Gå til innhold

Antibiotika-kastet opp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg begynte på antibiotika mot klamydia på lørdag (2 på lørdag og 1 resten av de 8 dagene) jeg kastet opp men er usikker på om jeg kastet opp pillene, men har fortsatt å ta de. Lurer på om jeg bare skal fortsette kuren eller ta igjen de 2 tapte? Livredd for at klamydiaen ikke forsvinner pga de 2 pillene :icon_frown:

Sikkert ingen som kan svare på akkurat dette men jeg merket at jeg hadde klamydia pga kraftig endring i utflod og den har ennå ikke gått tilbake til normalen så er bekymret for om den i det hele tatt blir normal igjen..

Anonymkode: ec0ec...8ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra du tok pillen til du kastet opp? Mener det er en en sånn 60minutters-regel på det. Hvis ikke ville jeg ringt legen og forhørt meg.

Anonymkode: 87bbd...830

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid gikk det fra du tok pillen til du kastet opp? Mener det er en en sånn 60minutters-regel på det. Hvis ikke ville jeg ringt legen og forhørt meg.

Tja, 10 minutter kanskje. Jeg har sosialt angst og er redd for at legen skal synes jeg er dum som ikke ringte allerede på mandag så jeg vet ikke om jeg i det hele tatt tør å ringe.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, 10 minutter kanskje. Jeg har sosialt angst og er redd for at legen skal synes jeg er dum som ikke ringte allerede på mandag så jeg vet ikke om jeg i det hele tatt tør å ringe.

Jeg forstår at det kan være ekkelt å spørre, men legen vil nok ta det helt fint. Det er bedre at du er ærlig på det. :) Det er ikke så rart å vite hva man skal gjøre ved oppkast rett etter medisininntak. 

Jeg regner med at du går på Doksycyklin? På Felleskatalogen (og i pakningsvedlegget som medfølger) står det blant annet at du ikke skal ta dobbelt dose som erstatning for en glemt dose. Her har du jo selvsagt ikke glemt en dose, men det blir jo det samme. 

Anonymkode: 0ec07...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Dette ringer du legen og snakker med de der om. Det er mange forhold som må vurderes for å kunne avgjøre hvordan dette skal løses noe du ikke kan få svar på i en tråd på et diskusjonsforum for lekfolk.

Anonymkode: 67ab1...77b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du her skriver er helt feil. Ts må diskutere med lege!

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at det kan være ekkelt å spørre, men legen vil nok ta det helt fint. Det er bedre at du er ærlig på det. :) Det er ikke så rart å vite hva man skal gjøre ved oppkast rett etter medisininntak. 

Jeg regner med at du går på Doksycyklin? På Felleskatalogen (og i pakningsvedlegget som medfølger) står det blant annet at du ikke skal ta dobbelt dose som erstatning for en glemt dose. Her har du jo selvsagt ikke glemt en dose, men det blir jo det samme. 

Anonymkode: 0ec07...1d7

Ja det er den :) Hmm får ringe i morgen da. Kan jeg bare si det rett ut til hun jeg snakker med i telefonen eller er det regler på å ikke si klamydia? :fnise: nå føler jeg meg dum men la gå :P

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er den :) Hmm får ringe i morgen da. Kan jeg bare si det rett ut til hun jeg snakker med i telefonen eller er det regler på å ikke si klamydia? :fnise: nå føler jeg meg dum men la gå :P

Er ingen regel på det, er jo din kropp så du velger selv hva du skal si men hun har taushetsplikt så hun kan ikke fortelle det du sier til andre enn legen. Lykke til! :)

Anonymkode: c7041...062

Skrevet

Siden du har fått svar, må jeg si du burde spise mat, vente 20 min og så svelge dem, det hjelper veldig på kvalmen man får av antibiotika. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ringer så sier du navn og blir spurt etter fødselsnummer. Da finner de frem journalen din og ser hva du får behandling for. Så om du sier Clamydia eller halsbetennelse spiller ingen rolle de ser det i journalen. Men det er viktig at du spør og får vurdert om du må ha mer medisin eller en annen medisin i tillegg.

Skrevet

Det er ekstremt viktig å spise godt før man tar doksycyclin, da man kan få kraftige mageplager som f.eks. kvalme og oppkast og dermed miste virkning.

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Jeg lærte virkelig å spise sammen med pillen og merker nesten ingen kvalme mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...