Gå til innhold

bryllup er dyrt.... for gjestene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den Tuesday, August 09, 2016 at 11.01, AnonymBruker skrev:

100 000 er ingenting i dag om du har et 'normalt' bryllup med 40+ gjester. Har nesten ikke vært i noen som kom under 100 000

Anonymkode: c0946...9f8

Vårt gjorde det. Leide dress, lånte brudekjole av venninne, hadde 40 gjester, leide lokale og hadde festen hjemme hos foreldrene mine, lagde kaka selv og kjøpt inn mesteparten av alkohol på ferja.

Begynte planlegging tidlig og sparte mye på å handle inn rimelige slik. Blomster delte vi med de andre som giftet seg samme dag og desserten lagde jeg (dagen før, var kanskje litt tungt...).Sminka meg selv. Bryllupsbil lånte vi gratis av vennepar, onkel var fotograf. 

Det som kostet var mat og drikke. Alle ble gode og mette og de som ønsket det ble godt brisne. Alle hadde overnattingsplass gratis hos familie og venner av meg. 

De som ønsket satt på med andre frem og tilbake. 

Jeg mener at 100 000 er veldig mye og man kan fint spare mye. 

Vi brukte 60 000. Og 20 000 av dem ble spandert av mine foreldre, som hadde lagt det av til dagen jeg skulle gifte meg. Og dagen ble perfekt :)

Anonymkode: 68a10...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Vi er bedt i bryllup utenlands, MÅ bruke 25000 på ei uke da det ikke er andre alternativ til fly, hotell osv. Og vi MÅ dra pga at det er broren til mannen min (og mannen min er attpåtil forlover). Det blir dyrt for oss gjestene, og selvfølgelig forventes det gave i tillegg.........

Anonymkode: 66b80...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎21‎.‎08‎.‎2016 at 13.31, AnonymBruker skrev:

Vårt gjorde det. Leide dress, lånte brudekjole av venninne, hadde 40 gjester, leide lokale og hadde festen hjemme hos foreldrene mine, lagde kaka selv og kjøpt inn mesteparten av alkohol på ferja.

Begynte planlegging tidlig og sparte mye på å handle inn rimelige slik. Blomster delte vi med de andre som giftet seg samme dag og desserten lagde jeg (dagen før, var kanskje litt tungt...).Sminka meg selv. Bryllupsbil lånte vi gratis av vennepar, onkel var fotograf. 

Det som kostet var mat og drikke. Alle ble gode og mette og de som ønsket det ble godt brisne. Alle hadde overnattingsplass gratis hos familie og venner av meg. 

De som ønsket satt på med andre frem og tilbake. 

Jeg mener at 100 000 er veldig mye og man kan fint spare mye. 

Vi brukte 60 000. Og 20 000 av dem ble spandert av mine foreldre, som hadde lagt det av til dagen jeg skulle gifte meg. Og dagen ble perfekt :)

Anonymkode: 68a10...d95

Hørtes koselig ut:)

En ting jeg alltid har lurt på; hva er greia at alle må ha ny kjole hver gang de skal i bryllup? Kaster de den etter engangs bruk, leveres den til bruden som skal ha den som minne om dagen? Ofte er ikke kjole det eneste gjesten "må" kjøpe inn heller, hører stadig om folk som er ruinert etter at de ble tvunget til å kjøpe ny kjole, matchende sko, veske og sjal til bryllupet de ble invitert i.

Om bryllupet har et spesielt tema gir det mening, samme om hun som kjøper nye klær og sko har økonomi til det og gjør det fordihun har lyst på noe nytt. Men da er det jo ingen vits i å klage over det i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CoolSistah skrev:

Hørtes koselig ut:)

En ting jeg alltid har lurt på; hva er greia at alle må ha ny kjole hver gang de skal i bryllup? Kaster de den etter engangs bruk, leveres den til bruden som skal ha den som minne om dagen? Ofte er ikke kjole det eneste gjesten "må" kjøpe inn heller, hører stadig om folk som er ruinert etter at de ble tvunget til å kjøpe ny kjole, matchende sko, veske og sjal til bryllupet de ble invitert i.

Om bryllupet har et spesielt tema gir det mening, samme om hun som kjøper nye klær og sko har økonomi til det og gjør det fordihun har lyst på noe nytt. Men da er det jo ingen vits i å klage over det i etterkant?

Ofte har brudene fargetema. Og der passer seg uansett ikke med de samme fargene på de ulike årstidene. Så 2-3 ulike kjoler må man iallfall ha. Fungerer heller ikke alltid med samme kjole på et utebryllup som et innebryllup.

 

Anonymkode: c0946...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte har brudene fargetema. Og der passer seg uansett ikke med de samme fargene på de ulike årstidene. Så 2-3 ulike kjoler må man iallfall ha. Fungerer heller ikke alltid med samme kjole på et utebryllup som et innebryllup.

 

Anonymkode: c0946...9f8

Da forstår jeg det bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den Thursday, September 08, 2016 at 6.35, AnonymBruker skrev:

Ofte har brudene fargetema. Og der passer seg uansett ikke med de samme fargene på de ulike årstidene. Så 2-3 ulike kjoler må man iallfall ha. Fungerer heller ikke alltid med samme kjole på et utebryllup som et innebryllup.

 

Anonymkode: c0946...9f8

Fargetema er latterlig! Min forlover viste bilde av kjolen hun hadde kjøpt, og ble nervøs for om det var greit at hun brukte den. Hun HADDE byttelapp altså, så jeg måtte bare si fra om jeg ønsket en annen på henne! Skjønte ikke hvorfor hun stresset sånn... Forstår nå hvorfor. Av mange bryllupsbilder som legges ut, har jo alle samme farge på kjole, gjerne skikkelig dyre kjoler, hvor ti venninner bruker samme. Synes det blir litt flaut. 

Anonymkode: 68a10...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at brudens fargekode skal gjelde gjestenes klær? Psyko bridezillaer i såfall. Fargekode pleier jo å gjelde bordpynt, trykksaker og bukett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bryllup som kostet mye for gjestene... Hadde 4 dagers bryllup i utlandet.  Gjestene betalte reise og hotell selv.  Vi stod for mat og ubegrenset alkohol i 3 dager...  Jeg tror gjestene fikk en flott opplevelse,  vi la opp bryllupet for gjestene, ikke bare for brudeparet. 

Vi ønsket oss ikke gaver og brukte selv ca 170 000 på festen

Anonymkode: b23b7...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dorey skrev:

Jeg har aldri hørt at brudens fargekode skal gjelde gjestenes klær? Psyko bridezillaer i såfall. Fargekode pleier jo å gjelde bordpynt, trykksaker og bukett? 

Ukjent fenomen for meg også det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, O.G. skrev:

Ukjent fenomen for meg også det der.

Tror egentlig det hovedsakelig gjelder når det er USA og 140 bridesmaids. Det er langt i fra noen tradisjon i Norge slik jeg forstår det. Ønsker man at feks. forlover skal ha en bestemt farge, da får man betale for det etter min mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, mereo skrev:

Tror egentlig det hovedsakelig gjelder når det er USA og 140 bridesmaids. Det er langt i fra noen tradisjon i Norge slik jeg forstår det. Ønsker man at feks. forlover skal ha en bestemt farge, da får man betale for det etter min mening. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...