AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Noen her (nordisk/vestlig etnisitet) som har reist til Filippinene, tenker da utenfor Manila, som Cebu, Tiaco Island, Marinduque? Hvordan ble dere behandlet av lokale, som etnisk hvit? Følte dere dere velkommen og trygge, mtp tyveri, overfall, kidnapping osv? Hvordan var de kulturelle forskjellene, mtp fasiliteter, mat, skikker osv? Takker for all info jeg får! :D Anonymkode: d688f...871
PeeWee Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Har ikke vært der selv, men kjenner flere som har vært der. Du må nesten undersøke hvert enkelt reisemål for seg selv, da det finnes en del sikre områder utenfor Manila, men man burde holde seg til typiske turiststeder. Cebu skal være et relativt bra sted, mens steder som Mindanao burde man være mer forsiktig med. Når jeg sjekket var det bare Mindanao som norske myndigheter advarte mot å reise. Uansett skal man helst ikke "rote rundt" alene på landsbygda i det landet.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 2 minutter siden, PeeWee skrev: Har ikke vært der selv, men kjenner flere som har vært der. Du må nesten undersøke hvert enkelt reisemål for seg selv, da det finnes en del sikre områder utenfor Manila, men man burde holde seg til typiske turiststeder. Cebu skal være et relativt bra sted, mens steder som Mindanao burde man være mer forsiktig med. Når jeg sjekket var det bare Mindanao som norske myndigheter advarte mot å reise. Uansett skal man helst ikke "rote rundt" alene på landsbygda i det landet. Takk for svar! Ja holder på å lese meg opp men alltid kjekt med personlige erfaringer. Jeg reiser ikke alene, men med en vennegjeng, hvorav 2 har slekt fra Filippinene, og andre fra litt overalt i verden. Vi er ikke gjengen som vil loffe rundt i mørke gater og finne på tull, men heller se fantastisk natur, strender, arkitektur, osv. Men vi er jo realitetsorientert, og tenker også på nordmannen som ble kidnappet i Filippinene for en stund tilbake siden, + nyhetene om vold og drap relatert til narkotika salg og statens håndtering av dette. TS Anonymkode: d688f...871
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå