Gå til innhold

Vondt arr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet en føflekk for en stund siden. Behandlet det fint og da jeg dro for å ta stinga så det ut som det bare skulle bli en tynn liten stripe av et arr. Legen sa det hadde grodd fint. Men nå er arret stort, litt opphevd og rødt(men ikke inflammert). Jeg fulgte godt med, og så aldri at sårkantene skled fra hverandre etter stinga var tatt, heller ikke funnet blod på klær eller laken. Er vel ikke så mye å få gjort med arret nå vil jeg tro, men det som plager meg mest er at det klør, noe det pleier å gjøre når ting gror hos meg, men det er jo helt lukket osv. Er jo mange måneder siden. I tillegg gjør arret vondt innimellom. I dag vasket jeg rista fra stekovnen, og hadde såpe på henda da jeg tok i den, så den skled rundt inni hånda mi og landet akkurat oppå arret, og det var skikkelig vondt... Men får ikke vondt når jeg trykker, eller drar huden hit eller dit. Er så blakk at jeg ikke har råd til å gå til legen igjen:\

Er dette vanlig? Noe jeg kan gjøre uten å gå til legen?

Anonymkode: b90fa...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn, bare på brystet. Dro til legen og fikk som svar det ikke er noe å gjøre. Dro dog til en annen lege (pga noe annet hud relatert, så var hos spesialist) Der fikk jeg til svar at legen har skjært opp mot fiberene og ikke med som man skal (correct me if i'm wrong, leger) 

Mitt var "vondt" de første to årene, dvs, vondt om jeg kom borti med noe hardt, nå har det gitt seg helt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut sommdet har dannet seg arrvev i arret. Foreløpig er dte ikke stort å gjøre noe med, men når det har gått omlag 1 år etter fjerningen av føflekken så kan du få arrkorrigering ved å sprøyte inn kortison etter å ha fått flytende nitrogen blåst på. Jeg har gjort det og arret ble finere/flatere. Men om hudspesialist vil gjøre dette på deg er en legevurdering. Mitt arr var etter en større operasjon.

Anonymkode: 4e6aa...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) Om arret kan utbedres så sier jeg ikke nei takk, men kløen/smerten er viktigere for meg. Men om jeg forstår riktig så blir evt. utbedringer ikke gjort før det har gått en stund, så da haster det ikke å gå til legen?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:) Om arret kan utbedres så sier jeg ikke nei takk, men kløen/smerten er viktigere for meg. Men om jeg forstår riktig så blir evt. utbedringer ikke gjort før det har gått en stund, så da haster det ikke å gå til legen?

Nei, det haster ikke. Arret må roe seg og arbeide seg ferdig før det har noen hensikt å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 4e6aa...eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...