AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Jeg har gått på denne minipillen siden ca. mai. Ble anbefalt den av legen fordi jeg får migreneanfall rundt mensen. Siden jeg ikke får mensen eller eggløsning lenger så slipper jeg migrene og det er utrolig deilig, men jeg får så mye hormonkviser av den! Tror det er denne pillen hvertfall. Spesielt om jeg har glemt en pille, da popper de opp én etter én rundt hakepartiet og nesen, og de er vonde også. Får også små blødninger, men det kan jeg leve med. Ellers er jeg fornøyd, men for en som har hatt fin hud hele livet suger det. Andre som har samme opplevelse? Eventuelt noen som kan anbefale noe annet? 😟 Anonymkode: 3173e...49a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Du skal jo ikke glemme å ta piller da, så hvis det er utløsende, er jo løsningen ikke å glemme de. Men er problemet større og vedvarende, så kan det enten gå over etter en viss tid, når huden har tilpasset seg hormonendringen, eller så kan det være en reaksjon som er varig. Fikk selv ekstremt med vonde, store, betente kviser på Provera, en annen type progesteron. Forsvant raskt etter at jeg begynte på Cerazette. Provera er kjent for å skape hudproblemer, Cerazette er ikke så beryktet for det samme. Men hvis du reagerer på en type hormoner, kan det være at du ikke reagerer på en annen, selv med forskjellige typer progesteron. I tillegg kan du reagere forskjellig på samme type hormon, på forskjellige tidspunkt, så det er bare å prøve seg frem. Hadde jeg fått et slikt problem som ikke virket å gå over etter seks måneder, så hadde jeg nok byttet til noe annet. Det finnes jo p-piller som er kjente for å gi mindre kviser også. Anonymkode: f0bdc...e79
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Jeg fikk også mye kviser av cerazette. Overraskende mye, selv om jeg tok dem til samme tid hver dag. Gikk på de i over et år, men måtte gi opp til slutt. Ikke andre pga kvisene, men også fordi jeg hadde nesten konstante blødninger. Jeg fikk de fordi jeg hadde så kraftige menstruasjonssmerter og de skulle minske de, men det gjorde de heller ikke. Jeg har gått over til Yasmin og slipper både kviser og mellomblødninger. Anonymkode: 1614f...8da
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Den 6. august 2016 at 3.34, AnonymBruker skrev: Du skal jo ikke glemme å ta piller da, så hvis det er utløsende, er jo løsningen ikke å glemme de. Men er problemet større og vedvarende, så kan det enten gå over etter en viss tid, når huden har tilpasset seg hormonendringen, eller så kan det være en reaksjon som er varig. Fikk selv ekstremt med vonde, store, betente kviser på Provera, en annen type progesteron. Forsvant raskt etter at jeg begynte på Cerazette. Provera er kjent for å skape hudproblemer, Cerazette er ikke så beryktet for det samme. Men hvis du reagerer på en type hormoner, kan det være at du ikke reagerer på en annen, selv med forskjellige typer progesteron. I tillegg kan du reagere forskjellig på samme type hormon, på forskjellige tidspunkt, så det er bare å prøve seg frem. Hadde jeg fått et slikt problem som ikke virket å gå over etter seks måneder, så hadde jeg nok byttet til noe annet. Det finnes jo p-piller som er kjente for å gi mindre kviser også. Anonymkode: f0bdc...e79 Har glemt bare et par ganger. Men jeg får kviser om jeg tar pillen en time senere enn vanligvis også. Takk for svar! Anonymkode: 3173e...49a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Den 6. august 2016 at 3.49, AnonymBruker skrev: Jeg fikk også mye kviser av cerazette. Overraskende mye, selv om jeg tok dem til samme tid hver dag. Gikk på de i over et år, men måtte gi opp til slutt. Ikke andre pga kvisene, men også fordi jeg hadde nesten konstante blødninger. Jeg fikk de fordi jeg hadde så kraftige menstruasjonssmerter og de skulle minske de, men det gjorde de heller ikke. Jeg har gått over til Yasmin og slipper både kviser og mellomblødninger. Anonymkode: 1614f...8da Får høre meg mer rundt, og evt. gi pillen mer tid. Men kvisene er utrolig irriterende. Dessverre ødelegger migrenen mye da, men må jo finnes et annet alternativ. Anonymkode: 3173e...49a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Jeg går på cerazette. Kunne ikke gå på Yasmin lengre da migrenen ble svært intens. Fikk aura og kastet opp, og fikk noen problemer med balansen. Så for min del er cerazette rene himmelen. Nå får ikke jeg så mange kviser da og mensen varer som regel en hel måned annen hver gang hvor jeg får "mild" migrene, men heller dét enn kraftig migrene to ganger i måneden. Kviser er mye mye bedre, men er du skikkelig plaget kan det ha en underliggende grunn. Småspiser du mere når du skulle hatt mensen? Er kvisene konstante eller kommer de når du skulle hatt mensen? Hvor lenge har du gått på cerazette? Gi de i alle fall 6 måneder. Kan foreslå at du også prøver zink tabletter og sjekker deg for a-vitamin-mangel og b6-mangel. Anonymkode: 4269c...234
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Den 05.08.2016 at 11.43, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på denne minipillen siden ca. mai. Ble anbefalt den av legen fordi jeg får migreneanfall rundt mensen. Siden jeg ikke får mensen eller eggløsning lenger så slipper jeg migrene og det er utrolig deilig, men jeg får så mye hormonkviser av den! Tror det er denne pillen hvertfall. Spesielt om jeg har glemt en pille, da popper de opp én etter én rundt hakepartiet og nesen, og de er vonde også. Får også små blødninger, men det kan jeg leve med. Ellers er jeg fornøyd, men for en som har hatt fin hud hele livet suger det. Andre som har samme opplevelse? Eventuelt noen som kan anbefale noe annet? 😟 Anonymkode: 3173e...49a De sier det tar 3 mnd å venne på kroppen hormonene. Så du skal se det blir bedre snart. :D Anonymkode: 586a6...20d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sier det tar 3 mnd å venne på kroppen hormonene. Så du skal se det blir bedre snart. :D Anonymkode: 586a6...20d Gått på de i 4 mnd. nå da, men får håpe det blir bedre! Gir de 2 mnd. til. Anonymkode: 3173e...49a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå