WhiteSwan Skrevet 15. mars 2019 #681 Del Skrevet 15. mars 2019 På 17.2.2019 den 13.53, Clara80 skrev: Hun er et medisinsk vidunder da med andre ord 😏 Eller motsatt, siden hun ikke klarer bære de i 9 måneder. Det er ingen fordel å føde prematurt og det er en grunn til at vi går gravide i 9 måneder. Jeg tror ikke på at barna hennes blir fortere «ferdig» enn andre. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 15. mars 2019 #682 Del Skrevet 15. mars 2019 1 time siden, Macimba skrev: Ro dere ned! Husk at barnet kun har fått plass - de har IKKE benyttet den. Nei, det er vel noen mnd til august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 16. mars 2019 #683 Del Skrevet 16. mars 2019 15 timer siden, Lagerbestilling skrev: Har endret det. Men de færreste 6-7-8-åringer kan komme hjem til foreldrene kl 12-13 når skoledagen er slutt. Foreldre som sender en 8 mnd gammel baby i bhg (6 mnd korrigert pga prematuritet) gjør neppe stort for å gi barna kortere dager på skole/SFO. For da hadde de aldri sendt en liten baby i bhg heller... Og skolebarn koster uansett mye dersom de skal være med på aktiviteter som håndball, innebandy, fotball osv. Klær, sko og utstyr koster også mer jo større de blir. En baby trenger ikke mer enn noen bodyer, bleier og en vogn liksom. Jeg skjønner bare ikke poenget når folk med viten og vilje går inn for å leve under fattigdomsgrensen. Samfunnet i Norge i dag er rett og slett ikke lagt opp til at man skal ha så mange unger. Det er normalt at barn har hvert sitt rom, at barn skal få konfirmasjon, regulering og moped, at man drar på en utenlandsferie av og til, at foreldrene kjører trygge biler, at familien kanskje har en hytte eller båt osv. Alle barna skal følges opp med lekser, møter og aktiviteter osv. Det er det samme med Andreas Nørstrud (tidligere Farmendeltaker) og kona hans. Det sier seg jo selv at i tillegg til en veldig stram økonomi så vil de ikke ha nok timer i døgnet til å følge opp alle barna med lekser, fritidsaktiviteter, vennegrupper, foreldremøter, dugnader, bursdager osv osv. Og nå har jeg ikke engang nevnt ekstra behov som f eks dysleksi, som krever veldig mye ekstra i fht lekser og kommunikasjon med skolen. Og hva om en av foreldrene faller fra eller blir kronisk syk? Da snakker vi jo katastrofe. Det er rett og slett ikke fysisk mulig for disse foreldrene å rekke over alt, med mindre de lemper mye av ansvaret over på venner og besteforeldre. Jeg er hvert fall sjeleglad for at jeg ikke er nabo med disse folka. 100% enig i alt dette. Jeg har skrevet det før, og jeg fatter ikke motivasjonen hennes for å få så mange barn. Hvis hun hadde valgt et liv som hjemmeværende husmor så hadde det vært litt annerledes. Men å ha karrierer ved siden av dette her??? Galskap!!! Skulle jo tro hun var litt ekstra glad i morsrollen siden hun velger å få så mange, men ingenting tyder på det i og med de sender spebarn i barnehagen. Jeg tror det er kun spenningen rundt graviditet og fødsel som driver henne. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 17. mars 2019 #684 Del Skrevet 17. mars 2019 På 16.3.2019 den 10.34, Clara80 skrev: 100% enig i alt dette. Jeg har skrevet det før, og jeg fatter ikke motivasjonen hennes for å få så mange barn. Hvis hun hadde valgt et liv som hjemmeværende husmor så hadde det vært litt annerledes. Men å ha karrierer ved siden av dette her??? Galskap!!! Skulle jo tro hun var litt ekstra glad i morsrollen siden hun velger å få så mange, men ingenting tyder på det i og med de sender spebarn i barnehagen. Jeg tror det er kun spenningen rundt graviditet og fødsel som driver henne. Jeg skal ikke uttale meg om vedkommende familie siden jeg ikke kjenner til dem, men det går faktisk helt fint an å ha mange barn og likevel leve et vanlig familieliv og også jobbe altså. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 17. mars 2019 #685 Del Skrevet 17. mars 2019 På 15.3.2019 den 19.00, Lagerbestilling skrev: Samfunnet i Norge i dag er rett og slett ikke lagt opp til at man skal ha så mange unger. Det er normalt at barn har hvert sitt rom, at barn skal få konfirmasjon, regulering og moped, at man drar på en utenlandsferie av og til, at foreldrene kjører trygge biler, at familien kanskje har en hytte eller båt osv. Alle barna skal følges opp med lekser, møter og aktiviteter osv. Altså, jeg er enig i en del av kritikken mot denne bloggeren. Jeg kan for eksempel ikke forstå behovet for å få så mange barn så tett. Foreldrene var vel også på vei fra hverandre på et tidspunkt, og man kan få et generelt inntrykk av at ting ikke er så enkelt og greit som hun prøver å gi inntrykk av. De har jo også et hjertesyke barn oppi det hele. Men, å kritisere folk på generelt grunnlag for å få mange barn i Norge i dag, syns jeg er skikkelig skivebom. Jeg tviler sterkt på at det er eget rom fra første stund, moped eller utenlandsturer som gir en lykkelig barndom. Greit at mange syns sånt er viktig, men det ene er at noen kan ha råd til det selv med mange barn, mens andre vektlegger andre ting. Det er også veldig forskjellig hva folk ha kapasitet til. Noen jeg kjenner er helt utmattet av ett enkelt barn, mens andre fint klarer fire på strak arm. Og det handler jo om alt fra hvordan barna er, hva foreldrene har overskudd til, hvordan livet deres ellers er osv. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 17. mars 2019 #686 Del Skrevet 17. mars 2019 Det er stor forskjell på 4 og 7 barn. Det handler ikke nødvendigvis om kapasitet. Døgnet har 24 timer, man har to armer. Det er enkel matematikk, og dette regnestykket går ikke opp. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lagerbestilling Skrevet 17. mars 2019 #687 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) 1 time siden, Vera Vinge skrev: Altså, jeg er enig i en del av kritikken mot denne bloggeren. Jeg kan for eksempel ikke forstå behovet for å få så mange barn så tett. Foreldrene var vel også på vei fra hverandre på et tidspunkt, og man kan få et generelt inntrykk av at ting ikke er så enkelt og greit som hun prøver å gi inntrykk av. De har jo også et hjertesyke barn oppi det hele. Men, å kritisere folk på generelt grunnlag for å få mange barn i Norge i dag, syns jeg er skikkelig skivebom. Jeg tviler sterkt på at det er eget rom fra første stund, moped eller utenlandsturer som gir en lykkelig barndom. Greit at mange syns sånt er viktig, men det ene er at noen kan ha råd til det selv med mange barn, mens andre vektlegger andre ting. Det er også veldig forskjellig hva folk ha kapasitet til. Noen jeg kjenner er helt utmattet av ett enkelt barn, mens andre fint klarer fire på strak arm. Og det handler jo om alt fra hvordan barna er, hva foreldrene har overskudd til, hvordan livet deres ellers er osv. Det er sant, men her snakker vi om folk som med viten og vilje får massevis av unger, vel vitende om at de IKKE kommer til å ha tid til å følge opp alle barna sine. Det er ikke mulig å følge opp 5 barn eller mer med mindre besteforeldrene flytter inn eller naboer og venner ofrer seg og tar mye av sjauen. Vi snakker massevis av tidkrevende fritidsaktiviteter, lekser for alle barna, cuper i helgene, foreldremøter, dugnader for både skole, nærmiljø og fritidsaktiviteter, organiserte vennegrupper for alle barna, osv osv. Selvfølgelig så kan en av foreldrene tre ut av arbeidslivet for å prøve å kontrollere kaoset, men da sitter man igjen med én inntekt som neppe rekker over mer enn mat, huslån og strømregning. Og det kan være rimelig knusende å stå der i skolegården i arvetøy for 15. år på rad mens alle andre har moteriktige klær, sko og vesker. Det er også stusselig å måtte nekte barna å gå på fritidsaktiviteter fordi absolutt alt kræsjer med hverandre hver eneste ettermiddag, for ikke å snakke om prisen for å være med (da både med tanke på utstyr og avgifter). Selv fikk jeg helt sjokk da barna mine begynte på skolen og jeg skjønte hvor mye tid og penger som ville gå med de neste 12 årene 😱😱 Det er ikke tull når de estimerer med at ett barn koster 1 million kroner til de fyller 18. Endret 17. mars 2019 av Lagerbestilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 17. mars 2019 #688 Del Skrevet 17. mars 2019 19 minutter siden, Lagerbestilling skrev: Selv fikk jeg helt sjokk da barna mine begynte på skolen og jeg skjønte hvor mye tid og penger som ville gå med de neste 12 årene 😱😱 Det er ikke tull når de estimerer med at ett barn koster 1 million kroner til de fyller 18. Samme her. Ikke MINST hvor mye oppfølging det krever, på et mye mer krevende nivå. Unger under skolealder er bare kos. Det er når de nærmer seg 12-13 det VIRKELIG begynner. Tenker på en Sydentur med 7 unger mellom 12 og 19 😵 må jo koste 100.000 minst ( ikke at det er menneskerettighet å dra til Syden, men for dette paret virker det som en viktig faktor) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 19. mars 2019 #689 Del Skrevet 19. mars 2019 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 19. mars 2019 #690 Del Skrevet 19. mars 2019 På 17.3.2019 den 17.26, Lagerbestilling skrev: Det er sant, men her snakker vi om folk som med viten og vilje får massevis av unger, vel vitende om at de IKKE kommer til å ha tid til å følge opp alle barna sine. Det er ikke mulig å følge opp 5 barn eller mer med mindre besteforeldrene flytter inn eller naboer og venner ofrer seg og tar mye av sjauen. Vi snakker massevis av tidkrevende fritidsaktiviteter, lekser for alle barna, cuper i helgene, foreldremøter, dugnader for både skole, nærmiljø og fritidsaktiviteter, organiserte vennegrupper for alle barna, osv osv. Selvfølgelig så kan en av foreldrene tre ut av arbeidslivet for å prøve å kontrollere kaoset, men da sitter man igjen med én inntekt som neppe rekker over mer enn mat, huslån og strømregning. Og det kan være rimelig knusende å stå der i skolegården i arvetøy for 15. år på rad mens alle andre har moteriktige klær, sko og vesker. Det er også stusselig å måtte nekte barna å gå på fritidsaktiviteter fordi absolutt alt kræsjer med hverandre hver eneste ettermiddag, for ikke å snakke om prisen for å være med (da både med tanke på utstyr og avgifter). Selv fikk jeg helt sjokk da barna mine begynte på skolen og jeg skjønte hvor mye tid og penger som ville gå med de neste 12 årene 😱😱 Det er ikke tull når de estimerer med at ett barn koster 1 million kroner til de fyller 18. Men jeg syns du må skille mellom denne familien og en annen familie som har tid og overskudd og ressurser til å følge opp mange barn. Det er ikke sånn at barn enten må gå på masse tidkrevende aktiviteter, familien må ha egen hytte, utenlandsturer osv eller så må man nekte barna organiserte aktiviteter og la dem gå i hullete klær. Det går an å legge seg på en mellomting og klare å følge opp barna sine veldig bra. Om denne familien klarer det, skal jeg ikke uttale meg om. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 25. april 2019 #691 Del Skrevet 25. april 2019 Jeg synes ikke vi skal diskutere dette - vær litt raus. De ligger nok nede nå, og trenger ikke lese dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 26. april 2019 #692 Del Skrevet 26. april 2019 Hun burde lese denne. https://www.nrk.no/livsstil/10.000-lever-med-denne-diagnosen-1.11963941 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. april 2019 #693 Del Skrevet 27. april 2019 Ryddet for persondebatt og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 27. april 2019 #694 Del Skrevet 27. april 2019 På 25.4.2019 den 19.06, Macimba skrev: Jeg synes ikke vi skal diskutere dette - vær litt raus. De ligger nok nede nå, og trenger ikke lese dette. Det er de som burde være mer rause, la være å få barn i dusinvis når risikoen er så stor. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. april 2019 #695 Del Skrevet 28. april 2019 Ryddet for persondebatt, avsporinger og brukerdebatt samt svar til dette. Minner om følgende fra reglene: Sitat * Brukerdebatt eller persondebatt. Brukerdebatt er det å diskutere en bruker eller på andre måter legge opp til debatt rundt andre brukere på forumet. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier, så lenge diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler. Mindreårige har en særlig beskyttelse på Kvinneguiden, og vi tillater heller ikke kallenavn på barn. Les mer her om regelen. Sitat Omtale av barn:Barn har et særskilt vern både i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Egmont Publishing et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer. På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Bruk av barns navn er ikke tillatt. Omtale av barns utseende, helse eller generelt barns livsførsel er ikke tillatt. Denne beslutningen er tatt av Egmont Publishing. Edie, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 17. juni 2019 #696 Del Skrevet 17. juni 2019 Snart en ny baby på vei? Synes det har vært et langt opphold nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 17. juni 2019 #697 Del Skrevet 17. juni 2019 16 minutter siden, Clara80 skrev: Snart en ny baby på vei? Synes det har vært et langt opphold nå. Hvor gammel er minste nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 17. juni 2019 #698 Del Skrevet 17. juni 2019 27 minutter siden, Cookie123 skrev: Hvor gammel er minste nå? Født i februar. . Ser de er på vei til Kypros igjen...de var jo der nettopp i mai!😳 Mann som jobber, være kjøpmann for to butikker og ha 7 barn er visst tingen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 18. juni 2019 Forfatter #699 Del Skrevet 18. juni 2019 11 timer siden, Moongirl skrev: Født i februar. . Ser de er på vei til Kypros igjen...de var jo der nettopp i mai!😳 Mann som jobber, være kjøpmann for to butikker og ha 7 barn er visst tingen... Hvor ser man det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 18. juni 2019 #700 Del Skrevet 18. juni 2019 47 minutter siden, Ny Bruker skrev: Hvor ser man det? Insta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg