Gå til innhold

Dere som er plaget av hyppige soppinfeksjoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere generelt en sensitiv hudtype hvor det skal lite til før irritasjon som kløe, svie og rødhet oppstår? Jeg vet om flere som har en langt mer tolerant hudtype og de har sjeldent plager nedentil. Det kan virke som om lys, sensitiv hud er mer utsatt for den slags plager. Er det en sammenheng mellom hudtype og soppinfeksjon eller er det bare helt tilfeldig? Er det generelt høyere forekomst av soppinfeksjon hos nordiske kvinner med typisk nordisk hud enn hos de som er mørkere i huden? 

Anonymkode: 02466...d14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perioden jeg var plaget med soppinfeksjoner gikk jeg mye med trange bukser, brukte truser av syntetisk materiale, gjerne string og jeg hadde noen ganger problemer hvis partner ikke var nøye med hygienen.

Jeg har sart hud og bruker for eksempel ikke såpe lengre fordi jeg får tørr hud av det, men sopp har jeg ikke hatt på over ti år.

Anonymkode: 82766...a27

Skrevet

Ja. Tror mange med kronisk soppinfeksjon, har underlivseksem som utløsende årsak. Det tok ca. 10 år før noen så sammenhengen hos meg. Har ellers rosacea, tørr hud, keratosis pilaris  (røde nupper på lår og overarmer) og hidrosadenitt (store kviser i lysken). Det meste blir verre med stress, og jeg kan bare bruke parfymefrie/allergivennlige produkter på kroppen. Må også være forsiktig med temperaturen på vannet jeg vasker meg med og hva slags dopapir jeg bruker. ++

Anonymkode: cb1ee...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...