^me^ Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Hei! Jeg er en mamma som i alle år har vært reiselysten, men dessverre har ikke økonomien helt strukket til, og min mann er ikke like reiselysten som meg. Derfor har ikke min reiselyst blitt tilfredsstilt like mye som jeg hadde drømt om, jeg har ikke vært så utrolig mange plasser. Har vært norge (vest, øst og sørlandet), sverige (vestkysten), danmark (all over) , tyskland (berlin og flensburg), polen (Warszawa, gdansk, Krakow), tjekkia (praha), latvia (Riga), italia (sicilia) og hellas (kreta). Det er derfor mange plasser i verden jeg ønsker å se. Jeg har funnet ut at kanskje solo travelling i korte perioder (langweekend-1 uke) hadde vært noe for meg da jeg trives veldig i eget selskap, er positiv, selvstendig, utadvent, flink med språk og er eventyrlysten. Men dette er noe som ikke er prøvd enda, og jeg lurte på om dere andre damene som er erfarne på dette feltet kunne komme med noen råd til plasser å begynne å reise alene på? evt andre reisetips som er nyttige for de som skal begynne å reise litt på egenhånd?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Hvor har du lyst til å dra? Med mindre det er et utrygt sted - dra dit! 😃 Anonymkode: f6680...b90
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du lyst til å dra? Med mindre det er et utrygt sted - dra dit! 😃 Anonymkode: f6680...b90 Kan legge til noen forslag - ser du har reist i Europa tidligere, så kanskje best å holde seg her den første turen? For eksempel Paris, Budapest, Barcelona, Wien, Dublin... Vil du reise litt lengre, er New York flott, og et enkelt sted å reise til. Anonymkode: f6680...b90
Gjest Linaria Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Jeg elsker å reise alene. Liker best Irland og Skottland, spesielt i begynnelsen føltes disse veldig trygge. Kunne språket godt, lett å bli kjent med folk osv. Har vært i Sør-Amerika alene, men glad jeg ikke startet der, da det var litt mer utfordrende, men traff fantastiske mennesker der også. Tips er å bo på vandrerhjem.. bli kjent med andre reisende. Man treffer så mange mennesker i samme situasjon, som alle ønsker å bli kjent med nye folk.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Jeg reiser også alene innimellom. Velger europeiske storbyer, langhelger. Kunne godt tenkt meg ei uke i et varmt land alene med en stabel bøker, men må tenke litt på mannen som skal passe småbarna hjemme også, så det blir helst kortere turer. Jeg kunne aldri bodd på vandrerhjem. Når jeg reiser alene, er det viktig for meg med et godt hotell der jeg har et fint rom. Da er det rommet en del av avslapningspakka jeg investerer i. Men jeg er ikke den sosiale typen, ville bare vært stress for meg å ha masse folk rundt meg og sove i køyeseng med fremmede som snorket. Jeg ser gjerne etter et stort arrangement som interesserer meg, og legger reisen dit. F.eks. en stor konsert, filmfestival, eller noe annet. Alt det andre jeg opplever på turen blir da ren bonus. Anonymkode: b8529...7d4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå