Gå til innhold

Myfitnesspal


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Har nettopp startet å bruke denne og synkroniserer mot min Garmin. I dag har jeg ikke vært kjempesulten (sikkert på grunn av et par glass vin i går), men jeg har ikke vært i verre form enn at jeg har tatt med en god joggetur. 

Så starter forvirringen...

Brukte MFP for ett par år siden. Da var den stilt inn på ønsket vekttap 1 kg/uke, men dette er ikke noe mål jeg nødvendigvis har nå. Jeg har imidlertid ikke endret innstillingene, og den mener jeg skal få i meg 1200 kcal pr dag for å nå målet.

Jeg føler meg litt blåst akkurat nå, men jeg formoder at min Garmin, som da er synkronisert mot MFP, mener at jeg burde spist over 800 kcal til i dag for å nå 1200? :klo:

Startet dagen litt sent i tillegg, så jeg hadde ikke hatt sjans til å få i meg disse (hvis ikke jeg hadde dyttet nedpå potetgull). Ikke er jeg sulten heller.

Er det farlig med et såpass kaloriunderskudd hvis jeg har forstått beregningen riktig?

 

Screenshot_2016-08-07-22-54-39.png

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En enkelt dag med slikt kaloriunderskudd skader vel ikke, men det er vel ikke en linje man bør legge seg på over lang tid. Det vil sikkert merkes på det generelle energinivået. Bruker kun MFP selv (og ikke Garmin), en god app til å ha kontroll på kaloriene når man skal ned i vekt :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Hm... Synes ikke de to appene, Garmin/MFP, synkroniserer spesielt godt mot hverandre. Nå sier Garmin at jeg har 657 kalorier til gode, mens MFP sier 1017. Har ikke trent i dag, men gått tur, og antall skritt er de samme på begge apper. Var litt av en forskjell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt inn samme/lik vekt på både app og klokke? 

Anonymkode: b6687...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt inn samme/lik vekt på både app og klokke? 

Anonymkode: b6687...f6b

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Eller nei forresten. Ser ut som garmin beregner selv ut i fra vekt og alder(?). Får i hvert fall ikke stilt inn manuelt mål for kalorier pr dag.

MFP mener jeg har forbrent 786 kalorier i dag - basert på antall skritt. Garmin mener 437. Vet ikke hvordan jeg får stilt inn dette slik at det blir jevnere. Over 300 kalorier i diff, gitt at MFP er feil, betyr jo at de som kun forholder seg til MFP kan risikere å stå på stedet hvil vektmessig.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Er noe surr her. Nå har MFP plutselig nedjustert dagens kaloriforbrenning basert på skritt fra 786 til 20 (tjue) kalorier :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har også dette problemet. Mfp beregner et mye høyere antall kalorier som er forbrent ut i fra hvor mange steg (og treningsøkter) jeg har hatt. I følge mfp kan jeg spise 500 kalorier mer pr dag enn hva min garmin-klokke viser. Virker ikke som om Garmin-klokka tar høyde for antall steg, men kun aktivitetsminutter...? 

Anonymkode: 952bc...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...