Gå til innhold

Anbefaling sydentur til mor og 13-åring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i Spania to ganger, en av gangene på Gran Canaria. Synes den flyturen ble litt lang, da jeg sliter med å sitte så lenge. Så grensen på fly går på 4-5 timer, altså er det litt begrenset. 

Vi ønsker rolig sted, men gjerne i nærheten av en by for shopping og utflukter. Jenta elsker basseng og vil ha morsomt badeanlegg. Jeg liker strand, og vil ha kort gåvei til dette (max 3-400 meter, helst hotell "på" stranden)

Har sett litt på Kreta, Rhodos og Mallorca, det er de stedene jeg kjenner godt til. Samtidig har vi hørt mye fint om Bulgaria og Kroatia, kanskje vi skulle tatt et sprekere valg? 

Maxpris 4000 pr person, begge betaler jo full pris når det bare er med en voksen. Ønsker ikke all inclusive, dårlige erfaringer med det, så matbutikk i umiddelbar nærhet er viktig. 

Vi tenker å dra enten på våren -17 (april, mai, først halvdel av juni) eller høsten -17 (siste halvdel av august, september), har ikke råd til ferie i skoleferiene, så søker heller fri. 

Noen anbefalinger? :) 

Anonymkode: d0116...04a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroatia er helt fantastisk. Har vært i flere av stedene du nevner, men Kroatia må nok være favoritten. Vet ikke hvor varmt det er der på våren og høsten da.

Anonymkode: 30809...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroatia er helt fantastisk. Har vært i flere av stedene du nevner, men Kroatia må nok være favoritten. Vet ikke hvor varmt det er der på våren og høsten da.

Har hørt folk sier det ja :) Men ønsker hovedsaklig anbefalinger til spesifikke hoteller, som har den beliggenheten vi ønsker ift strand, og med fine bassengområder. 

AnonymBruker
Skrevet

Var i Baska Voda i Kroatia ifjor sommer. Flott og rolig sted nærme både strand og basseng på hotellet. Tok buss til Makarska, en litt større by, for å shoppe. Lett å finne busstoppet og tok ca 10-15 min. Dro på utflukt til Mostar i Bosnia med Ving, og det var en utrolig flott opplevelse!

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, rh1 skrev:

Det så veldig fint ut, men det står at det er rullestenstrand. Glemte det som kriterie, vi vil helst ha sandstrand :) 

Prisen var i grenseland, litt over 9000 for to personer i en uke. Men prisen er ikke absolutt da, selv om vi helst vil ha det billigst mulig. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Playa de Palma på Mallorca uten tvil.Lang fantastisk badestrand,shopping i Palma by og utflukt til Aqua city badeland.

Anonymkode: 7b024...cee

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det så veldig fint ut, men det står at det er rullestenstrand. Glemte det som kriterie, vi vil helst ha sandstrand :) 

Prisen var i grenseland, litt over 9000 for to personer i en uke. Men prisen er ikke absolutt da, selv om vi helst vil ha det billigst mulig. :) 

Tror de fleste strendene i Kroatia er rullesten, så hvis det er et absolutt kriterie så bør du nok se bort i fra Kroatia. Selv syns jeg forøvrig ikke at det gjør noe at det ikke er sand, da slipper du sandkorn i absolutt alt du har med deg :)

Har ingen konkrete hotell-tips til deg, men mitt råd er å sende en email eller facebook-melding til startour, ving eller apollo og nevne det som du nevner i hovedinnlegget og be om deres anbefalinger :). 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i  Kypros og reiser du I slutten av mai eller første del av juni så er det akkurat passelige temperaturer .

Jeg har vært flere ganger på dette hotellet  som jeg trives veldig godt på.

this HTML class. Value is http://www.startour.

Dette hotellet har fine nyoppussede  leiligheter,  strand rett ved hotellet, basseng og stort supermarked på området som har alt man trenger . Det er også flere restauranter  på området  og maten er god.  Det er vaskerom og spa der om man ønsker det.

Hotellet ligger rolig til 3 km fra Aya Napa sentrum og man merker ingenting til festbråket inne I sentrum. Området har fine muligheter for tur og Sandy Bay ligger like ved siden av. 

Det tar 5 minutter å spasere inn til hovedgaten og,derfra kan man spasere inn til sentrum om man vil.

Det er nok av butikker  og restauranter langs hele den 3 km lange strekningen inn til sentrum men er det shopping a la London og New York så finner du ikke det her. Her er det mere suvenirer,  enkle klær, badetøy, vesker, belter, sko og slikt.

Det finnes et bra utvalg av utflukter å velge mellom ( jeg har vært på mange av dem) , så blir dere lei av badeliv og ønsker å oppleve mer av Kypros så er det bare å bestille det via reiseselskapet  . 

Kypros er vakker, folk er hyggelige,  maten er god og øya har Europas reneste badevann. 

April er litt kaldt. August og kanskje september kan være for varmt men fra midten av mai til midten av juni er perfekt. Og da kan man få billige turer også. Bare å følge med på reiseselskapet sider.

Skrevet

Da linken over her av en eller annen grunn ikke virker og redigering ikke virker heller så får jeg skrive det her at det er 

hotel Callisto  som opereres av Star tour jeg snakker om.😊

Skrevet

Ser nå at endel klager på at det er blitt mye russiske gjester på hotellet etter at hotellet ble overtatt av en annen kjede og sluttet å være blue village.  Hvis dette skulle være en ulempe så har Ving sitt flotte Sunwing Sandy Bay  like I nærheten så det kan man også sjekke ut. 

Ellers så finnes det noen bra hotell I Fig Tre bay. En rolig og koselig liten  by et lite stykke fra Aya Napa.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, caroprins skrev:

Ser nå at endel klager på at det er blitt mye russiske gjester på hotellet etter at hotellet ble overtatt av en annen kjede og sluttet å være blue village.  Hvis dette skulle være en ulempe så har Ving sitt flotte Sunwing Sandy Bay  like I nærheten så det kan man også sjekke ut. 

Ellers så finnes det noen bra hotell I Fig Tre bay. En rolig og koselig liten  by et lite stykke fra Aya Napa.

Callisto så veldig flott ut, men så ut som det var få basseng der? Uansett litt for langt over vårt feriebudsjett :) 

Skal sjekke ut Ving sitt. Har reist med de begge gangene tidligere. Skulle gjerne hatt noe ala badeland da, her er feks. noe som hadde vært perfekt, men det ligger litt langt unna stranden: 

http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/agia-marina/blue-star-iolida-village/pc-000058106/#sommer-17

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Fionnuala skrev:

Tror de fleste strendene i Kroatia er rullesten, så hvis det er et absolutt kriterie så bør du nok se bort i fra Kroatia. Selv syns jeg forøvrig ikke at det gjør noe at det ikke er sand, da slipper du sandkorn i absolutt alt du har med deg :)

Har ingen konkrete hotell-tips til deg, men mitt råd er å sende en email eller facebook-melding til startour, ving eller apollo og nevne det som du nevner i hovedinnlegget og be om deres anbefalinger :). 

Kroatia var min absolutt favoritt både da jeg var barn og nå. Vannet blir så klart når det er rullestensstrand, og det var deilig og varmt så vi badet hele tiden. Kjøp en bademadrass til 50 kr som du kan ligge på bade i vannet og på stranda og badesko til 50 kr, så er rullesteinstrand en drøm i forhold til den sanden som sniker seg inn over alt.

Anonymkode: 76f3d...d14

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ut star tour sine hotell med badeland så kan det hende at du finner noe der. Når det gjelder priser så forandres disse hele tiden så her gjelder det å følge med for å kjøpe tur når man synes prisen er ok. Uansett så kan jo du reise utenom sesongen og da er det  som regel alltid billigere.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, caroprins skrev:

Sjekk ut star tour sine hotell med badeland så kan det hende at du finner noe der. Når det gjelder priser så forandres disse hele tiden så her gjelder det å følge med for å kjøpe tur når man synes prisen er ok. Uansett så kan jo du reise utenom sesongen og da er det  som regel alltid billigere.

Jeg har sjekket de store charter-tilbyderne, og ikke blitt klokere, fordi det er forskjellige vurderinger. Derfor jeg spør om erfaringer :) De jeg har sjekket er Apollo, Ving og StarTour. Sett gjennom hotell, reisemål etc. Det blir for mange å velge mellom, og for vanskelig å finne ut hva som er bra. 

(En god indikator på priser er å sjekke hvor billig du kan få de NÅ, altså nå i høst, siden det da stort sett er restplasser.)

AnonymBruker
Skrevet

Støtter Kypros som reisemål. Veldig fine strender der og trygt å velge værmessig som reisemål i mai. 

Kan også anbefale Sunwing Resort Makrigialos på Kreta 

Anonymkode: dddd9...73d

AnonymBruker
Skrevet

Bodde forresten på denne delen av hotellet når jeg tenker meg om, før det ble pusset opp og gjort om til to hoteller. 

Anonymkode: dddd9...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...