Gå til innhold

Bo sammen med besteforeldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor gammelt barnet ditt er. Hva om du prater med h*n og spør hva h*n synes om å bo med besteforeldrene? Skjønner at du bekymrer deg for mobbing, samtidig kan vi huske på at det finnes familier av alle slag i dagens samfunn. Det betyr også at det ikke er noen fasit på hvem man skal bo med😊 Å bo med besteforeldre gir barnet flere trygge voksne, ser ikke noe galt i det.

Synes det er fint at du tenker på økonomi og sparing til barnet ditt! Gjør det som føles rett. En leiekontakt kan som regel sies opp, og dersom bo-ordningen med besteforeldre ikke fungerer finner dere nok en annen løsning😊 Regner med du ikke hadde vurdert å flytte inn hos foreldrene dine om dere ikke hadde er godt forhold. Ikke bry deg om hva andre sier om sine dårlige erfaringer med å bo nært foreldre osv. Det var ikke det du spurte om😉 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vanskelig for å forstå at barn skal bli mobbet fordi de bor i samme hus som besteforeldrene sine.  På den andre siden, vet foreldrene dine hva de går til?  Jeg er selv bestemor, og jeg ville også sagt "velkommen", men bare om det var krise og inntil krisen var over. 

Dette vil bli dine barns barndomshjem.  Her skal de ha venner på besøk, feire bursdager osv.  Foreldrene dine blir eldre og ønsker gjerne mer ro.  De vil se nyhetene på TV framfor Barne-Tv.  Vi besteforeldre strekker oss langt for at barn og barnebarn skal ha det bra.  Men er du sikker på at dette er det beste for dem, og deres relasjon til barna?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...