Gå til innhold

Rød kjole i bryllup...


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, bruden ble spurt, og det var greit! :nissekonekyss:

Anonymkode: 0a085...a2f

  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send henne en humoristisk melding om kjolen og spør i ånden av fargevalg på kjoler. De fleste kommer bare til å le!

Etter å ha lest tråder her inne, samt mye annet tull; kommer jeg til å skrive på innbydelsen til bryllupet jeg er bruden i at folk kan kle seg som de vil, bare de ikke påstår de er meg. I nærmere 100% av tilfellene er de ikke invitert om de har ligget med brudgommen heller (alltid unntak!):fnise:

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

i verste fall om det blir noe oppstyr, si nå bare at du ikke visste om den regelen:) ikke så mye å argumentere mot

Anonymkode: 9256e...637

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så for sånne gamle regler, men i disse bryllupstider har jeg jo oppdatert meg på dem.. 
Var i et bryllup forrige helg, og der var det en eldre dame i sikkert 60årene som gikk i helrød kjole. Stusset først, men la til alderen i betraktning og tenkte ikke stort mer på det - men tenkte også at hadde hun var 25, trutmunn-typen med altfor mye sminke smo "trodde hun var deilig" - så hadde jeg syntes det var speeesi å velge en rød kjole. Det er tross alt ikke henne det handler om den dagen. Føler rød kjole utenom juletider generelt er veldig "se på meg, se på meg". Men for all del - det er jo nyyydelig :) Se på Julia Roberts i Pretty Woman bare... :) Drømmedrømme

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg selv neste år og hadde det vært til mitt bryllup så hadde det vært hyggelig å bli spurt hva jeg mener om rød kjole.

Anonymkode: b8ec1...ff6

  • Liker 3
Gjest 2Bhonest
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, bruden ble spurt, og det var greit! :nissekonekyss:

Anonymkode: 0a085...a2f

Spør henne om du kan få litt hanky panky med brudgommen før bryllupet, så er jo helt i sin intensjon med rød kjole...

Skrevet

Når fargen på kjolen til av gjestene kan ødelegge hele dagen, har det gått for langt. Ærlig talt, hvor gammeldagse og fjollete er dere?!

  • Liker 7
Skrevet

Jeg skal faktisk i bryllup til en jeg har ligget med for mange år siden om ikke så lenge. Får komme meg ut og kjøpe rød kjole, da.

Skrevet

Regel nr 1: -Gå i den kjolen du føler deg fin og komfortabel i! 

Jeg hadde selv rød kjole i bryllupet til nevøen min, tror ingen reagerte på det.

(men hadde en liten sølvbelagt bolero oppå da)

  • Liker 1
Skrevet
23 timer siden, 2Bhonest skrev:

Regel nr. en. Det er bruden sin dag og ingen andre!

Brudeparet, vel. Eller gifter bruden seg med seg selv?

Skrevet
7 timer siden, Batteri skrev:

Når fargen på kjolen til av gjestene kan ødelegge hele dagen, har det gått for langt. Ærlig talt, hvor gammeldagse og fjollete er dere?!

Enig - bli dagen ødelagt av dette, har man problemer...

Skrevet

Både dronning Margrete og kronprinsesse Mary har hatt røde kjoler i bryllup. Den regelen bare tull - omtrent på linje med blomsterspråket. :fnise:

Den finnes ikke i gamle skikk- og bruk-bøker og altså heller ikke i takt og tone blant kongelige - som jeg regner med vet mer om slik enn de fleste.  

  • Liker 3
Gjest 2Bhonest
Skrevet
7 timer siden, Batteri skrev:

Når fargen på kjolen til av gjestene kan ødelegge hele dagen, har det gått for langt. Ærlig talt, hvor gammeldagse og fjollete er dere?!

Prøv å gå i noen andres bryllup i din egen brudekjole.... Enten respektere man bryllupet, eller så kan man like gjerne drite i det hele og troppe opp i en brudekjole som gjerne er bedre enn bruden sin egen kjole.

Gjest 2Bhonest
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, bruden ble spurt, og det var greit! :nissekonekyss:

Anonymkode: 0a085...a2f

Det er faktisk det som er den rette etiketten. Vertskapet bestemmer...

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ifra en dårlig amerikansk film disse forbudte fargene...

Anonymkode: 4fd58...51b

  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, 2Bhonest skrev:

Prøv å gå i noen andres bryllup i din egen brudekjole.... Enten respektere man bryllupet, eller så kan man like gjerne drite i det hele og troppe opp i en brudekjole som gjerne er bedre enn bruden sin egen kjole.

Jeg skjønner da vel at jeg ikke skal ha på meg brudekjole i et bryllup om jeg ikke er brud. Du kan da ikke for alvor mene at det ville være det samme som å ha på seg en rød kjole?!

  • Liker 2
Gjest 2Bhonest
Skrevet
13 minutter siden, Batteri skrev:

Jeg skjønner da vel at jeg ikke skal ha på meg brudekjole i et bryllup om jeg ikke er brud. Du kan da ikke for alvor mene at det ville være det samme som å ha på seg en rød kjole?!

Hvor kommer det fram at jeg mener noe slikt? Det er jo din tolkning, så den får du ta på egen regning.

Skrevet

Var ei som hadde rød kjole i mitt bryllup. Tenkte ikke over det før jeg så på bilder senere, og brydde meg fint lite. Hun var kjempefin i kjolen sin :)

  • Liker 2
Skrevet

Bruk den.  Myten om at kvinner som gikk i rødt hadde knulla brudgommen er helt på jordet.  Hvem vil at alle de 89 gjesten skal hvite det.   Syns det er mye værre å gå i heldekkende sort eller lang hvit kjole. 

Skrevet
17 timer siden, pøbelsara skrev:

Både dronning Margrete og kronprinsesse Mary har hatt røde kjoler i bryllup. Den regelen bare tull - omtrent på linje med blomsterspråket. :fnise:

Den finnes ikke i gamle skikk- og bruk-bøker og altså heller ikke i takt og tone blant kongelige - som jeg regner med vet mer om slik enn de fleste.  

Tror den forestillingen der er mer fra amerikanske filmer og annen populærkultur enn fra skikk og bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...