åringen også få bruke loftstua når han har besøk? 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, Strikkagenser skrev: Kan ikke 13-åringen også få bruke loftstua når han har besøk? Ja, det får han da! Men poenget er at han ønsker å ha det som i dag er loftstua til "sitt" rom. Rommet hans nede er for øvrig 11 kvadrat, lofstua er ca. 30. Anonymkode: 4b7c3...96f
Sirah Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Jeg syntes at 13åringen kan få ha loftstua "til vanlig", men må gi den fra seg under dine venninnekvelder og når mannen skal se kamp. Dersom dere setter dere ned å snakker om det så finner dere sikkert en løsning som alle kan leve med 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Hva skjer når 6- åringen er på den andres alder og må fortsatt bo i kjelleren? Anonymkode: 92ca7...c7b 4
Sirah Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer når 6- åringen er på den andres alder og må fortsatt bo i kjelleren? Anonymkode: 92ca7...c7b Da har mest sannsynlig 13åringen flyttet ut så det er et "ikkeproblem". 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Tenker at han og vennene trenger mer plass enn et lite rom å være sammen på, men det betyr ikke at han skal få loftstuen som sin egen. Det får være nok at den er tilrettelagt for at han kan være der med vennene sine. Dere er flere i familien som bruker den, og da synes jeg det blir rart at han skal få den alene. Lurer egentlig mest på hvor mye din mann bruker dette rommet, er det ledig for andre eller henger han der hver kveld? Anonymkode: a7ba2...427 16
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Enig med resten av gjengen. Anonymkode: 2e54e...db0
Luckiness Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 Nei. Jeg synes det er mest fornuftig at alle har sitt eget soverom og så deler man på loftstuen. Alle får bedre nytte av den om den deles. Du er der med venninner, din mann er der med kompiser og dine barn kan bruke det som tvstue og ha venner på besøk der. 12
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #10 Skrevet 12. august 2016 I dette tilfellet synes jeg alle skal dele. Hadde dere hatt et tredje barn hvor to måtte dele soverom hadde jeg gitt loftsstue til eldste barnet. Men ikke i dette tilfellet her. Anonymkode: bdf8a...7da 9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #11 Skrevet 12. august 2016 Synes han er for ung til å kreve noe sånt, ville sagt nei. Anonymkode: ea9d6...43b 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #12 Skrevet 12. august 2016 30 kvadrat til en 13 åring?? Hybelen min var 13 kvadrat, jeg hadde god plass. Men jeg skjønner jo at en 13 åring gjerne vil ha litt mer privatliv. Er det mulig å kanskje dele loftsstua i to? Slik at man kan være flere der uten å gå oppå hverandre? Anonymkode: f2516...911 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #13 Skrevet 12. august 2016 Hva med at dere eventuelt bruker loftstuen som soverom, så kan han ta over deres soverom? Er det et alternativ? "Voksenrommet" pleier jo ofte å være større enn barnerommene. Anonymkode: ad56b...327 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #14 Skrevet 12. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har to barn, en på 13 og ei på 6 år. Rekkehuset har tre soverom i kjelleren som ikke er spesielt store. Stue/kjøkken i hovedetasjen og en ganske romslig loftstue i øverste etasje. Her har gubben rigget opp en sittegruppe med TV, en krok til PC m.m. Det blir litt man-cave for ham, hvor han kan sitte med kompiser og se på fotball, ev. med kompiser. Jeg bruker også loftstua om jeg har venninner på besøk. Men nå hinter 13-åringen til at han bør få loftstua til sitt eget rom, fordi det er nokså stusselig med et nokså lite soverom i kjelleren. Jeg har forståelse for det, men gubben nekter å gi opp loftstua. Hva synes dere? Anonymkode: 4b7c3...96f En 13-åring trenger ikke 30 kvadrat til noe som helst. Det blir bare skuffelse når han må flytte på en 9 kvadrats hybel om noen år. Her er mitt forslag: Sett deg ned med ungen og legg en plan for hvordan dere kan utnytte de 11 kvadratene i kjelleren bedre. 11 kvadrat er ikke på noe vis et lite rom, nemlig. Det burde duge til en mellomstor seng, klesoppbevaring og en sitteløsning for 3-5 personer med skjerm. Så gjør om rommet fra et rent soverom som tydeligvis har dårlig plassutnyttelse til et kombo sove/oppholdsrom og han vil kunne bruke det mer. Så kan han selvsagt få tilgang til loftstuen et par kvelder i uka - skulle bare mangle! - men han har også et rom som er klart for besøk når som helst. Anonymkode: 291f7...427 6
Outlander Skrevet 12. august 2016 #15 Skrevet 12. august 2016 Som en mor til 2 gutter skjønner jeg totalt og jeg ville ha selv fått en fin loftstua til barna og hadde kosen med min egne venner i hovedstuen. Vil ikke å ha latt han bo der med seng osv som da har du absolut NULL kontroll over når han skal legge seg, men absolut ser jeg poeng ved å ha et sted med nok plass slik alle kompiser kan "chill". Helst i loftstuen en å henge over meg i hovedstuen. Skjønner ikke hva problemet her er egentlig.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #16 Skrevet 12. august 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med at dere eventuelt bruker loftstuen som soverom, så kan han ta over deres soverom? Er det et alternativ? "Voksenrommet" pleier jo ofte å være større enn barnerommene. Anonymkode: ad56b...327 Nei, det er faktisk litt mindre enn hans. Anonymkode: 4b7c3...96f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #17 Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er faktisk litt mindre enn hans. Anonymkode: 4b7c3...96f Åja, skjønner. Men hva med at han får en slik type seng for eksempel, da kan man jo utnytte plassen under senga til sitteplasser eller annet. Anonymkode: ad56b...327
Hedda-78 Skrevet 12. august 2016 #18 Skrevet 12. august 2016 Enig med de andre her. Loftstua bør være for alle. Men at han kan "booke" den og si at på fredag vil han ha kompiser på besøk i loftstua, og da bør de andre i familien la guttene få være der i fred. Det virker litt som at far okkuperer loftstua slik at gutten føler at han ikke kan være der? I så fall må dere ta en prat og far bør gi litt slipp på loftstua innimellom. Guttene trenger nok å få være i fred for foreldre. Eventuelt, eller i tillegg, kan dere innrede rommet hans mer som et oppholdsrom, med sofa (sovesofa) og sitteplasser til hele gjengen. Nå vet ikke jeg hvordan rommet ser ut, men kanskje en ommøblering og opprydding, evt noe maling, hadde gjort det mer attraktivt å være på rommet. 3
Supernova17 Skrevet 12. august 2016 #19 Skrevet 12. august 2016 Jeg synes at loftstuen må deles på. Det kan alle få glede av :D
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #20 Skrevet 12. august 2016 Hva er galt med 11 kvadrat? Enig med de andre, loftsstua bør hele familien dele på. Jeg ville sørget for at loftsstua ikke bare var man cave, men at tenåringen også fikk bruke den når hen hadde besøk av venner. Pluss kanskje pusset opp rommet hens litt, kjøpt nye møbler eller malt. Anonymkode: 39e1e...ff3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå