Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 I dag er det ca 2 uker siden jeg slettet FB, profilen min Så da er det nok slik at har du FB, da tar de kontakt der. Har du ikke FB, da kontakter de deg IRL, og ønsker og møtes til en kaffekopp. Hva mener du? Bruker du mye tid på FB? Liker du ikke bedre og ta en prat over en kaffekopp IRL?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Aldri hatt FB, aldri hatt problemer med det sosiale. Så du den nylige undersøkelsen som viste at de med stort nettverk på FB ikke hadde flere reelle venner enn de med lite nettverk på FB? Anonymkode: 38a1e...a24
Chizue Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Har facebook, men mine venner ringer /sender meg melding for besøk. Aldri via facebook.. x) Facebook blir bare brukt til å holde kontakt med venner som bor langt borte, type; Dyrt å ringe/sende melding til USA, japan, sør korea..osv.. Så lettere å holde kontakt via facebook ^_^
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hatt FB, aldri hatt problemer med det sosiale. Så du den nylige undersøkelsen som viste at de med stort nettverk på FB ikke hadde flere reelle venner enn de med lite nettverk på FB? Anonymkode: 38a1e...a24 Den undersøkelsen har jeg ikke sett. Men når det er sagt, så er det vel slik at det såkalte sosiale nettverket, ikke bestandig er så bra. Koser meg heller med ekte gode venner på en kaffekopp. Det er mye mer sosialt.
Fredsmegleren Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Sist gang jeg var innom facebook var vel i mai, så nei jeg bruker ikke mye tid der inne
exictence Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 (endret) 17 minutter siden, CKT skrev: Så da er det nok slik at har du FB, da tar de kontakt der. Har du ikke FB, da kontakter de deg IRL, og ønsker og møtes til en kaffekopp. Jeg opplever ikke akkurat det. Etter at jeg kom på fb har jeg fått tatt opp kontakten med mange gamle kjente og vi har også møttes oftere IRL (går ut fra at det står for "in real life?) Det hadde ikke skjedd uten Fb. Så jeg er veldig glad for Fb. Men skjønner hva du mener. Det er da veldig lettvint å bare sitte hjemme enn å ta initiativ til å gjøre noe sammen. Det blir litt opp til enhver hvordan du velger å bruke det. Sitat Hva mener du? Bruker du mye tid på FB? Liker du ikke bedre og ta en prat over en kaffekopp IRL? Jeg synes det er veldig koselig med Fb. Noen ganger nesten hver dag, tror jeg at det blir. Men bruker det aldri på ferier. Så noen ganger er det uker imellom. Noen ganger liker jeg vel det bedre å ta en kaffe IRL. Det er nok det som huskes og betyr mest også. Men synes også det er koselig å gå inn på Fb og bare være for meg selv. Endret 12. august 2016 av exictence 2
Gjest Carina Maria Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 jeg har face book og har like god kontakt med vennindene mine for det vi snakkes også ofte på mobil. og jeg syns det er er koslig med face book sånn at jeg kan ha kontakt med venner som har flyttet. face book er en fin mulighet til å holde kontakt med venninder, familie og slekt som ikke bor i nærheten av meg. jeg bruker face book for å oppdatere om hva som skjer. og på face book holder jeg kontakt med vennene mine fra barne og ungdomsskolen og videregående.
Gjest Vevila Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Jeg synes terskelen for å kontakte og bli kontaktet på FB er lavere enn på feks melding/tlf. Så for min del er jeg mer sosial(også IRL) med enn uten FB.
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 1 time siden, exictence skrev: Jeg opplever ikke akkurat det. Etter at jeg kom på fb har jeg fått tatt opp kontakten med mange gamle kjente og vi har også møttes oftere IRL (går ut fra at det står for "in real life?) Det hadde ikke skjedd uten Fb. Så jeg er veldig glad for Fb. Men skjønner hva du mener. Det er da veldig lettvint å bare sitte hjemme enn å ta initiativ til å gjøre noe sammen. Det blir litt opp til enhver hvordan du velger å bruke det. Jeg synes det er veldig koselig med Fb. Noen ganger nesten hver dag, tror jeg at det blir. Men bruker det aldri på ferier. Så noen ganger er det uker imellom. Noen ganger liker jeg vel det bedre å ta en kaffe IRL. Det er nok det som huskes og betyr mest også. Men synes også det er koselig å gå inn på Fb og bare være for meg selv. Det finnes jo nett tlf kataloger. Der finner man tlf nummer og adresse. Så finnes fine måter og kontakte sine venner IRL. Og bor de langt unna, så finnes jo Skype. Jeg har en onkel som bor på andre siden av kloden. Familien har kontakt med han via Skype. Mye koseligere det. Høre stemmen til de man har kontakt med. 😊
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #10 Skrevet 12. august 2016 49 minutter siden, Vevila skrev: Jeg synes terskelen for å kontakte og bli kontaktet på FB er lavere enn på feks melding/tlf. Så for min del er jeg mer sosial(også IRL) med enn uten FB. Ja, folk er forskjellig. Heldigvis finnes SKYPE, når familie bor langt unna.
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #11 Skrevet 12. august 2016 1 time siden, Fredsmegleren skrev: Sist gang jeg var innom facebook var vel i mai, så nei jeg bruker ikke mye tid der inne Nei. Du skal ikke beskyldes for det. 😊
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #12 Skrevet 12. august 2016 2 timer siden, CKT skrev: I dag er det ca 2 uker siden jeg slettet FB, profilen min Så da er det nok slik at har du FB, da tar de kontakt der. Har du ikke FB, da kontakter de deg IRL, og ønsker og møtes til en kaffekopp. Hva mener du? Bruker du mye tid på FB? Liker du ikke bedre og ta en prat over en kaffekopp IRL? Javel. Anonymkode: 7a71a...bc0 1
Honey Dew Skrevet 12. august 2016 #13 Skrevet 12. august 2016 Jeg bor nesten der inne. Administrerer flere grupper samt min egen fb-side, så jeg ser nesten på dette som en bi-jobb
Sirah Skrevet 12. august 2016 #14 Skrevet 12. august 2016 Jeg har mer kontakt med folk etter jeg fikk facebook enn før. Det er enklere å holde kontakten med mennesker og jeg opplever terskelen som lavere til å sende en melding til en gammel venninne som er i området om å ta en kaffe enn å plukke opp telefonen og ringe. Lar man facebook overta livet så bruker man det feil. Jeg har mer sosial kontakt med mennesker i real life nå enn jeg hadde tidligere - kort og greit fordi det er enklere. 4
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #15 Skrevet 12. august 2016 2 timer siden, Sirah skrev: Jeg har mer kontakt med folk etter jeg fikk facebook enn før. Det er enklere å holde kontakten med mennesker og jeg opplever terskelen som lavere til å sende en melding til en gammel venninne som er i området om å ta en kaffe enn å plukke opp telefonen og ringe. Lar man facebook overta livet så bruker man det feil. Jeg har mer sosial kontakt med mennesker i real life nå enn jeg hadde tidligere - kort og greit fordi det er enklere. Personlig liker jeg den personlige kontakten framfor nett kontakt. Vi er forskjellig. Bruker Skype til de som bor langt unna.
Sirah Skrevet 12. august 2016 #16 Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, CKT skrev: Personlig liker jeg den personlige kontakten framfor nett kontakt. Vi er forskjellig. Bruker Skype til de som bor langt unna. Men det er jo det jeg skriver. Jeg har MER personlig kontakt nå enn før facebook. Kort og greit fordi det er enklere å få tak i folk. Spesielt mennesker man ikke har så mye kontakt med lenger. Skype er genialt det også, men det er også facetime 3
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #17 Skrevet 12. august 2016 3 minutter siden, Sirah skrev: Men det er jo det jeg skriver. Jeg har MER personlig kontakt nå enn før facebook. Kort og greit fordi det er enklere å få tak i folk. Spesielt mennesker man ikke har så mye kontakt med lenger. Skype er genialt det også, men det er også facetime Da er vi liklare på den. Bare at jeg slettet min konto på FB. Vet ikke hva du har gjort. 😎
Sirah Skrevet 12. august 2016 #18 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, CKT skrev: Da er vi liklare på den. Bare at jeg slettet min konto på FB. Vet ikke hva du har gjort. 😎 Ja vi er ikke så uenige ser du. Jeg har facebook fordi JEG syntes det er enklere å holde kontakten med mennesker der. Det betyr ikke at jeg ikke treffer dem i real life alikevel
Gjest CKT Skrevet 12. august 2016 #19 Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, Sirah skrev: Ja vi er ikke så uenige ser du. Jeg har facebook fordi JEG syntes det er enklere å holde kontakten med mennesker der. Det betyr ikke at jeg ikke treffer dem i real life alikevel Skjønner. Jeg har sett at jeg fikk bedre kontakt etter jeg slettet. Men du vet folk et forskjellige. 😎
Mari Y Skrevet 12. august 2016 #20 Skrevet 12. august 2016 FB har sine fordeler, så derfor bruker jeg det. Jeg følger med på diverse arrangementer, er derfor jeg bruker FB.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå