Gå til innhold

Donald Trump og atomvåpen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom Trump blir president tar det ikke lang tid før han har hisset på seg nok statsoverhoder til at DE setter i gang atomkrig. 

Anonymkode: 71a74...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er skremmende at det er så enkelt å starte en atomkrig. Jeg.er bekymret uansett om presidenten heter Trump, Clinton eller Obama. 

Anonymkode: e6671...49a

• Liker 2
Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke spesifikt for Trump, men synes det høres helt sinnssykt ut at én person alene kan plotte inn koden og avfyre atomvåpen. Det kan da umulig bli sett på som en god idé noe annet sted enn i Nord-Korea? Amerikanske presidenter har vel (heldigvis) for vane å konferere med rådgivere og eksperter før de tar store avgjørelser, og jeg lurer på om vi egentlig får hele historien her.

At presidenten har hovedansvar : OK, det gir mening. At presidenten, f.eks i et anfall av akutt psykose, kan drepe millioner av mennesker, uten noe sikkerhetssystem som hindrer vedkommende: Beklager, men det tillater jeg meg å tvile på. Det høres mer ut som en effektiv trussel. "Vår president har så mye makt at han alene, på minuttet, kan utslette landet deres ved å plotte inn en kode, så det er best dere ikke prøver dere på noe".

• Liker 1
Skrevet

Før han gikk av vandret Richard Nixon rundt i fylla i Det hvite hus og mumlet om hvordan han kunne gjøre slutt på alt, og at han kunne ta med seg millioner i døden.

Bare en anekdote.

Jeg er helt sikker på at ingen presidentkandidat etter krigen har vært på det stadiet, og tror ikke et øyeblikk at Trump vil starte tredje verdenskrig uten videre.

Det sagt er det en skummel tanke å forestille seg Donald Trump i en presset sikkerhetspolitisk situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

donald.jpg

Anonymkode: bdcdf...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...