AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Hei, Ønsker å høre fra dere som har/har hatt store søvnproblemer om hva som har hjulpet. Har slitt i 14 år og er når 35 år. Går i perioder. Men nå en lang periode på 2 mnd. Har brukt Vallergan like lenge som jeg har slitt. Bruker nå de siste to mnd Imovane. På dårlige dager kan jeg nesten døgne... Gjennomsnittlig 1-4 timer de siste mnd. Har begynt å føre søvndagbok. Følger et opplegg på nettet. Hva har hjulpet? Hva gjør det verre? Takk for alle tips! Anonymkode: cf987...b4f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Jeg slet voldsomt med å sove i lang tid, og så fikk jeg Seroquel, et antipsykotika som fungerer som søvnhjelp i små doser. Sover som en baby nå. Anonymkode: c84b8...542
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Et godt kosthold hjelper. Unngå tomater og kaffe på kveldstid/ettermiddag. Anonymkode: d151e...092
Artèm Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Som nevnt finnes det antipsykotisk og antidepressiv medisin i lave doser som kan være effektiv om man sliter mye med søvnen over lengre tid. Å bruke Imovane er ingen løsning over en lang periode, som du sikkert vet. Her kan du lese mye om søvn, søvnproblemer og råd til bedre søvn: Søvn og søvnproblemer fra Nasjonal kompetansetjeneste for søvnsykdommer (SOVno)
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Yoga! Jevnlig yoga fører til dypere og lengre søvn. Trust me, jeg hadde strevd i mange år m søvnen. Nå har jeg kuttet alle medisiner og har mye bedre søvn! Gjør yoga 1-3x i uken. Anonymkode: ff9cb...5c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå