Gå til innhold

Melde egen mor til barnevernet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Viktualia skrev:

Men de har ingenting med personlig hygiene hjemme hos folk å gjøre.

Dersom det er dårlig husstander, så skal det være mulig å kontakte dem, jo. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som både mor og barn trenger hjelp her. Du har forsøkt, men ikke nådd igjennom. Etter min mening vil det være riktig å kontakte barnevernet, så de kan hjelpe din mor. 

Med litt hjelp fra barnevernet kan det hende at hun får livet sitt på riktig kjør igjen, og at ungene får det bra hjemme hos mor. 

Skrevet

Stakkars guttene :( Jeg får faktisk tårer i øyene for barn, uansett alders, som har foreldre som svikter.  Moren høres enten deprimert ut eller bipolar. Snille deg som er bekymret - skjønner at dette er vanskelig for deg. 

Har du prøvd å prate med guttene selv?  De svikter moren også. De er 13 og 14,  gammel nok til å hjelpe litt og gammel nok til å begynne å ta litt ansvar for livet sitt.  Har du mulighet å hjelpe?  For eksempel la dem overnatte hos deg et par ganger i måneder eller over en helg?  Har du anledning å hjelpe moren din rydder en gang i uken?  Bare for å få det verste renn, men selvfølgelig må du få guttene opp av ræva sitt og be dem å hjelpe til.   Klem til deg!

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Mari Y skrev:

Dersom det er dårlig husstander, så skal det være mulig å kontakte dem, jo. 

Nei, de har ingen ting med dårlig hygiene i privathjem å gjøre, med mindre moren serverer mat som gjør folk syke og det fører til smitteutbrudd.

Anonymkode: 48ba4...28c

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har ingen ting med dårlig hygiene i privathjem å gjøre, med mindre moren serverer mat som gjør folk syke og det fører til smitteutbrudd.

Anonymkode: 48ba4...28c

Tja. Har da hørt at har man f eks søppel stående inne lenge, kan det komme dyr, og tror det er grunnlag nok for at Mattilsynet kan komme. Men det står en liste på hjemmesiden over hva man kan skrive bekymringsmelding over. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar. Jeg har nå vært i kontakt med en hyggelig dame i BV. Så får vi se. Har også bestemt meg for å bli flinkere til å bidra og hjelpe de hjemme. Jeg har i det siste vegret meg veldig for å blande meg da det ofte blir konflikter med mamma, og i tillegg så blir jeg deppa og trist av å være der særlig når huset er så ekkelt men i går dro jeg på besøk og tilbød meg å lage mat og fikk faktisk lov til å vaske litt på kjøkkenet uten at mamma ble sint. 

Tror også at jeg skal prøve å få til en avtale om en belønning for den eldste broren min hvis han jobber mer på skolen. Må bare finne ut hva jeg kan tilby for å motivere litt. Jeg tror det har gått så innmari dårlig på skolen de siste årene at han ikke har tro på at det kan bli bedre. Har ikke lyst til at han skal starte VGS med dårlige vaner. 

Anonymkode: 140f3...144

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...