Rio Skrevet 11. november 2004 #1 Skrevet 11. november 2004 Ja, jeg var dum og rørte litt for lite i grøten. Nå har jeg måtta skrapa i et tjukt svidd lag i bunnen av panna, men det er mye igjen. Er det stålull som er tingen?
nessi Skrevet 11. november 2004 #2 Skrevet 11. november 2004 La den stå med vann og zalo et døgn før du gjør noe. Det gjør iallefall jobben lettere.
Dru Skrevet 11. november 2004 #3 Skrevet 11. november 2004 Det er ikke sikkert at gryta tåler stålull. Et tips er å la den stå med vann i bunnen, og vaskemiddel til oppvaskmaskin hvis du har det. Det pleier å løse opp svidde lag i bunnen veldig godt.
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2004 #4 Skrevet 11. november 2004 Sett panna i bløt med såpe i vannet, og ikke bruk stålull i panna, det gjør at maten brenner seg lettere neste gang. Det blir små rifter som det kan svis i.
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #5 Skrevet 11. november 2004 Summa summarum: Ingen liker stålull. Ikke du, ikke gryten og ikke den neste maten du skal lage i gryten. Best å prøve vanntrikset først. (det gjør alltid jeg - gjerne en dag eller to)
Catus Skrevet 11. november 2004 #6 Skrevet 11. november 2004 La den stå med vann og zalo et døgn før du gjør noe. Det gjør iallefall jobben lettere. Det pleier jeg å gjøre. Og bruker en skrubb av plast etterpå, for å få bort alle rester. Jeg innbiller meg at plastskrubben er mer skånsom enn stålullen...
Gjest Tex Skrevet 11. november 2004 #7 Skrevet 11. november 2004 fifty fifty vann og salmiakk, la stå ute på verandaen over natten, vips.........
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2004 #8 Skrevet 11. november 2004 Jeg bruker å ha zalo-vann oppi og sette på kokeplaten,....
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2004 #9 Skrevet 11. november 2004 Bakepulver er genialt til å fjerne fastbrent mat.
lidia Skrevet 12. november 2004 #10 Skrevet 12. november 2004 Hvordan fjerner du det med bakepulver, da? Skrubber du med bakepulver, eller har det oppi kokende vann eller noe sånt?
Gjest gjest1 Skrevet 12. november 2004 #11 Skrevet 12. november 2004 Hvordan fjerner du det med bakepulver' date=' da? Skrubber du med bakepulver, eller har det oppi kokende vann eller noe sånt?[/quote'] Har det i varmt vann og skrubber med oppvaskkosten. Bakepulver er omtrent ren Natrium
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå