AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Livet mitt har nå vært preget av traumer og angst i mange år. Klarte ikke å fullføre utdannelse, har jobbet deltid, men ikke fulltid, og nå er jeg i vaktmodus 24/7, klarer ikke å jobbe, klarer ikke å spise og sove normalt... Jeg har fått veldig lite hjelp, både praktisk og økonomisk(har satset på å klare meg selv så godt det), bare noe kognitiv terapi som jeg følte hjalp dårlig. Nå tror jeg jeg må søke hjelp på nytt... Du som sliter med traumer, har du blitt bedre eller verre? Klarer du å jobbe, og hvilken type jobb har du i så fall? Hvis du går i behandling, hva slags behandling er det, og ville du anbefale den til andre? Anonymkode: f7eac...e2c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Har ei venninne med PTSD. Hun klarer fint å jobbe på båt, men har slitt veldig med jobber på land. Hun blir bedre av og til, men faller fort sammen når han som voldtok henne i barndommen søker henne opp igjen litt nå og da. Hun har gått til politi med det, men de tar ikke henne seriøst. Selv har jeg slitt med sosial angst etter mobbing og en liten hendelse på barneskolen som gjorde at jeg gjemte meg hele tiden og tok avstand fra all sosial kontakt utenfor familien i 3 år. (Vil ikke si dette var traumatisk, bare jeg som var svak og har gjort meg litt smårar, så det sitter ikke så godt som en ordentlig traume vil jeg tro) Dette har jeg jobbet med selv og klarer nå å fungere normalt på jobben som butikkmedarbeider og noe ellers sosialt. Sliter fortsatt litt med større sosiale sammenkomster. Anonymkode: 4f259...ec6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Jeg gikk på AAP i 10 år, med forsøk på utdannelse og forsøkte meg i deltidsjobb i 2 år før jeg ble uføretrygdet. I hele denne perioden var jeg i behandling i det psykiatriske hjelpeapparatet. Hittil i terapien har det vært her og nå-terapi fordi jeg har vært for ustabil til å jobbe med traumer. For et halvt år siden begynte jeg hos en traumeterapeut og ble ordentlig utredet. Nå i høst begynner traumeterapien som går inn i hver enkelts EP sine traumer (har dissosiativ identitetsforstyrrelse) og målet er integrering. Mange anbefaler å lese boken "Tilbake til nåtid" før man begynner i traumeterapi. Nå er det mange som mener at man ikke skal gå dypt inn i traumene, for det kan man bare bli dårligere av, og ser på følelser, tanker og handlinger i dag. DID-terapi er noe annerledes der... Anonymkode: 26ee4...237
minister-mio Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne med PTSD. Hun klarer fint å jobbe på båt, men har slitt veldig med jobber på land. Hun blir bedre av og til, men faller fort sammen når han som voldtok henne i barndommen søker henne opp igjen litt nå og da. Hun har gått til politi med det, men de tar ikke henne seriøst. Anonymkode: 4f259...ec6 Det er jo helt forferdelig! Han burde bli dømt å holde seg unna. Først er han grunnen til at hun er syk og så gjør han det verre for henne. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 PTSD her også. Var akkurat som deg men har fått metakognitiv behandling og er nå nærmest symptomfri. Anonymkode: 22d7d...18c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå