AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Hei, Uhm... Dette er vell veldig rart å spørre om, men skal gjøre det for det... Er litt redd noe er galt... jo, det er en sånn ting "hengende" ut fra tissen min... Prøvd å dytte den inn (ÆSJ) men den bare sklir ut.. Den er veldig lyse rosa og er en del av meg hvis dere skjønner😁... Åååå... Skikkelig redd... Men vil ikke dra til legen... Er hos faren min, og kan jo hende dette er vanlig?😐 Kan hende jeg forklarte så dårlig at det er ingen som skjønner/ folk tror det er værre en det er:/ hjelp.., Anonymkode: 0d9c1...ca7
Gjest tgr93 Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Anbefaler deg å dra til legen snarest. Null aning på hva det kan være, men hørtes unormalt ut. Er ikke ting som det bruker å være, er lege første skritt jeg ville tatt og som du bør gjøre. Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, tonjegr skrev: Anbefaler deg å dra til legen snarest. Null aning på hva det kan være, men hørtes unormalt ut. Er ikke ting som det bruker å være, er lege første skritt jeg ville tatt og som du bør gjøre. Hvor gammel er du? 13 Anonymkode: 0d9c1...ca7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Sikkert bare rester av jomfruhinnen din. Legen kan fjerne den. Anonymkode: 6f184...8ea
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, tonjegr skrev: Anbefaler deg å dra til legen snarest. Null aning på hva det kan være, men hørtes unormalt ut. Er ikke ting som det bruker å være, er lege første skritt jeg ville tatt og som du bør gjøre. Hvor gammel er du? Ærlig talt! Slik svarer man ikke en usikker tenåring. Det høres ut som noe helt normalt, nemlig rester/deler av jomfruhinnen. Skjerpings! Anonymkode: 6f184...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sikkert bare rester av jomfruhinnen din. Legen kan fjerne den. Anonymkode: 6f184...8ea Betyr det at jeg ikke er jomfru lenger? Og må man fjerne den? Anonymkode: 0d9c1...ca7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at jeg ikke er jomfru lenger? Og må man fjerne den? Nei, du er fremdeles jomfru. Du må ikke fjerne den, men slik du beskriver det er det vel like greit å gjøre det? Anonymkode: 6f184...8ea
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt! Slik svarer man ikke en usikker tenåring. Det høres ut som noe helt normalt, nemlig rester/deler av jomfruhinnen. Skjerpings! Anonymkode: 6f184...8ea Joa, men da venter jeg heller til jeg er hos mamma igjen👌🏻 så det er ikke noe alvorlig? Anonymkode: 0d9c1...ca7
Tibbie Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Jeg kan veldig lite medisinsk om det mannlige kjønnsorgan, men om du er redd for å ta en unødvendig tur til legen, så kan du sende inn et spørsmål til Lommelegen.no og legg ved et bilde av problemet ditt. Der vil du få svar på om det er helt vanlig, hva det mest sannsynligvis er, hvordan du kan fikse det og om du eventuelt må ta en tur til legen. Skjønner at det kan være ubehagelig å ta underlivsproblemer med til legen, spesielt når man er 13 år. Så Lommelegen.no er en fin ting å starte med
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Tibbie skrev: Jeg kan veldig lite medisinsk om det mannlige kjønnsorgan, men om du er redd for å ta en unødvendig tur til legen, så kan du sende inn et spørsmål til Lommelegen.no og legg ved et bilde av problemet ditt. Der vil du få svar på om det er helt vanlig, hva det mest sannsynligvis er, hvordan du kan fikse det og om du eventuelt må ta en tur til legen. Skjønner at det kan være ubehagelig å ta underlivsproblemer med til legen, spesielt når man er 13 år. Så Lommelegen.no er en fin ting å starte med Btw er jente Anonymkode: 0d9c1...ca7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Joa, men da venter jeg heller til jeg er hos mamma igjen👌🏻 så det er ikke noe alvorlig? Mest sannsynlig ikke, men du kan jo snakke med helsesøster eller lege om det hvis du vil være helt sikker. Anonymkode: 6f184...8ea
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg kan veldig lite medisinsk om det mannlige kjønnsorgan TS er jo åpenbart ei jente. Det er snakk om jomfruhinnen. Anonymkode: 6f184...8ea 1
Gjest tgr93 Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt! Slik svarer man ikke en usikker tenåring. Det høres ut som noe helt normalt, nemlig rester/deler av jomfruhinnen. Skjerpings! Anonymkode: 6f184...8ea Var jo derfor jeg spurte om alder? Var ikke for å henge ut personen! Jeg ville bare hjelpe. Er man usikker er det jo bedre å snakke me en lege? Var ikke noe annet jeg siktet til😊
Tibbie Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Btw er jente Anonymkode: 0d9c1...ca7 Ååh, så for meg at du var gutt x) Kanskje fordi du skrev "tissen" og jeg alltid ser for meg en penis når jeg hører det. Jeg aner fortsatt ikke hva det kan være, men det virker som om mange andre damer her inne har god kjennskap til dette Du er visst neppe den eneste som har opplevd det.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, Tibbie skrev: Skjønner at det kan være ubehagelig å ta underlivsproblemer med til legen, spesielt når man er 13 år. Så Lommelegen.no er en fin ting å starte med Nei, TS kan like gjerne dra og snakke med helsesøster. Det er det beste når man lurer på slike ting i den alderen. Anonymkode: 6f184...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 Har ikke lyst til å snakke med noen om dette face2face... Er en litt mer anonym jente:/ Anonymkode: 0d9c1...ca7 1
Tibbie Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, TS kan like gjerne dra og snakke med helsesøster. Det er det beste når man lurer på slike ting i den alderen. Anonymkode: 6f184...8ea Er det lenge siden du var så ung som TS? Det er som regel ikke det aller beste. En jente på 13 synes at sånt er veldig, veldig ubehagelig og skummelt kontra ei dame på 25 år. Da jeg var 13 hadde jeg gjort ingenting over å dra til lege, helsesøster... eller mamma. Prøv å se situasjonen fra trådstarter sin side Det enkle er ofte det beste. Om hun kan få et medisinsk svar fra en profesjonell lege uten å måtte gå langt over sin egen komfortgrense, så hvorfor ikke gjøre det?
Bokdamen Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Uhm... Dette er vell veldig rart å spørre om, men skal gjøre det for det... Er litt redd noe er galt... jo, det er en sånn ting "hengende" ut fra tissen min... Prøvd å dytte den inn (ÆSJ) men den bare sklir ut.. Den er veldig lyse rosa og er en del av meg hvis dere skjønner😁... Åååå... Skikkelig redd... Men vil ikke dra til legen... Er hos faren min, og kan jo hende dette er vanlig?😐 Kan hende jeg forklarte så dårlig at det er ingen som skjønner/ folk tror det er værre en det er:/ hjelp.., Anonymkode: 0d9c1...ca7 Når du sier tissen, mener du urinrør eller vagina? Om det er vagina er det stor sannsynlighet (som nevnt) for at det er jomfruhinnen, og da helt ufarlig. Du er fortsatt jomfru, men hinnen kan brytes av f.eks en tampong eller å ri på hest. Gjør det vondt på noen måte? Eller er det bare ubehagelig?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lyst til å snakke med noen om dette face2face... Er en litt mer anonym jente:/ Men vet du hva, det trenger du ikke. Beskrivelsen din høres på en prikk ut som en jomfruhinne. Da jeg skrev at legen kunne fjerne den så jeg for meg en slik hudflik som noen ganger kan sitte igjen etter første samleie, men hvis du aldri har hatt sex trenger du ikke gjøre noe som helst med dette ennå. Det er helt normalt. Anonymkode: 6f184...8ea
Gjest tgr93 Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lyst til å snakke med noen om dette face2face... Er en litt mer anonym jente:/ Anonymkode: 0d9c1...ca7 Skjønner at det er litt ekkelt å snakke med noen om det. Men er ikke farlig, og lege/helsesøster har taushetsplikt og oppfører seg helt normalt. Been there done that😊 Synes fortsatt det er ekkelt å dra til legen om jeg skal dit f.eks gynekologisk undersøkelse. Men er helt normalt. Ingen liker vel akkurat dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå