Gå til innhold

"Bivirkninger: Allergi"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar en medisin, har gått på den i 2,5 år. Det står bare (blant MANGE andre bivirkninger): "Allergi". 

Menes det allergi mot stoffene i medisinen, eller generell allergi? Har nemlig utviklet alvorlig allergi etter jeg startet på pillene igjen :( Så alvorlig at jeg kan risikere å dø/bli kvalt hvis jeg spiser nøtter f.eks. Det er så ufattelig kjipt å ha så mye allergi mot normale matvarer (selvsagt ikke bare nøtter det gjelder). Har måtte kutte ut nesten alt jeg liker å spise. Til og med appelsiner får jeg nå alvorlig reaksjon på! Aldri reagert på appelsiner før.

Kan det være medisinen som har gjort at jeg sliter med alvorlig allergi nå? Hva menes med at det er en bivirkning?

Anonymkode: decf9...ab8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan det være. Men du ble snakke med legen din om dette. 

Anonymkode: e0866...21a

AnonymBruker
Skrevet
Den 6.8.2016 at 9.25, AnonymBruker skrev:

Det kan det være. Men du ble snakke med legen din om dette. 

Anonymkode: e0866...21a

Om hva? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om hva? 

Dette er en legesak å undersøke og svare på. Du oppgir jo ikke enganga hvilken type medisin det gjelder. Dette blir da skudd i blinde. 

Anonymkode: 79cb4...de2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en legesak å undersøke og svare på. Du oppgir jo ikke enganga hvilken type medisin det gjelder. Dette blir da skudd i blinde. 

Skudd i blinde? Hæ? Det handler om hvorvidt "alleri" oppgitt som bivirkning i felleskatalogen betyr allergi mot medisinen, eller generell allergi mot hva som helst annet. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skudd i blinde? Hæ? Det handler om hvorvidt "alleri" oppgitt som bivirkning i felleskatalogen betyr allergi mot medisinen, eller generell allergi mot hva som helst annet. :fnise:

Det kommer helt an på hvilken type medisin det er snakk om. Er du seriøs og vil du bli tatt seriøst? Da slenger du ikke rundt på smileyer av den typen der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

de2 har helt rett. Du oppgir ikke hvilken medisin det er snakk om eller hvorfor du får den. Spørsmålet ditt må stilles til behandlende lege. Vi kan ikke svare på dette.

Anonymkode: 54d6a...814

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.
/lillesky (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var ganske diffust, så jeg synes absolutt du kan rette spørsmålet ditt til legen din. Jeg ville nok ha tenkt at det var en allergisk reaksjon som følge av medisinen. 

Anonymkode: 7784f...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...