Gå til innhold

Min handleliste til baby, med pris og linker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er i full gang med å  planlegge innkjøp til den lille, og har lett på nett etter tester, inspirasjon osv. Jeg har nå satt opp en full (?) handleliste til babyen. Regner med at jeg har glemt noe, så kom gjerne med innspill. Legger ved link til hvor jeg skal kjøpe det, fordi jeg regner med at jeg ikke er den eneste som planlegger :-)

Jeg har valgt en dyr vogn og et dyrt bilsete, og derfor blir totalprisen høy. Men jeg har prøvd å finne billigere alternativ til alt annet :-)

Totalpris uten vogn og bilsete: 13.754.

Totalpris med vogn og bilsete: 29.254

Handleliste:

Anonymkode: b8193...8f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tenker jeg at "mangler": Stellebord, flasker, Babynest, uro til seng, babygym, triptrapp m. Nyfødtsete... Nå har ikke jeg unger enda, så mulig alt dette er fullstendig unødvendig 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Tusen takk for tips :-)
Planen er å ha stellematten rett på vaskemaskinen, så trenger ikke stellebord.

Flasker osv. trenger man vel ikke i starten? Babyen kan få sugeforvirring.

Babynest har jeg lest at kan føre til krybbedød? Litt usikker på om jeg skal kjøpe det... Noen erfaringer?

Tripp trapp-stol og nyfødtsete var et godt innspill, har ikke tenkt på det :-)

• Liker 1
Skrevet

Kjøp for all det baby- neglesaks. Gull verdt. Her klorte baby seg mye i ansiktet før vi fikk den.

Skrevet

Jeg ville hatt bilstolpose, sengehimmel, tripp trapp-stol, babygym, nest og et elastisk bæresjal i tillegg, men det er bare min mening. 

Vi brukte forresten ikke kortermede bodyer eller nattdrakter. Vi brukte også lite sokker (de falt jo bare av) så jeg ville hatt bukser med fot eller strømpebukser på lista. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er i full gang med å  planlegge innkjøp til den lille, og har lett på nett etter tester, inspirasjon osv. Jeg har nå satt opp en full (?) handleliste til babyen. Regner med at jeg har glemt noe, så kom gjerne med innspill. Legger ved link til hvor jeg skal kjøpe det, fordi jeg regner med at jeg ikke er den eneste som planlegger :-)

Jeg har valgt en dyr vogn og et dyrt bilsete, og derfor blir totalprisen høy. Men jeg har prøvd å finne billigere alternativ til alt annet :-)

Totalpris uten vogn og bilsete: 13.754.

Totalpris med vogn og bilsete: 29.254

Handleliste:

Når har du termin? 😊 Syns kanskje 8 kortermete bodyer var litt mye? Tror det holder med 4 stk! De vokser så fort i begynnelsen! Nå har du jo ikke spesifisert størrelser så mulig du har tenkt å kjøpe litt forskjellige? Jeg ville kjøpt en body og sparkebukse i silkeull også, og en tynn ull lue. I tillegg må du vel ha noen bukser i bomull til baby! Jeg anbefaler tights uten fot. Vår lille var lang og tynn og mange av buksene med fot kunne vi ikke bruke fordi foten var for kort og strammet, selv om de passet i livet! 

Vær obs på at dyne fra IKEA har andre mål enn dyner fra kid/princess. Vi har seng fra IKEA som er super, men ville nok kanskje investert i en dun dyne! Vidre tror jeg det holder med 2 badehåndkler til å begynne med! 

Apotekene har tilbud på engangskluter: 5 for 100 og det går mange av de, så lurt å bare kjøpe det med en gang, så sparer du jo også litt der😉 

Vi har skip hop baby gym til lille her. Det kan brukes både som teppe i begynnelsen og så etterhvert får babyen mer glede av hele pakka. Koster 999, men det er fortsatt populært her og frøkna blir snart 7 måneder! 

Når det kommer til ammepute vil jeg anbefale cozyfix ammepute! Den er utviklet av jordmødre og den de bruker på sykehusene, den koster 1199 men er nok ett av de beste kjøpene jeg gjorde. Den er solid, har vaskbart trekk og festes rundt livet! 

Til deg anbefaler jeg å kjøpe en camelback drikkeflaske som du kan fylle med isvann, man blir tørst av å amme. Og husk leppomade og håndkrem til sykehuset, luften er veldig tørr! 

Vi hadde heller ikke babynest pga fare for krybbedød og det har gått helt fint. I begynnelsen pakket vi babyen i teppet som en burrito og hun roet seg veldig med det! 

Dette ble langt😂 Lykke til med tiden fremover! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Tusen takk for tips :-)
Planen er å ha stellematten rett på vaskemaskinen, så trenger ikke stellebord.

Flasker osv. trenger man vel ikke i starten? Babyen kan få sugeforvirring.

Babynest har jeg lest at kan føre til krybbedød? Litt usikker på om jeg skal kjøpe det... Noen erfaringer?

Tripp trapp-stol og nyfødtsete var et godt innspill, har ikke tenkt på det :-)

Stellematte er genialt, vi har liten leilighet så hadde ikke plass til stellebord men savner det ikke.  Flasker kjøpte vi ikke før vi hadde behov for det. 
Babynest kjøpte vi, og brukte mye. Faren ved babynest er vel heller at barnet kan snu hodet mot kanten og derfor få pusteproblemer men vår baby likte ikke å sove i det, så det ble mest brukt til kos og når baby måtte være på gulvet. 
Tripp-trapp med nyfødtsete hadde vi ikke, og kommer ikke til å ha men vi har tripp trapp nå når barnet er 2, den er gull verdt. 

Anonymkode: d094b...935

AnonymBruker
Skrevet

Ull, ull og atter ull. Regner med at du får høst/vinterbaby. 

To smokker, som skal steriliseres og holdes orden på? Kjøp 4! 

Du kjøper brystpumpe, men ikke flasker, eller andre beholdere til melk? 

Og du har enorme mengder kluter. Vaskekluter og gulpekluter, disse kan jo brukes om hverandre. 

Lammeskinn er fint. Og flere helsetepper!

Anonymkode: 8e7e1...4c7

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Macro skrev:

Kjøp for all det baby- neglesaks. Gull verdt. Her klorte baby seg mye i ansiktet før vi fikk den.

Jeg har brukt min egen neglesaks, det har gått fint. 😊

Skrevet

Tenkte flasker var nødvendig iogmed at du skulle ha brystpumpe :-) babynest ville jeg nok ikke heller latt et spedbarn sove i, uten tilsyn. Men å ligge der og pludre på dagtid må jo være fint? :) 

Skrevet

Jeg er veldig glad jeg hadde flasker før babyen min var født. Mi klarte ikke å amme i det hele tatt, og det ble dermed nødvendig med flakser fra starten av. Vi kom i tillegg hjem fra sykehuset på en søndag, så da var jo alt stengt. 

Da var det praktisk å ha det på forhånd, hvertfall et par stk. 

Skrevet

Savnet å se tisselaken på lista, IKEA har slike og de er billige. Veldig greie å ha under laken i tilfelle bleielekasje, gulping osv. 

Vi brukte ikke dyne det første året, men sånne poser. IKEA har slike ermeløse soveposer. 

Tempmåler til badevann.

Ja og febermål og evt febernedsettende til passende alder hvis det kan bli problematisk å få tak i om dere bor utsides eller noe sånt. 

Rens til navlen! 

Myggnett til vogna hvis du ikke fikk med det, og regntrekk. 

Bukser uten fot, de med fot kan ha for liten fot. 

Noe leke som kan henges, med farger og som lager litt raslelyd. 

Få babypakke av Rema 1000, apotek1 og kiwi/ Libero. Registrer på nett og gå å hent.  Her får du litt variert men både denne og forrige gang så fikk jeg også smokker, og småflasker. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt min egen neglesaks, det har gått fint. 😊

Ja det går det også. Fordelen med babysaks er at baby ikke stikker og skjærer seg om den gjør kast med armer og bein :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...