AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Oppdaget nå at jeg er tom for Cipralex, jeg pleier å ta den kl 18, hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg forberede meg på skal skje nå, og hvordan takler jeg det? Merker allerede at jeg får litt panikk.... Anonymkode: 393e4...bb9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Er det mulig å ringe legevakt/psykiatrisk legevankt og spørre om en e-resept? Eventuelt om det er mulig å komme å bare få en dagsdose. Anonymkode: 0bbd7...858
linsejesus Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Hvis du har mer på resept går du bare på apoteket i morgen og henter ut mer. Du kan sjekke om du har mer på resepten på www.mineresepter.no. Hvis ikke kan du ringe fastlegekontoret og forklare situasjonen, så ordner de det. Du kommer neppe til å merke noe som helst av å gå glipp av én dagsdose. Når det skjer skal man fortsette der man slapp og ikke ta dobbel dose neste gang.
Poserose Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Jeg har glemt å ta cipralex noen dager her og der, og har absolutt ikke merket noe forskjell. Det hadde ingen konsekvenser. Ring legen imorgen og be om ny resept, si at du gikk tom i går. Hvis du får noen virkninger nå er det mest sannsynlig omvendt placebo. Og som andre sier, du skal ikke ta igjen dosen din imorgen, det står i pakningsvedlegget. 2
Gjest Mibella Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Er sykehusapoteket åpent i helgene? Hvis ikke greier du deg et par dager uten, det går greit det.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Jeg har glemt en tablett her og der jeg også (går på 20mg), har aldri opplevd noe ubehag de dagene. Opplevde en del uro i kroppen en gang jeg hadde gått 3 dager uten. Har heller ikke hørt om andre som har fått seponeringssymptomer av å glemme et døgn, så jeg tror nok det kommer til å gå veldig bra:) Anonymkode: c74d1...e86 1
Gjest Krigerunge Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Hvordan går det med deg? Er individuelt hvor fort man merker at man ikke har fått den daglige dosen sin, personlig ble jeg ekstremt humørsyk og fikk "støt" i hodet og kroppen gjentatte ganger i mange herrens timer. Noen merker ingen forskjell. Du kan ringe legevakta og forklare situasjonen, da får du nok tabletter nok til du får hentet ut en ny pakke i morgen på apoteket. Det verste er nok panikken du selv kjenner på på grunn av avvik i den faste rutinen din. Du klarer det nok fint til i morgen!
Honey Dew Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 16 timer siden, linsejesus skrev: Hvis du har mer på resept går du bare på apoteket i morgen og henter ut mer. Du kan sjekke om du har mer på resepten på www.mineresepter.no. Hvis ikke kan du ringe fastlegekontoret og forklare situasjonen, så ordner de det. Du kommer neppe til å merke noe som helst av å gå glipp av én dagsdose. Når det skjer skal man fortsette der man slapp og ikke ta dobbel dose neste gang. Eller www.helsenorge.no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå