Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 21. juni 2019 #721 Del Skrevet 21. juni 2019 2 timer siden, Malum skrev: En slik vinkling ville nødvendigvis ha ført til enda mer invadering og eksponering av barnas privatliv, og det trenger ingen. Nettopp dette jeg tenker på. Hadde hun skrevet mye om barna som er hjertesyke, så hadde hun fått pes og kritikk for eksponering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21. juni 2019 #722 Del Skrevet 21. juni 2019 3 timer siden, Griffin87 skrev: Det hadde vært mye mer interessant med en blogg som var litt informativ, og som viste virkeligheten med så mange små barn. Det har alltid blitt fremstilt som bare lykke og ro hele tiden. Og alle som har barn vet at det ikke er virkeligheten.. Når man i tillegg har to barn som er hjertesyke, det allerede har vært brudd mellom foreldrene en gang ++ hadde det vært mye mer inspirerende å høre hvordan hverdagen virkelig er.. Enn "dette er sååå enkelt, null problem, og bare kos 100% av tiden " For øvrig er det jo enkelte mennesker som er avhengig av å være gravid +babytid. Er ikke bloggen lagt ned? Jeg følger ikke på snap, men får med meg at de legger ut på Insta i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 21. juni 2019 #723 Del Skrevet 21. juni 2019 3 timer siden, Griffin87 skrev: For øvrig er det jo enkelte mennesker som er avhengig av å være gravid +babytid. Tror faktisk det er så enkelt som så. Det de driver med er laaaangt utenfor normalen. Dette virker helt sinnsykt, og jeg klarer ikke å finne EN eneste grunn for at hun kjører på med nye graviditeter. Jeg tror også det blir en avhengighet. Som om hun ikke klarer å stoppe....må jo være noen i familien som reagerer??? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21. juni 2019 #724 Del Skrevet 21. juni 2019 1 minutt siden, frykteligfrustrert skrev: Her tenker jeg at det er mange som får psykiske problemer også om de er enebarn, har to søsken eller 7 søsken. Å være enebarn betyr ikke nødvendigvis at du har foreldre som er tisltedeværende og ser deg hele tiden. Det er gode foreldre, og det er dårlige foreldre. Det har ikke noe med hvor mange barn man har. Ei ser jeg heller ikke at man skal tenke på juelgaver, bursdagsgaver og slike ting når det er snakk om å få mange barn. Det er ikke så at barn må få en haug med julegaver og bursdagsgaver, eller ferieturer for å få en lykkelig barndom. Slik tenker jeg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 21. juni 2019 #725 Del Skrevet 21. juni 2019 2 minutter siden, frykteligfrustrert skrev: Ei ser jeg heller ikke at man skal tenke på juelgaver, bursdagsgaver og slike ting når det er snakk om å få mange barn. Det er ikke så at barn må få en haug med julegaver og bursdagsgaver, eller ferieturer for å få en lykkelig barndom. Hvorfor skal man ikke tenke på bursdag og julegaver? Nei, man trenger ikke en HAUG, men det er da ikke sånn at man står over en bursdag for at det blir for dyrt? Alle må jo få et minimum, og regner ikke med at besteforeldre gjør forskjell heller... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. juni 2019 #726 Del Skrevet 21. juni 2019 5 minutter siden, frykteligfrustrert skrev: Her tenker jeg at det er mange som får psykiske problemer også om de er enebarn, har to søsken eller 7 søsken. Å være enebarn betyr ikke nødvendigvis at du har foreldre som er tisltedeværende og ser deg hele tiden. Det er gode foreldre, og det er dårlige foreldre. Det har ikke noe med hvor mange barn man har. Ei ser jeg heller ikke at man skal tenke på juelgaver, bursdagsgaver og slike ting når det er snakk om å få mange barn. Det er ikke så at barn må få en haug med julegaver og bursdagsgaver, eller ferieturer for å få en lykkelig barndom. Det er jo ikke slik at man er gode foreldre bare fordi man har 1, 2 eller 3 barn. Det har jeg heller ikke sagt, men at når du har 7+ barn og har jobb, så sier det jo seg selv at det ikke er nok timer i døgnet til å ta være der for barna dine på en god måte. Det er jo fakta, du kan ikke lyve på deg ekstra timer som du bruker på ungeflokken, det går ikke. Barn skal ikke oppdra barn, og det er noe som ofte skjer i store barneflokker, hvor de eldste må ta vare på de yngste på en helt annen måte enn det barn med 2-3 søsken må. Det er jo mange barn der ute som har ansvar for yngre søsken fordi foreldrene er rusmisbrukere, mishandler barna eller utsetter dem for grov omsorgssvikt. De får jo samme konsekvenser slik som de i stor søskenflokk får. Poenget er at når du har for mange barn og du attpåtil bruker 8 timer på jobb, så sier det jo seg selv at du har verken energi eller tid til å forsvarlig ta deg av så mange barn, uten at det skal gå på bekostning av barnas psykiske helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 21. juni 2019 #727 Del Skrevet 21. juni 2019 Hva jobber de med? Og hvor gammel er alle barna? Uansett hva folk sier, så klarer faktisk ikke to foreldre å følge opp alle barna sine når de har ett så stort antall barn. Det går bare ikke opp rett og slett. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollen Skrevet 21. juni 2019 #728 Del Skrevet 21. juni 2019 Synes barna ser veldig lykkelige ut, men hva vet vel jeg. Jeg synes det er tøft med to barn, men de er sikkert supermennesker som klarer å bruke like mye tid på alle barna, jobbe fullt og vurdere et åttende barn( og det stopper sikkert ikke der) uten å være fullstendig ødelagte. Skulle likt å hatt litt av energien deres. Ung er hun også, så hun kan fint føde barn etter barn i mange år til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollen Skrevet 21. juni 2019 #729 Del Skrevet 21. juni 2019 7 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Hva jobber de med? Og hvor gammel er alle barna? Uansett hva folk sier, så klarer faktisk ikke to foreldre å følge opp alle barna sine når de har ett så stort antall barn. Det går bare ikke opp rett og slett. De( eller hun) er kjøpmann i Narvesen. Driver flere kiosker tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 21. juni 2019 #730 Del Skrevet 21. juni 2019 47 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det er jo ikke slik at man er gode foreldre bare fordi man har 1, 2 eller 3 barn. Det har jeg heller ikke sagt, men at når du har 7+ barn og har jobb, så sier det jo seg selv at det ikke er nok timer i døgnet til å ta være der for barna dine på en god måte. Det er jo fakta, du kan ikke lyve på deg ekstra timer som du bruker på ungeflokken, det går ikke. Barn skal ikke oppdra barn, og det er noe som ofte skjer i store barneflokker, hvor de eldste må ta vare på de yngste på en helt annen måte enn det barn med 2-3 søsken må. Det er jo mange barn der ute som har ansvar for yngre søsken fordi foreldrene er rusmisbrukere, mishandler barna eller utsetter dem for grov omsorgssvikt. De får jo samme konsekvenser slik som de i stor søskenflokk får. Poenget er at når du har for mange barn og du attpåtil bruker 8 timer på jobb, så sier det jo seg selv at du har verken energi eller tid til å forsvarlig ta deg av så mange barn, uten at det skal gå på bekostning av barnas psykiske helse. Jeg tror nok ikke det er så svart/hvitt som du beskriver og at mange barn vil gå på bekostning av barnas psykiske helse. Vi har fire egne barn og to fosterbarn. I tillegg er vi beredskapshjem for inntil to barn. Vi hadde ikke blitt godkjent for dette dersom sannsynligheten var stor for at dette skulle gå utover den psykiske helsen til noen av barna. Vi er derimot et beredskapshjem som veldig ofte får barn akuttplassert her, nettopp fordi det gjentatte ganger har vist seg at barn føler seg trygge og blir sett her. Nå skal det sies at vi har hjelp i huset på heltid, til husarbeid, klesvask og matlaging, men ansvaret er likevel vårt. Og det er godt mulig at bloggeren som her diskuteres også har hjelp i huset og dermed kan konsentrere seg om barna. Beklager avsporing, syns bare ikke det er riktig å konstatere at barna deres ikke kan ha det bra og at de sannsynligvis vil få psykiske problemer av å være så mange. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 21. juni 2019 #731 Del Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, Clara80 skrev: Tror faktisk det er så enkelt som så. Det de driver med er laaaangt utenfor normalen. Dette virker helt sinnsykt, og jeg klarer ikke å finne EN eneste grunn for at hun kjører på med nye graviditeter. Jeg tror også det blir en avhengighet. Som om hun ikke klarer å stoppe....må jo være noen i familien som reagerer??? Hun vokste opp i en familie med 14 barn så for hennes familie er det normalt med mange så det er ikke sikkert noen på den siden reagerer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. juni 2019 #732 Del Skrevet 21. juni 2019 31 minutter siden, Veslefrikk skrev: Jeg tror nok ikke det er så svart/hvitt som du beskriver og at mange barn vil gå på bekostning av barnas psykiske helse. Vi har fire egne barn og to fosterbarn. I tillegg er vi beredskapshjem for inntil to barn. Vi hadde ikke blitt godkjent for dette dersom sannsynligheten var stor for at dette skulle gå utover den psykiske helsen til noen av barna. Vi er derimot et beredskapshjem som veldig ofte får barn akuttplassert her, nettopp fordi det gjentatte ganger har vist seg at barn føler seg trygge og blir sett her. Nå skal det sies at vi har hjelp i huset på heltid, til husarbeid, klesvask og matlaging, men ansvaret er likevel vårt. Og det er godt mulig at bloggeren som her diskuteres også har hjelp i huset og dermed kan konsentrere seg om barna. Beklager avsporing, syns bare ikke det er riktig å konstatere at barna deres ikke kan ha det bra og at de sannsynligvis vil få psykiske problemer av å være så mange. 1 minutt siden, frykteligfrustrert skrev: Jeg nekter å tro at det går utover barnas psykiske helse å ha så mange søsken. Syns du ser veldig svart hvit på dette og mener at ungene her vil få problemer senere fordi de er en del av en stor søskenflokk. Vi vet heller ikke at det eldste barnet tar vare på de yngste her. De er jo såpass tette i alder, så ser for meg en herlig flokk som har mye glede i hverandre. De kjenner ikke til noe annet. Var jo noen andre som blogget tidligere som hadde 8 unger, og de hadde jo normale hektiske familieliv og virket veldig harmoniske. Syns det er trist at man skal snakkes om på denne måten fordi man velger å få flere barn en Ola Nordmann generelt ønsker. Jeg sier ikke at det vil skje, men at det kan skje. Stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 21. juni 2019 #733 Del Skrevet 21. juni 2019 Han har jo forresten allerede 8 barn... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 21. juni 2019 #734 Del Skrevet 21. juni 2019 En ting er å villa ha alle disse barna. Men hvorfor så hastverk???? Hun begynte med premature rier allerede når hun var 5 mnd på vei sist...barnet blir først for tidlig og med hjertesvikt. Så kjører de på igjen etter bare noen mnd?? Er ikke det galskap så skjønner jeg ingenting. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 21. juni 2019 #735 Del Skrevet 21. juni 2019 De må roe ned og se an.. de aner ikke hva som kommer når ungene bikker 10 og etter hvert tenåringer...det er tøffe greier og noe som krever mye......men, hun virker besatt av å være gravid og babytiden, ja.....og med stadig premature fødsler, så bør de i hvertfall tenke seg om. Nyt ungene og følg de opp!! De krever bare mer og mer!! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 21. juni 2019 #736 Del Skrevet 21. juni 2019 Små barn er enkle!! De er ikke nødvendigvis like enkle når de kommer i puberteten..... Og så tett som disse ungene er i alder (hun har vel fått 1 hvert år...?), så får de nok å holde på med fremover! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 21. juni 2019 #737 Del Skrevet 21. juni 2019 2 timer siden, Moongirl skrev: De må roe ned og se an.. de aner ikke hva som kommer når ungene bikker 10 og etter hvert tenåringer...det er tøffe greier og noe som krever mye......men, hun virker besatt av å være gravid og babytiden, ja.....og med stadig premature fødsler, så bør de i hvertfall tenke seg om. Nyt ungene og følg de opp!! De krever bare mer og mer!! Nemlig. Man aner nesten ikke hva det egentlig vil si å følge opp barn før de har bikket 10 (satt på spissen). Førskolebarn er piece of cake!!! Det er innmari tøft faktisk! Mer enn man kan forestille seg. Selv med barn uten spesielle utfordringer. Med den erfaringen vil jeg kunne påstå at det å få så mange barn, har en veldig skummel bakside. De aner ikke konsekvensene av det de holder på med. Mitt yngste barn er på alder med et av hennes, bare at hun har fått en hel haug etterpå. Jeg fatter ikke hvordan noen kan påstå at det er mulig å følge opp ALLE 7 på en optimal måte. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lagerbestilling Skrevet 22. juni 2019 #738 Del Skrevet 22. juni 2019 8 timer siden, Cookie123 skrev: Små barn er enkle!! De er ikke nødvendigvis like enkle når de kommer i puberteten..... Og så tett som disse ungene er i alder (hun har vel fått 1 hvert år...?), så får de nok å holde på med fremover! Mange har motsatt oppfatning av deg, dvs at småbarnsperioden var veldig krevende og at det er veldig deilig når barna blir større og langt mer selvstendige. Men noe som er sikkert, uansett alder på barna, er at det er nærmest umulig for fulltidsarbeidende foreldrene å være nært knyttet til barna sine når de har 8 stk av dem. Det sier seg selv at timene i døgnet rett og slett ikke strekker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 22. juni 2019 #739 Del Skrevet 22. juni 2019 Småbarnstiden er så klart veldig krevende pga.søvn, bleieskift, mating etc. Men, det handler mye om å ha de mette og rene. Det er lite aktiviteter som følges opp og ha de i barnehage er enkelt og fleksibelt. Når de er på skolen er det mye mer fastlåst. Det er det så mye mer oppfølging med lekser, aktiviteter de er med på, kjøring hit og dit, bursdager , dugnader, de er lengre oppe og de trenger å bli sett på en helt annen måte! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 20. august 2019 #740 Del Skrevet 20. august 2019 Grusomt å se hva hun har vært igjennom på instagram 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg