Gå til innhold

Klumpfølelse i halsen??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg må brekke meg hele tiden pga jeg kjenner en stor klump i halsen.. Føler klumpen er på vei opp av og til så må harke og brekker meg for å prøve å få den opp, men ingenting. Av og til litt slim.. 

Noen som har hatt det sånn før? Er det stress/angst? 

Anonymkode: 24be1...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket om mandlene dine er forstørret?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være mat som setter seg fast? 

Anonymkode: ff839...e65

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg må brekke meg hele tiden pga jeg kjenner en stor klump i halsen.. Føler klumpen er på vei opp av og til så må harke og brekker meg for å prøve å få den opp, men ingenting. Av og til litt slim.. 

Noen som har hatt det sånn før? Er det stress/angst? 

Det har jeg hatt. Gikk over med voltaren. Vet ikke hva det kom av, sure oppstøt eller nikotintyggi, tror jeg. Gikk over av seg selv andre ganger, da jeg ikke hadde tilgang til voltaren,men tok litt lengre tid. Hadde forstørrede lymfeknuter i bakhodet og på halsen også. Paracet hjalp. Gikk ikke til legen, hadde ikke mulighet. Veldig plagsomt. Noen ganger kommer det av slim som drypper ned i halsen har jeg lest. Ofte psykisk.

Anonymkode: 0d024...878

Skrevet

Det kan være angst men sjekk deg hos legen før du slår deg til ro. Les om generalisert angst, en slik klumpfølelse er ikke så uvanlig ved den angst typen. Men, som sagt må du snakke med  legen 😉

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Har du sjekket om mandlene dine er forstørret?

Nei de er helt vanlige. Er liksom mer nedi svelge. Kommer og går. Kan ver borte i en halv time -1time så kjenner jeg den klumpen i noen minutter så forsvinner den..

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være "globus hysterica" eller som det kalles i dag, bare "globus". Men du må kanskje ta mr av spiserøret før du tror det. Det måtte jeg.....men mr-en viste meg at intet var unormalt, så jeg var bare "hysterisk" ...:dry: (hadde kanskje sammenheng med en drapstrussel......)

Anonymkode: c04bb...847

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært noe alvorlig så hadde vell den klumpen vært det konstant? 

Noen andre som har fått det av stress/angst? 

Skrevet

Kanskje du har en eller annen form for hevelse i halsen? Ville ha sjekket dette med en lege

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kanskje du har en eller annen form for hevelse i halsen? Ville ha sjekket dette med en lege

Kanskje det.. Får vente til mandag. Dette er vell ikke noe jeg kan gå til legevakten for? 

Jeg gråt veldig mye i forgårs, og hatt ekstremt mye å tenke på, så håpe det kun er stress. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det.. Får vente til mandag. Dette er vell ikke noe jeg kan gå til legevakten for? 

Jeg gråt veldig mye i forgårs, og hatt ekstremt mye å tenke på, så håpe det kun er stress. 

Nei, det tror jeg ikke de vil ta. Ring legen din tidlig på mandag og hør hvor fort du kan få timen

AnonymBruker
Skrevet

En tilstand som er vanlig ved stress. Det vil som regel gå over etter et par dager. Det kan hjelpe å forsøke å slappe av, f.eks, med beroligende pusteøvelser. Dersom følelsen vedvarer en tid kan det være greit å sjekke det ut hos legen. 

Anonymkode: f09b2...ae5

Skrevet

kan også være muskulært.

Du sier du stresser

.du løfter skuldrene og blir stiv i skuldre og nakke.

musklene strammer seg.dette kan føles som klump i halsen.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt dette i noen uker nå og det er fryktelig ubehagelig, det kommer å går ja. Jeg fant ut det kan komme av halsbrann/sure oppstøt som irriterer slimhinnene i halsen og som kjennes ut som en klump. Og til mer man tenker på det jo verre blir det. Jeg orker ikke noe legetime å håper å fixe det selv, men du kan selvsagt få det undersøkt. Kan også være pga av stress ja fordi man har masse muskler og nerver i halsen 

Anonymkode: 91143...7a1

Skrevet

Du gråt mye i går, skrev du. Tror nok at det henger sammen med følelseslivet ditt. Sorg.

Lykke til i alle fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...