Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på skolen i høst, planen var å ta en årsenhet som passer til tidligere utdanning jeg har tatt og jeg har ikke tenkt spesielt over skolevalget før nå, bare at dette var en enkel måte å få tatt noe jeg tror jeg vil få bruk for på master ved en annen skole. 

Jeg begynte så smått å søke opp grupper knyttet til skolen på Facebook og kom over en side som het "Deiligst på HK Oslo". Kort fortalt er dette en sladder/gossipside som legger ut bilder av pene gutter og jenter på skolen, oppfordrer til hooking samt å sende inn tips om skolen og studentene anonymt. 

Såvidt jeg ser spres det ikke ondsinnet sladder, kun bilder av studenter, gjerne med fokus på kropp. Tonen er humoristisk og litt uhøytidelig. Et eksempel kan være poster som: "Kjære speil på veggen der. Hvem er deiligst på skolen her? Dropp names!" ol. 

Det virker ikke som om bilder postes uten samtykke, ofte ser jeg at personen som det blir lagt ut bilder av kommenterer bildet selv og uten å skrive "fjern" etc. Så jeg antar at mange sender inn seg selv eller venner.

Dette burde egentlig ikke bekymre meg, for jeg tviler på at jeg kommer til å bli lagt ut der, men likevel så begynner jeg å bli i tvil på om jeg har lyst til å starte eller ikke. Hovedgrunnen til at jeg ville gå på skolen var at de har et fag som er lurt å ha i kombinasjon med min bachelor, men jeg valgte bevisst en privatskole siden de har ofte et mindre og mer intimt miljø siden det uansett bare er et år før jeg starter på master på ny skole, så jeg hadde et håp om å bli kjent med folk på skolen også. I tillegg trives jeg godt faglig der det sosiale miljøet er bra. 

Kjenner at jeg får litt VGS-vibber av hele greia og at jeg nå revurderer skoleåret. Jeg har en jobb og det er ikke for sent å ombestemme meg/ta et friår før master istedet. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ce733...c51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dette likte jeg ikke å lese. Akkurat hva mitt barn ikke trenger nå....

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal begynne på skolen i høst, planen var å ta en årsenhet som passer til tidligere utdanning jeg har tatt og jeg har ikke tenkt spesielt over skolevalget før nå, bare at dette var en enkel måte å få tatt noe jeg tror jeg vil få bruk for på master ved en annen skole. 

Jeg begynte så smått å søke opp grupper knyttet til skolen på Facebook og kom over en side som het "Deiligst på HK Oslo". Kort fortalt er dette en sladder/gossipside som legger ut bilder av pene gutter og jenter på skolen, oppfordrer til hooking samt å sende inn tips om skolen og studentene anonymt. 

Såvidt jeg ser spres det ikke ondsinnet sladder, kun bilder av studenter, gjerne med fokus på kropp. Tonen er humoristisk og litt uhøytidelig. Et eksempel kan være poster som: "Kjære speil på veggen der. Hvem er deiligst på skolen her? Dropp names!" ol. 

Det virker ikke som om bilder postes uten samtykke, ofte ser jeg at personen som det blir lagt ut bilder av kommenterer bildet selv og uten å skrive "fjern" etc. Så jeg antar at mange sender inn seg selv eller venner.

Dette burde egentlig ikke bekymre meg, for jeg tviler på at jeg kommer til å bli lagt ut der, men likevel så begynner jeg å bli i tvil på om jeg har lyst til å starte eller ikke. Hovedgrunnen til at jeg ville gå på skolen var at de har et fag som er lurt å ha i kombinasjon med min bachelor, men jeg valgte bevisst en privatskole siden de har ofte et mindre og mer intimt miljø siden det uansett bare er et år før jeg starter på master på ny skole, så jeg hadde et håp om å bli kjent med folk på skolen også. I tillegg trives jeg godt faglig der det sosiale miljøet er bra. 

Kjenner at jeg får litt VGS-vibber av hele greia og at jeg nå revurderer skoleåret. Jeg har en jobb og det er ikke for sent å ombestemme meg/ta et friår før master istedet. Hva ville dere gjort?

Jeg begynner å bli så gammel at jeg hadde gitt flate faen i det og begynt likevel, så sant det var et studie jeg virkelig ville.

VGS-tendenser finner du overalt.

Jeg synes denne saken er ganske trist, jeg ville sendt en epost med link til denne siden -til en i skolens ledelse. 

Anonymkode: bec87...a40

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk på Campus Kristiania noen år tilbake i tid, når det fortsatt het Norges Kreative Fagskole. Jeg synes skolemiljøet var helt forferdelig. Var ikke som videregående en gang, men mer som ungdomsskolen. Mye "klikk"-mentalitet, hvor folk hang sammen i små grupper og hvisket og kniste. Alle var over gjennomsnittet opptatt av sminke og mote og selfies. Det du beskriver her forundrer meg ikke i det hele tatt, selv om noen slik side ikke fantes da jeg gikk der. Jeg holdt nesten ut et helt år på skolen før jeg var nødt til å kaste inn håndkleet. Så det var 100.000 ut av vinduet for min del...

Mulig det har endret seg med tiden da, men jeg synes det var mye enklere å finne likesinnede og å komme inn i studiemiljøet på offentlig universitet. Hvis du ikke har betalt skolepenger ennå ville jeg rådet deg til å jobbe i stedet. 

Anonymkode: 7343a...7ac

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å bli så gammel at jeg hadde gitt flate faen i det og begynt likevel, så sant det var et studie jeg virkelig ville.

VGS-tendenser finner du overalt.

Jeg synes denne saken er ganske trist, jeg ville sendt en epost med link til denne siden -til en i skolens ledelse. 

Anonymkode: bec87...a40

Hvis jeg virkelig hadde trengt dette faget for å komme meg videre i studiet så hadde jeg gitt blaffen og prøvd å gjøre det beste utav det, er jo kun snakk om et år for min del og i likhet med deg så skal jeg alltids klare å heve meg over det. 

Det som er litt kjipt er at jeg hadde sett meg ut dette studiet både fordi det var en god faglig match til min øvrige utdanning, men også fordi jeg etter tre år på universitetet med store kull hadde sett for meg å gå på en skole med et mindre miljø og dermed kanskje skaffe meg et nettverk innenfor dette faget. Men hvis miljøet er så barnslig at jeg bare ender opp med å sitte for meg selv så kan jeg like gjerne melde meg opp i lignende fag som enkeltemnestudent... 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på Campus Kristiania noen år tilbake i tid, når det fortsatt het Norges Kreative Fagskole. Jeg synes skolemiljøet var helt forferdelig. Var ikke som videregående en gang, men mer som ungdomsskolen. Mye "klikk"-mentalitet, hvor folk hang sammen i små grupper og hvisket og kniste. Alle var over gjennomsnittet opptatt av sminke og mote og selfies. Det du beskriver her forundrer meg ikke i det hele tatt, selv om noen slik side ikke fantes da jeg gikk der. Jeg holdt nesten ut et helt år på skolen før jeg var nødt til å kaste inn håndkleet. Så det var 100.000 ut av vinduet for min del...

Mulig det har endret seg med tiden da, men jeg synes det var mye enklere å finne likesinnede og å komme inn i studiemiljøet på offentlig universitet. Hvis du ikke har betalt skolepenger ennå ville jeg rådet deg til å jobbe i stedet. 

Anonymkode: 7343a...7ac

Akkurat det jeg fryktet jeg også. Jeg hadde håpet at fordi dette var en skole som tilbyr en del kreative fag at studiemiljøet ville vært en spennende del av opplevelsen og verdt skolepengene som i utgangspunktet er ganske sure sammenlignet med offentlig universitet. 

• Liker 1
Skrevet

Skolen har jo også elendig kvalitet i undervisningen, så jeg hadde styrt unna.

Anonymkode: b37d6...536

Skrevet

Ingen som har positive erfaringer? Hvilket Campus/by snakkes det om her?

Anonymkode: deb6e...f9d

Skrevet

Enig med AB over. Vgs-mentalitet finnes virkelig over alt! Uansett om det er offentlig universitet eller privatskole. Har selv gått på jus ved UiO, og også her var slike tendenser tydelige i miljøet.

Anonymkode: 8147f...4f3

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har enda til gode å høre noe positivt om Campus Kristiania. Ikke god anseelse blant arbeidsgivere, faglig svakt, elendig miljø.

Anonymkode: 53ceb...42b

• Liker 2
Skrevet
Den 12. august 2016 at 21.52, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig å ha slike sider? Og i alle fall sende inn navn og bilder og godta at det blir stående slik sånn som mange har gjort der? 

Jeg tok bacheloren min på Blindern og der var miljøet helt annerledes. Skal ta master på NTNU neste år og har bare hørt positivt om miljøet der fra folk jeg kjenner. 

I det hele tatt så synes jeg det virker ekstra merkelig at studentene på en såppas "liten" skole velger å gjøre noe slikt. Det må da være 10x flauere å delta på en slik side når campus er såppas lite at du risikerer å bli gjenkjent overalt. Og når skolen i tillegg sliter med et dårlig omdømme og koster såppas mye så er det jo rart at studentene skyter seg selv i leggen ved å dra navnet på skolen lengre ned i søla. 

Til de som lurer så har jeg sagt ifra meg studieplassen min og bestemt meg for å jobbe dette året og heller søke på lignende fag på en annen skole hvis jeg fortsatt har lyst på denne årsenheten etter master. 

TS. 

• Liker 1
Skrevet

Gikk der 1 og 1/2 år..

Skolens fasiliteter er meget bra men folka er en annen story...

Foreleserne er en god mix av bra og sreise samt noen totale tullinger.

Anonymkode: 98679...866

• Liker 1
Skrevet

Oi. Kjenner jeg er glad jeg sa fra meg skoleplassen der ja.

Skrevet

Nå er det nesten 10 år siden jeg avsluttet utdanningen min ved Campus Christiania, så mye kan jo ha forandret seg. Jeg strotrivdes i alle fall på skolen. Miljøet var bra og foreleserne var det ingenting å utsette på. Jeg gikk rett ut i en fast, godt betalt jobb og har i dag en topplederstilling med høy lønn. Jeg har hatt tre forskjellige jobber i løpet av de ni årene og ingen arbeidsgiver har noen gang sagt noe negativt om utdannelsen min.

Anonymkode: aa56b...18c

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg går der nå, bare på ledelsesinstituttet og ikke det kreative. Min erfaring med skolen passer ikke med som står skrevet her i det hele tatt. Jeg er utrolig fornøyd både med forelesere og miljø :) Når det kommer til den siden du har sett på facebook så er dette en liten trend veldig mange skoler hadde (i hvert fall på Østlandet) for et par år tilbake og da er det naturligvis noen av disse sidene som fortsatt henger igjen, jeg har derimot aldri hørt noen prate om det mens jeg har gått på skolen. 
Mitt inntrykk når det kommer til skolens rykte og status i arbeidsmiljøet så vil jeg si at jeg opplever dette som bra, men at det ikke når helt opp til feks BI. 
Ettersom at jeg ikke har erfaring med de kreative fagene så skal jeg ikke uttale meg om hvordan miljøet og kvaliteten i utdanningen er her, men jeg oppfatter de fagene som lå innenfor det som tidligere var Markedshøyskolen som veldig bra :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...