AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Hei! Jeg er en fattig student som så sårt trenger en jobb i Oslo. Har søkt jobb i over et halvt år nå uten noen form for hell. Jeg blir blakk hver måned og jeg bruker ikke penger på unødvendige ting,men studielånet i seg selv er ikke nok. Jeg har derfor ikke råd til å delta på så mye. Vil gjerne ha tips eller råd for hvordan jeg kan skaffe meg en jobb her? Eller om noen eventuelt kjenner et sted hvor nye arbeidere søkes? Anonymkode: e9d83...cf2
Gjest Enhorning Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Jeg er i samme situasjon. Fikk nettopp jobb på et lite sted fordi jeg kjente noen som jobbet der. Det er helt umulig å finne jobb i Oslo med mindre man kjenner noen, etter min erfaring. Ønsker deg lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Meld deg som vikar hos Adecco eller liknende. De trenger alltid barnehageassistenter og pleieassistenter. Anonymkode: f4b55...053
kalaush Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en fattig student som så sårt trenger en jobb i Oslo. Har søkt jobb i over et halvt år nå uten noen form for hell. Jeg blir blakk hver måned og jeg bruker ikke penger på unødvendige ting,men studielånet i seg selv er ikke nok. Jeg har derfor ikke råd til å delta på så mye. Vil gjerne ha tips eller råd for hvordan jeg kan skaffe meg en jobb her? Eller om noen eventuelt kjenner et sted hvor nye arbeidere søkes? Anonymkode: e9d83...cf2 Du tok den anonymt ja! Tror ikke det er så farlig å være jobbsøker asså. Skriv en generell jobbsøknad og sammen med CV-en lever dem personlig hvor du tror du kan få jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 50 minutter siden, Enhorning skrev: Jeg er i samme situasjon. Fikk nettopp jobb på et lite sted fordi jeg kjente noen som jobbet der. Det er helt umulig å finne jobb i Oslo med mindre man kjenner noen, etter min erfaring. Ønsker deg lykke til! Nei. Jeg kjente ingen og fikk jobb med en gang. Begge gangene jeg søkte.. Anonymkode: 3999f...02f
Linnpinn9 Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 57 minutter siden, Enhorning skrev: Jeg er i samme situasjon. Fikk nettopp jobb på et lite sted fordi jeg kjente noen som jobbet der. Det er helt umulig å finne jobb i Oslo med mindre man kjenner noen, etter min erfaring. Ønsker deg lykke til! Enig. Kjenner man sjefen eller noen andre som jobber der, så er du godt på vei. Min erfaring.
Gjest Enhorning Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg kjente ingen og fikk jobb med en gang. Begge gangene jeg søkte.. Anonymkode: 3999f...02f I din situasjon kanskje, men det er ytterst få som opplever dette utfra de jeg har snakket med. Jeg har sendt inn rundt 50 søknader på nettet og personlig i butikk, men får ikke jobb noe sted. Ikke noe svar noe sted.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg kjente ingen og fikk jobb med en gang. Begge gangene jeg søkte.. Dette har vært min erfaring også her i Oslo, har fått mange jobber og søkt svært lite for å få dem. Jeg tror mye kommer an på om man legger en smule innsats i å skrive cv og søknad. Presenterer man seg bra får man alltids en sjanse. Anonymkode: cfbc4...7a5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 har allerede prøvd Adecco og sendt inn sikkert 60 søknader,men får ikke jobb.. Anonymkode: e9d83...cf2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 3 timer siden, Enhorning skrev: Jeg er i samme situasjon. Fikk nettopp jobb på et lite sted fordi jeg kjente noen som jobbet der. Det er helt umulig å finne jobb i Oslo med mindre man kjenner noen, etter min erfaring. Ønsker deg lykke til! Ikke min erfaring, syns egentlig det er ganske greit å få tak i jobb i Oslo 😜
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en fattig student som så sårt trenger en jobb i Oslo. Har søkt jobb i over et halvt år nå uten noen form for hell. Jeg blir blakk hver måned og jeg bruker ikke penger på unødvendige ting,men studielånet i seg selv er ikke nok. Jeg har derfor ikke råd til å delta på så mye. Vil gjerne ha tips eller råd for hvordan jeg kan skaffe meg en jobb her? Eller om noen eventuelt kjenner et sted hvor nye arbeidere søkes? Anonymkode: e9d83...cf2 Har du fått noen til å se over søknaden din og CVen din? Her blir mange plukket bort som oftest.
Papirhjerte Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Har du prøvd bare "sentralt" i Oslo? Kan kanskje være en fordel å sjekke litt utover også, Prinsdal, Slemmestad, Ensjø etc. Eller evt Lillestrøm, Skøyen, Drammen. Ligger litt utenfor men kan hende det er lettere der? Da jeg bodde i Oslo søkte jeg på jobb i matbutikk og fikk jobb 1 time etter jeg hadde sendt inn søknad, men det var pga relevant erfaring
Whoops Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Aldri hatt problemer med å få jobb i Oslo (men arbeidserfaring hjelper kanskje en del?). Statser du for høyt, med tanke på at du er student, muligens ung uten masse erfaring og ikke kan jobbe fulltid og ta ubegrenset med ekstravakter? Så fort du får en fot innenfor er ting mye lettere. Typiske studenjobber er barnepass, rengøring, servering eller handel (butikk, kiosk, bensinstasjon). Alle er til en viss grad fleksible og åpner for overtidsjobbing i perioder. Å sitte barnevakt på jo være ypperlig for en stundent. Jeg kjenner travle foreldre som betaler en person for å hente i barnehage og skole og kanskje sette i gang middagen eller ta litt rengjøring, slik at de slipper å stresse hjem fra jobb hver dag. Som en slags borteboende praktikant. Kombinert med litt barnevaktsitting ved behov blir det snart litt penger av det.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 Spoiler Dette forslaget med barnevakt virket smart! Takk for tips Anonymkode: e9d83...cf2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 I Oslo så er det en del firma som driver med privattimer til elever på ungdomsskole/VGS. De trenger flinke folk på realfag i alle fall og av og til engelsk, så hvis du er flink på noe av det kanskje du kan ta kontakt med de og prøve deg som privatlærer? Det går også an å ta oppdrag uten firma da, sette seg opp på finn.no, lapper på butikken etc. Lykke til! Anonymkode: ff764...3b7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 Den 5. august 2016 at 20.40, Papirhjerte skrev: Har du prøvd bare "sentralt" i Oslo? Kan kanskje være en fordel å sjekke litt utover også, Prinsdal, Slemmestad, Ensjø etc. Eller evt Lillestrøm, Skøyen, Drammen. Ligger litt utenfor men kan hende det er lettere der? Da jeg bodde i Oslo søkte jeg på jobb i matbutikk og fikk jobb 1 time etter jeg hadde sendt inn søknad, men det var pga relevant erfaring Dette er et greit tips Jeg fikk lettere jobb på Lørenskog enn i Oslo da jeg var student (fant ut at jeg konkurrerte mest mot VGS-elever med en gang jeg kom litt unna studentgryta i indre Oslo by og da stilte jeg sterkere). I selve Oslo er det også mange muligheter som ikke er åpenbare for alle studenter. Ta en tur innom sentrene på Stovner, Lambertseter osv. og hør om noen trenger ekstrahjelp. Anbefaler dog å sjekke kollektivtraffikk og priser før du setter i gang og søke. Noen steder (f.eks. Asker sentrum) er lett å komme seg til/fra Oslo sentrum, mens enkelte steder i Bærum kan være nærmere på kartet men mye mer kronglete. Vil dog ikke anbefale Slemmestad ettersom det ligger tre ruter-soner utenfor Oslo. Da blir det fort dyrt å reise til jobben, og ikke minst langt. Anonymkode: 58d88...171
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå