AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #41 Skrevet 10. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en av dere fra Tyskland? Er det helt slutt på å kalle opp barna etter besteforeldre og oldeforeldre? Finnes det ikke noen navn i familien som dere kan kalle opp barnet etter? Har dere holdt på med slektsgranskning? Kanskje en tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-oldefar av en av dere har det skjønne navnet! Anonymkode: 900ce...1ac Nei, vi er ikke fra Tyskland. Og hvis du ser på eksemplene jeg kom med er det ikke uvanlige norske navn selv om de har tysk opprinnelse. Vi har gransket slektsbøker, men har dessverre ikke funnet noen fine. Kanskje Andreas da, og det er vel tysk det også. Det er veldig i tiden å kalle opp etter slektninger, mer enn på lenge. Anonymkode: 494e7...41a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #42 Skrevet 10. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi er ikke fra Tyskland. Og hvis du ser på eksemplene jeg kom med er det ikke uvanlige norske navn selv om de har tysk opprinnelse. Vi har gransket slektsbøker, men har dessverre ikke funnet noen fine. Kanskje Andreas da, og det er vel tysk det også. Det er veldig i tiden å kalle opp etter slektninger, mer enn på lenge. Anonymkode: 494e7...41a Ok. Bra! Se mer i slektsbøkene. Spør de eldre i familien om å få vite mer om navn lengre bak i slekten Anonymkode: 900ce...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #44 Skrevet 10. august 2016 13 timer siden, Jerry Lee skrev: De fleste tyske mannsnavn gir meg alltid assosiasjoner til "ubehagelige" menn fra historien. Huff. Ja, det er mange av de navnene. Anonymkode: 900ce...1ac
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #45 Skrevet 10. august 2016 Mannsnavn Blant landets befolkning (1890–2006) Peter Michael Thomas/Tomas Andreas Wolfgang Claus/Klaus Jürgen Günter/Günther Stefan/Stephan Christian/Kristian Blant nyfødte (2007) Lukas / Lucas Leon Luca / Luka Tim / Timm Paul Jonas Finn / Fynn Max Niclas / Niklas Luis / Louis https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_popul%C3%A6re_navn#Tyskland Anonymkode: 900ce...1ac
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #46 Skrevet 10. august 2016 12 minutter siden, Forundret.. skrev: Wolfgang!! Jo, om han var født rundt 1890 så... Se linken i min forrige post Anonymkode: 900ce...1ac
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #47 Skrevet 10. august 2016 15 minutter siden, Forundret.. skrev: Wolfgang!! Jeg skjønte jo at du spøkte Jeg beklager om jeg virket kvass i forrige post. Det var ikke meningen Anonymkode: 900ce...1ac
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #48 Skrevet 10. august 2016 Hans, hva synes du om det navnet, TS? (bare ikke kall datteren deres for Grete da...) Anonymkode: 900ce...1ac
yesss Skrevet 10. august 2016 #49 Skrevet 10. august 2016 Emrik 😊 Andre former; Emrich,Embrik og Emmrik
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #50 Skrevet 10. august 2016 Luka Nicklas Anonymkode: 900ce...1ac 1
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #51 Skrevet 10. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønte jo at du spøkte Jeg beklager om jeg virket kvass i forrige post. Det var ikke meningen Anonymkode: 900ce...1ac Herregud! Slapp av, jeg reagerte ikke på "tonen" dun i det hele tatt jeg, ingen grunn til å beklage Som jeg nevnte tidligere i tråden så er vi på guttenavnjakt her i huset også, så når jeg kom over Wolfgang så måtte jeg bare poste det. Wolfie, kom da, åh så fine Wolfien!!.. Men sånn seriøst så er det jo mange flotte navngi tråden her nå etterhvert 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #52 Skrevet 10. august 2016 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Herregud! Slapp av, jeg reagerte ikke på "tonen" dun i det hele tatt jeg, ingen grunn til å beklage Som jeg nevnte tidligere i tråden så er vi på guttenavnjakt her i huset også, så når jeg kom over Wolfgang så måtte jeg bare poste det. Wolfie, kom da, åh så fine Wolfien!!.. Men sånn seriøst så er det jo mange flotte navngi tråden her nå etterhvert Takk for hyggelig tilbakemelding! Ja, jeg er enig i at det er mange flotte navn i tråden Jeg kom til å tenke på en tråd her på KG der noen ville kalle opp barnet sitt etter hunden sin. (Men det må ha vært tøys ) Anonymkode: 900ce...1ac
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #53 Skrevet 10. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for hyggelig tilbakemelding! Ja, jeg er enig i at det er mange flotte navn i tråden Jeg kom til å tenke på en tråd her på KG der noen ville kalle opp barnet sitt etter hunden sin. (Men det må ha vært tøys ) Anonymkode: 900ce...1ac Det er bare hyggelig det Hva med August, har dere vurdert det? Det er av latinsk opprinnelse men jeg vet at det er brukt en del i Wien. Å kalle opp barnet sitt etter hunden virker veldig spesielt ut ja 1
Salka Skrevet 10. august 2016 #54 Skrevet 10. august 2016 Wolfgang Amadeus Adolf Fritz Heinrich Günther Horst Franz Jürgen Schwein
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #55 Skrevet 11. august 2016 Andreas stammer fra gresk, ikke tysk, tror jeg.. Men fint navn er det og brukt i Tyskland også. Men ikke alt brukt i Tyskland er tyske opprinnelig. Serge for eksempel, som noen nevner tidligere, er fransk. Anonymkode: b682a...447
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå