Gå til innhold

Liten og billig bil i kjøp og drift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har gode erfaringer med billig små bil? Tenker da på nypris kostnaden. Yaris størrelse holder. Ikke disel helst ikke el bil heller pga rekkevidde, heller hybrid eller bensin. 

Hvor gammel er slike biler når det er gunstig og kjøpe den brukt? Har hørt de taper seg veldig første året? Kan en 3-5 år gammel bil vær ok? 

Vil ha minst mulig problemer og pris spiller en rolle. Vil ikke betale dyrt pga merke. Blir en a-b bil. Korte og lange kjøreturer. 

Anonymkode: 534d2...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøp en Daihatsu! Sterkt undervurdert bil som faktisk har en del Toyotadeler og kan være like driftsikker som en Toyota. Jeg kjøpte en som var 9 år gammel til 16.000 kr og hadde svært lite utgifter på den. Eneste feil med den var at den hadde mye rust etter å ha vært kjørt mye på saltede veier. Jeg måtte kræsje den i stykker før jeg hadde råd til å bytte den ut, da den gikk og gikk (og gikk enda litt til). Den startet til og med uten problemer i over 20 minus. Selv etter å ha kollidert med den så hele bilen var u-formet, startet motoren og gikk som ei klokke :P

Anonymkode: 4a680...87e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Daihatsu selges ikke lenger i Norge så du må nok kjøpe brukt, men jeg mener du kan få MYE bil for pengene! Gjerrig på drivstoff er de også. Dersom du kan se bort fra kjedelig design og det faktum at det ikke er noen racerbil med masse hestekrefter, så synes jeg Daihatsu er et merke å bite seg litt merke i på bruktmarkedet.

Anonymkode: 4a680...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte meg en vw polo 2010 modell i fjor og er knall fornøyd! Pendler frem og tilbake til jobb 6 dager i uken (kjører da minst 3mil daglig) og trenger ikke fylle tanken mer enn 1 gang i mnd. Den er så og si strøken, og hadde kjørt 38 000km da jeg kjøpte den, betalte 90 000 hos forhandler. 

Anonymkode: c270b...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volkswagen er ikke spesielt pålitelig. +1 for Daihatsu, Kia eller Toyota.

Anonymkode: e2ac2...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toyota aygo ;) Har selv en og den kan virkelig anbefales.Rimlig å kjøpe,rimlig i drift og rimlig å forsikre.

Anonymkode: ef376...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.8.2016 at 19.36, AnonymBruker skrev:

Noen som har gode erfaringer med billig små bil? Tenker da på nypris kostnaden. Yaris størrelse holder. Ikke disel helst ikke el bil heller pga rekkevidde, heller hybrid eller bensin. 

Hvor gammel er slike biler når det er gunstig og kjøpe den brukt? Har hørt de taper seg veldig første året? Kan en 3-5 år gammel bil vær ok? 

Vil ha minst mulig problemer og pris spiller en rolle. Vil ikke betale dyrt pga merke. Blir en a-b bil. Korte og lange kjøreturer. 

Anonymkode: 534d2...72a

Hvor langt ca?

Anonymkode: b44f8...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere skrive om det er bensin el disel og bruk på mila?

Anonymkode: 120f5...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere skrive om det er bensin el disel og bruk på mila?

Anonymkode: 120f5...e7d

Min aygo går under halvliter på mila.Bruker bensin

Anonymkode: ef376...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...