Gå til innhold

Vondt i halebeinet når jeg sitter - 3. trimester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått så utrolig vondt i halebeinet når jeg sitter på kontorstolen på jobb. Sliter med å komme meg gjennom dagen rett og slett. Når jeg reiser meg fra stolen til stående er det aller verst, og jeg må manne meg opp før jeg gjør det. 

Jeg er i 3. trimester og går ut i permisjon om 3 uker. Kan det bli verre om jeg presser meg til å sitte på jobb de neste 3 ukene? Eller er det bare å holde ut de siste ukene? 

Anonymkode: afb16...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du heve senke pult? I så fall kan en ringformet pute kombinert med å stå deler av dagen gjerne hjelpe.

Anonymkode: 856be...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt MYE med vondt halebein etter å ha brukket det tvers av for 15 år siden. Og etter alle disse årene kan jeg enda ikke forstå rådet med ringformet pute? Det løser da ingenting, ringen er fortsatt der hvor halebeinet er. 

På Enklere Liv (for eksempel) selger de puter der det er kuttet av et område bak på puten for å hindre press mot halebeinet. Selv har jeg en oppblåsbar pute på jobben. Denne består av to halvdeler, slik at halebeinet ikke kommer i kontakt med underlaget. Det har hjulpet meg. 

Anonymkode: 17123...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og etter alle disse årene kan jeg enda ikke forstå rådet med ringformet pute? Det løser da ingenting, ringen er fortsatt der hvor halebeinet er. 

Det virker jo ikke som om du vet hva en ringformet pute er ...

Ikke en rund pute, en ringformet.

Anonymkode: 1b471...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo ikke som om du vet hva en ringformet pute er ...

Ikke en rund pute, en ringformet.

Anonymkode: 1b471...114

Selvsagt vet jeg hva en ring er. Hvor mener du den bakre delen av denne ringen treffer på kroppen når man sitter på den? En ring har hull i midten, ikke bak ved halebeinet. 

Anonymkode: 17123...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må få tilrettelegging. Det beste er hev-senk pult, så du kan variere med å stå. Ringpute er også bra. Jeg sliter faktisk med halebeinsmerter enda, 1 år etter fødsel. I følge fysioterapeut så kan det hjelp å få "dyttet" halebeinet på plass, fordi det kan ha kommet litt ut av posisjon i svangerskapet. Men akkurat det hjelper ikke deg nå, da. 

Men ja, det kan bli verre hvis du ikke gjør noe med det.

Anonymkode: f8769...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakk halebeinet når jeg var elve og jeg merker ved uke 20 nå at det kommer til å bli et problem med harde og feilformet stoler osv. Skiftet stilling nok som det var før kan man si. Gruer meg til fødsel kun for dette. Ikke det andre. Har gitt beskjed på første kontrollen forrige uke på UL på fødeplassen jeg har valgt at jeg skal ikke i noen omstendighet måtte presse ut ungen i liggesittende stilling. Blir lam i nedre rygg og rumpe bare å gjøre det ellers, så tror det kan ødelegge for meg hvertfall. Så håper TS tenker evt over dette oxo. Jeg har trua på prekestolen eller på alle fire eller knele. Jordmor vil få seg en kjip arbeidsplass sånn sett.. men får gi henne en massasjetime for det om hu finner det slitsomt haha... drømmen er badekar da, siden det letter på trykk da. Og da kan man lettere liggesitte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...