Fjaselina Skrevet 12. august 2016 #41 Skrevet 12. august 2016 23 minutter siden, CKT skrev: Hva har barn på Facebook og gjøre? Det er jo ikkje barna som er der.... men foreldregruppa kan vere der! Her er ei gruppe for foreldra i eine klassa, ei gruppe for skulekorpset, ei for kvart fotballag. Enklaste måten å samle info, for eksempel om trening/kamp, stille spørsmål og sjå kva andre meiner. Når borna blir invitert i bursdagsselskap og invitasjonen vart delt ut litt seint, er det supert med eit tips på facebookgruppa for klassa: Petrus feirar bursdag i helga, alle skal ha fått invitasjon, sjekk sekken.
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #42 Skrevet 12. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke på facebook sikkert. Bare innenfor en gruppe man må godkjennes for å bli med i. Ser du er litt skeptisk til overvåkning og slikt, bør være litt skeptisk til skype og Har hørt mye om at det er lett å inhente informasjon der fra. Anonymkode: d7def...296 Skype brukes kun for kontakt med slekt som bor i utlandet. Kanskje 3 ganger i året. Det ringes. Skrives ikke noe.😊 JA jeg er skeptisk til mye på nett. Med god grunn. Ikke alle er til og stole på.
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #43 Skrevet 12. august 2016 5 minutter siden, Fjaselina skrev: Det er jo ikkje barna som er der.... men foreldregruppa kan vere der! Her er ei gruppe for foreldra i eine klassa, ei gruppe for skulekorpset, ei for kvart fotballag. Enklaste måten å samle info, for eksempel om trening/kamp, stille spørsmål og sjå kva andre meiner. Når borna blir invitert i bursdagsselskap og invitasjonen vart delt ut litt seint, er det supert med eit tips på facebookgruppa for klassa: Petrus feirar bursdag i helga, alle skal ha fått invitasjon, sjekk sekken. Blander meg ikke i hva dere gjør på nett. Jeg er for skeptisk etter diverse episoder. Til og bruke slike nettverk til slike ting.🤔
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #44 Skrevet 12. august 2016 Jeg bruker Facebook en gang iblant for å delta i konkurranser, hvor man kanskje kan vinne ett eller annet. Eller for å komme med en kommentar til en artikkel / kronikk hos nettavisene osv, så jeg ikke er interessert i å gi nettavisene klikk til. Anonymkode: cb5ed...2d9
Fjaselina Skrevet 12. august 2016 #45 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, CKT skrev: Blander meg ikke i hva dere gjør på nett. Jeg er for skeptisk etter diverse episoder. Til og bruke slike nettverk til slike ting.🤔 Forstår at du er litt over snittet skeptisk. Heilt greitt, men lukka grupper på face er ikkje noko eg oppfattar som risikabelt. Og det er jo ikkje akkurat statshemmeligheiter....😂 2
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #46 Skrevet 12. august 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke på facebook sikkert. Bare innenfor en gruppe man må godkjennes for å bli med i. Ser du er litt skeptisk til overvåkning og slikt, bør være litt skeptisk til skype og Har hørt mye om at det er lett å inhente informasjon der fra. Anonymkode: d7def...296 Skype brukes kun for kontakt med slekt som bor i utlandet. Kanskje 3 ganger i året. Det ringes. Skrives ikke noe.😊 JA jeg er skeptisk til mye på nett. Med god grunn. Ikke alle er til og stole på.
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #47 Skrevet 12. august 2016 8 minutter siden, Fjaselina skrev: Forstår at du er litt over snittet skeptisk. Heilt greitt, men lukka grupper på face er ikkje noko eg oppfattar som risikabelt. Og det er jo ikkje akkurat statshemmeligheiter....😂 Har hørt så mye rart om slike lukket grupper. For alle del. Dere får gjøre som dere vil. Jeg har tatt mitt valg Og er glad for det 😎
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #48 Skrevet 12. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Facebook en gang iblant for å delta i konkurranser, hvor man kanskje kan vinne ett eller annet. Eller for å komme med en kommentar til en artikkel / kronikk hos nettavisene osv, så jeg ikke er interessert i å gi nettavisene klikk til. Anonymkode: cb5ed...2d9 Haha.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #49 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, CKT skrev: Haha. ? Anonymkode: cb5ed...2d9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #50 Skrevet 12. august 2016 34 minutter siden, CKT skrev: Blander meg ikke i hva dere gjør på nett. Jeg er for skeptisk etter diverse episoder. Til og bruke slike nettverk til slike ting.🤔 Høres egentlig ut som om du burde få deg en Nokia 5110 og koble fra wifi. Problem solved. Skjønner egentlig ikke at du tør være på KG. Du vet at man kan finne ut masse rart om personene bak nicket? Bare vær forsiktig. Anonymkode: d325a...03e 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #51 Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres egentlig ut som om du burde få deg en Nokia 5110 og koble fra wifi. Problem solved. Skjønner egentlig ikke at du tør være på KG. Du vet at man kan finne ut masse rart om personene bak nicket? Bare vær forsiktig. Anonymkode: d325a...03e Ja, hvorfor gidder noen å henge på Internett i det heile tatt uansett liksom ? Anonymkode: cb5ed...2d9
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #52 Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres egentlig ut som om du burde få deg en Nokia 5110 og koble fra wifi. Problem solved. Skjønner egentlig ikke at du tør være på KG. Du vet at man kan finne ut masse rart om personene bak nicket? Bare vær forsiktig. Anonymkode: d325a...03e Har en super tlf. Trenger definitivt ikke Nokia. Ja let i vei. Si fra om du finner noe spennende 😉😉😉😉😉
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #53 Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor gidder noen å henge på Internett i det heile tatt uansett liksom ? Anonymkode: cb5ed...2d9 Epost er kjekt. Sparer penger. Med og få regninger på epost.😎
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #54 Skrevet 12. august 2016 8 timer siden, CKT skrev: Det finnes jo nett tlf kataloger. Der finner man tlf nummer og adresse. Så finnes fine måter og kontakte sine venner IRL. Og bor de langt unna, så finnes jo Skype. Jeg har en onkel som bor på andre siden av kloden. Familien har kontakt med han via Skype. Mye koseligere det. Høre stemmen til de man har kontakt med. 😊 Jeg synes Messenger er bedre enn Skype. Hater å være på "film" og egentlig også prate intelefon. Så å skrive er mye enklere. Synes facebook er greit til å holde kontakten med folk og se litt bilder o,l, Anonymkode: 3244f...b68 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #55 Skrevet 12. august 2016 13 minutter siden, CKT skrev: Har en super tlf. Trenger definitivt ikke Nokia. Ja let i vei. Si fra om du finner noe spennende 😉😉😉😉😉 Ikkje jeg. Men du vet, internett-busemannen! Har hørt han kommer og tar deg om du deler 1 bilde av barna dine på Facebook, 2 status-oppdateringer fra ferietur, og deretter går på badet, skrur av lyset og sier "Facebook, facebook, facebok, Instagram-snap" 3 ganger på rad. Anonymkode: d325a...03e 3
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #56 Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Messenger er bedre enn Skype. Hater å være på "film" og egentlig også prate intelefon. Så å skrive er mye enklere. Synes facebook er greit til å holde kontakten med folk og se litt bilder o,l, Anonymkode: 3244f...b68 Du trenger ikke være på film på skype🤗. Kan snakke slik du gjør i mobilen din.
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #57 Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikkje jeg. Men du vet, internett-busemannen! Har hørt han kommer og tar deg om du deler 1 bilde av barna dine på Facebook, 2 status-oppdateringer fra ferietur, og deretter går på badet, skrur av lyset og sier "Facebook, facebook, facebok, Instagram-snap" 3 ganger på rad. Anonymkode: d325a...03e Da blir busemann lei seg. Har ingen bRn. Ikke deler jeg nakenbilder av meg selv heller. 😅😅😅😂
Honey Dew Skrevet 13. august 2016 #58 Skrevet 13. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikkje jeg. Men du vet, internett-busemannen! Har hørt han kommer og tar deg om du deler 1 bilde av barna dine på Facebook, 2 status-oppdateringer fra ferietur, og deretter går på badet, skrur av lyset og sier "Facebook, facebook, facebok, Instagram-snap" 3 ganger på rad. Anonymkode: d325a...03e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #59 Skrevet 13. august 2016 Greit nok å slette seg hvis man virkelig ikke greier å styre seg og alltid sitter med nesa i mobilen, men syntes det hadde blitt for upraktisk å slette seg nå. Mange av aktivitetene jeg er med på annonseres og koordineres nettopp gjennom Facebook (og stort sett bare Facebook), og det ville vært veldig upraktisk å måtte ringe noen andre som har tilgang til Facebook bare for å få den samme informasjonen jeg selv kunne fått ved et par tasteklikk. Sannsynligvis ikke så veldig populært blant den/de jeg til stadighet måtte ha ringt eller sendt tekstmelding til heller. Og jeg ser jo den, det er jo maks irriterende å måtte gjengi den samme informasjonen gang på gang til personer som bare av prinsipp eller ideologi setter seg på bakbeina og ikke vil være registrert på Facebook. Man trenger ikke legge ut hele livet sitt, man behøver faktisk ikke legge ut noen bilder eller informasjon i det hele tatt, men jeg forstår faktisk ikke at voksne mennesker ikke gidder å lage seg en liten profil for å gjøre den praktisk koordingeringen av ting langt enklere. På sikt tror jeg det kommer til å bli ansett som et krav å være på enkelte sosiale medier. Det blir f. eks. stadig vanligere at arbeidsgivere rynker på nesen over at man ikke er på Facebook og/eller LinkedIn, og et par jeg har snakket med har også sagt rett ut at de anser det som et krav, fordi det er enklere å lese om folks kompetanse der, og fordi de bruker det som et slags filter på om folk er noenlunde sosiale eller ei. Anonymkode: 02cd0...9db 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #60 Skrevet 13. august 2016 I samfunnet i dag er det flere og flere som går over til å bruke sosiale medier for å markedsføre arrangementer som f.eks. ulike organisasjoner. Korpset hvor to av barna vårer er med i har en facebookside for oss foreldre, og en åpen facebookside for arrangementer.Det er gjennom facebook korpset når ut til oss foreldre, og det er gjennom arrangementsiden de får publikum til konsertene sine. Korpset hadde en undersøkelse blant publikum på en konsert de hadde i vår om hvor de ble kjent med at korpset skulle holde konsert. 75% hadde fått høre om konserten på facebook. Vi som foreldre få jevnlig opdateringer om hva som skjer på foreldregruppen på facebook. De som ikke har facebook får informasjonen på mail. Til og med i jobbsammenheng blir facebook mere og mere brukt til markedsføring for å nå ut til kunder. Anonymkode: d3518...0db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå