Gå til innhold

Hvordan komme over han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en slags form for ff fra i fjor sommer frem til ca juni. Det har vært fryktelig turbulent mellom oss, mye krangling, sjalusi og tull. Han spurte i april/mai om vi skulle bli sammen, men jeg trodde ikke han mente det, så jeg takket nei. Det hele kulminerte i en felles utenlandstur hvor stemningen oss i mellom var heller laber. Etter dette har han kuttet meg helt ut. Sender ingenting og svarer knapt på direkte spørsmål.

Jeg vet jo at hele greia ikke fungerer, har prøvd å gå videre, men det går ikke. Savner han.. Hvordan kommer man over folk?

Jeg vet at det tar tid, men det er så vondt mens det står på. Prøver å møte andre, men med en gang noen andre viser interesse avviser jeg dem, fordi de er jo ikke han. Men hvordan komme over han når jeg ikke klarer å være åpen for å slippe andre innpå meg?

Anonymkode: e4197...70e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en slags form for ff fra i fjor sommer frem til ca juni. Det har vært fryktelig turbulent mellom oss, mye krangling, sjalusi og tull. Han spurte i april/mai om vi skulle bli sammen, men jeg trodde ikke han mente det, så jeg takket nei. Det hele kulminerte i en felles utenlandstur hvor stemningen oss i mellom var heller laber. Etter dette har han kuttet meg helt ut. Sender ingenting og svarer knapt på direkte spørsmål.

Jeg vet jo at hele greia ikke fungerer, har prøvd å gå videre, men det går ikke. Savner han.. Hvordan kommer man over folk?

Jeg vet at det tar tid, men det er så vondt mens det står på. Prøver å møte andre, men med en gang noen andre viser interesse avviser jeg dem, fordi de er jo ikke han. Men hvordan komme over han når jeg ikke klarer å være åpen for å slippe andre innpå meg?

Hei. Jeg har dessverre ikke så mange råd å komme med, men ville bare du skal vite at du ikke er alene om og ha det sånn! Jeg føler på akkurat det du beskriver nå og det er urolig tøft og psykisk utmattende. Jeg var sammen med eksen i 7 år og vi har et barn sammen. Jeg VET at han ikke var bra for meg og at bruddet var til det beste, men likevel savner jeg han så det gjør vondt. Han er i hodet mitt konstant og jeg klarer ikke å gi slipp. Så har begynnt og innse at dette handler om avhengighet til han. Så jeg er dessverre like lost som deg😔 men tror helt klart at det vil ordne seg for deg etterhvert! Google Matthew Hussey, han har hjulpet meg litt ihvertfall. Masse lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kjærlighetssorg... Ligger å griner meg i søvn og hører på dumme kjærlighetssanger.

Men jeg vet at jeg skal komme gjennom dette! Tid er nok cluet... :hug:

Anonymkode: f9438...ac2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene! Selv om det er ikke er en morsom båt å være i er det hvertfall godt vi er fler i den. Tør ikke tenke på hvordan det er å gi slipp etter 7 år, og slipper heldigvis å gråte meg i søvn om natten.. Men tenker og tenker. Håper det finnes en vei tilbake, men om det hadde gjort det vet jeg at det hadde blitt det samme greiene igjen, så skjønner ikke hva jeg higer etter.

Håper jeg kan relatere til "faded" etterhvert! Akkurat nå føler jeg at jeg er mer her.. Helt her faktisk:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.. Etter 6 år så var det over, nå sitter jeg her 1 å etterpå og det gjør like vondt. Vet ikke hvordan jeg skal komme over det for vi har vært så mye frem og tilbake at et sted inni meg forventer liksom at det skal skje igjen..... Helt forjævlig.

Anonymkode: 4c1b5...b64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er her:

Anonymkode: ecb04...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring er det forskjellige typer kjærlighetsorg, en kom jeg over etter en uke da fyren ikke var snill.

Men min første kjæreste brukte jeg 7 år på å komme HELT over.

Det føles så utrolig GODT når man er over kjærlighetssorg, de blir helt "vanlige" igjen og det er ikke behov for kontakt i det hele tatt.

Jeg tror TID, og at man jobber med seg selv fører til frihet igjen, bearbeide sorgen men jobb bevisst med at det ikke ble dere to, finne på ting som gjør deg glad, ikke minst trene. 

Til slutt er livet igjen fylt med glede som ersatter tomrom etter eksen.

Anonymkode: d1e3e...7a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene! Selv om det er ikke er en morsom båt å være i er det hvertfall godt vi er fler i den. Tør ikke tenke på hvordan det er å gi slipp etter 7 år,

Jeg hadde det litt lettere da jeg gjorde det slutt med noen etter såpass mange år, faktisk. Muligens fordi jeg hadde rukket å ha kjærlighetssorg en god stund før The End.

Anonymkode: f9438...ac2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden likte jeg.. Jeg har hatt kjærlighetssorg i tre måneder og har begynt å date andre nå. Har hjulpet å tenke på det negative med eksen, det som ikke funket.. Trene, spise, henge med gode venner, gjøre positive ting har hjulpet. Meeeen, når man er alene så kommer tankene. I tillegg når jeg dater andre så er det "nothing compares to you"

Anonymkode: 62d7b...148

• Liker 3
Skrevet

Tror kanskje man må slutte å tenke at man absolutt må over personen. Så lenge man tenker man må over han tenker man jo på han. Ellers bare leve livet å gjøre som man alltid gjør, en eller annen gang vil det nok slippe taket av seg selv :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Titter inn hit en tur jeg.... 

Strever med å komme over noe som aldri helt fikk starte... Vi hadde kontakt i ca et halvt år, voldsomme følelser, men møttes bare noen få ganger pga avstand. Aldri offisielt kjærester. Nå har jeg avsluttet det, fordi jeg ikke orka å ha det slik, men det kjennes ut som om jeg aldri kommer til å komme meg videre.... Noen dager er heldigvis bedre enn andre, men alle disse tankene gjør meg sprø....

the one that got away... For et mareritt 😔

Anonymkode: e9960...33e

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strever med å komme over noe som aldri helt fikk starte... Vi hadde kontakt i ca et halvt år, voldsomme følelser, men møttes bare noen få ganger pga avstand. Aldri offisielt kjærester. Nå har jeg avsluttet det, fordi jeg ikke orka å ha det slik, men det kjennes ut som om jeg aldri kommer til å komme meg videre.... Noen dager er heldigvis bedre enn andre, men alle disse tankene gjør meg sprø....

:hug: Har det på akkurat samme måte :klem: Hvordan avsluttet du det? Kuttet kontakt helt?

• Liker 1
Skrevet

Sendte dette til en jeg angret på at jeg kuttet kontakt med :hjerte: Høres ut som jeg er desperat :rolleyes: men er ikke det. Syns teksten passet *sukk* savn.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min historie også. Vi var sammen hele fjor sommer og denne sommeren har hodet mitt blitt bomba av minner om han. Bare de gode minnene og aldri selve realiteten der han var veldig av/på. Ikke rart man blir hekta. 

Jeg har ikke kjærlighetssorg i den forstand. Jeg har en hekt. Jeg fikk smake såvidt på kirsebærene men fikk aldri ta en hel bit. Og det trigger meg til å ville ha mer selv om jeg vet smaken vil bli bitter i ettertid. 

Er du hekta eller forelsket TS? 

Anonymkode: f060a...7af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man vite om det er hekt eller forelskelse?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan komme videre? 

Tenk på alt det negative ved forholdet eller relasjonen. Tenk på begrunnelsen til bruddet. Du kommer nærmere og nærmere noen du passer sammen med, når du går fra forhold som ikke er liv laga.

Anonymkode: 570b8...d69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også hatt et avstandsforhold som ble slutt pga av avstand. Forstår ikke helt hvorfor noen klarer det, en venn av meg klarte det-avstand i 2 år-nå gift på 7 året..

Og her går jeg, alene med min sorg etter avstandsforhold som ble for vanskelig, det er utrolig sårt.

Hvorfor klarer noen det, mens andre ikke?

:icon_frown:

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ikke så rart at dere ikke kommer over det når det første mange av dere gjør er å finne de mest sentimentale sangene og hyller sorgen...

Anonymkode: 6ba11...497

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Coronas skrev:

:hug: Har det på akkurat samme måte :klem: Hvordan avsluttet du det? Kuttet kontakt helt?

Ja.... han har mye å stri med og er litt i sin egen boble, dette gjorde meg konstant usikker, noe som ikke lot seg forene med de sterke følelsene jeg hadde/har for han... Det ble mer vondt enn godt å skulle "se hva som skjer videre"... Så jeg sa ifra om det, og at det beste er at vi ikke har mer kontakt. 

Han syntes det føltes helt feil å avslutte, men respekterte mitt valg.

Fremdeles har jeg en daglig indre kamp om dette var rett avgjørelse, men husker hvordan jeg hadde det og vet innerst inne at jeg måtte avslutte... 

💔

håper å komme meg videre snart, men det er vanskelig når det føles "uavklart", mangler på en måte closure, siden det ikke føltes som om noen av oss var ferdige med hverandre.... 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min historie også. Vi var sammen hele fjor sommer og denne sommeren har hodet mitt blitt bomba av minner om han. Bare de gode minnene og aldri selve realiteten der han var veldig av/på. Ikke rart man blir hekta. 

Jeg har ikke kjærlighetssorg i den forstand. Jeg har en hekt. Jeg fikk smake såvidt på kirsebærene men fikk aldri ta en hel bit. Og det trigger meg til å ville ha mer selv om jeg vet smaken vil bli bitter i ettertid. 

Er du hekta eller forelsket TS? 

Anonymkode: f060a...7af

Sånn er det... Man har såvidt fått smake, og vil ha mer, selv om det er LANGT IFRA SIKKERT at det kommer noe godt ut av det... Men tenk hvis??? Gaaaah. Hekt ja. 

Er ikke ts. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...