AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #21 Skrevet 4. august 2016 Forresten, bruden ble spurt, og det var greit! Anonymkode: 0a085...a2f 4
Høsta Skrevet 4. august 2016 #22 Skrevet 4. august 2016 Send henne en humoristisk melding om kjolen og spør i ånden av fargevalg på kjoler. De fleste kommer bare til å le! Etter å ha lest tråder her inne, samt mye annet tull; kommer jeg til å skrive på innbydelsen til bryllupet jeg er bruden i at folk kan kle seg som de vil, bare de ikke påstår de er meg. I nærmere 100% av tilfellene er de ikke invitert om de har ligget med brudgommen heller (alltid unntak!) 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #23 Skrevet 4. august 2016 i verste fall om det blir noe oppstyr, si nå bare at du ikke visste om den regelen:) ikke så mye å argumentere mot Anonymkode: 9256e...637 1
FebruarMamma Skrevet 5. august 2016 #24 Skrevet 5. august 2016 Jeg er ikke så for sånne gamle regler, men i disse bryllupstider har jeg jo oppdatert meg på dem.. Var i et bryllup forrige helg, og der var det en eldre dame i sikkert 60årene som gikk i helrød kjole. Stusset først, men la til alderen i betraktning og tenkte ikke stort mer på det - men tenkte også at hadde hun var 25, trutmunn-typen med altfor mye sminke smo "trodde hun var deilig" - så hadde jeg syntes det var speeesi å velge en rød kjole. Det er tross alt ikke henne det handler om den dagen. Føler rød kjole utenom juletider generelt er veldig "se på meg, se på meg". Men for all del - det er jo nyyydelig Se på Julia Roberts i Pretty Woman bare... Drømmedrømme 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #25 Skrevet 5. august 2016 Jeg skal gifte meg selv neste år og hadde det vært til mitt bryllup så hadde det vært hyggelig å bli spurt hva jeg mener om rød kjole. Anonymkode: b8ec1...ff6 3
Gjest 2Bhonest Skrevet 5. august 2016 #26 Skrevet 5. august 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, bruden ble spurt, og det var greit! Anonymkode: 0a085...a2f Spør henne om du kan få litt hanky panky med brudgommen før bryllupet, så er jo helt i sin intensjon med rød kjole...
Batteri Skrevet 5. august 2016 #27 Skrevet 5. august 2016 Når fargen på kjolen til av gjestene kan ødelegge hele dagen, har det gått for langt. Ærlig talt, hvor gammeldagse og fjollete er dere?! 7
Gjest Sly Skrevet 5. august 2016 #28 Skrevet 5. august 2016 Jeg skal faktisk i bryllup til en jeg har ligget med for mange år siden om ikke så lenge. Får komme meg ut og kjøpe rød kjole, da.
hjertesukka Skrevet 5. august 2016 #29 Skrevet 5. august 2016 Regel nr 1: -Gå i den kjolen du føler deg fin og komfortabel i! Jeg hadde selv rød kjole i bryllupet til nevøen min, tror ingen reagerte på det. (men hadde en liten sølvbelagt bolero oppå da) 1
lingua franca Skrevet 5. august 2016 #30 Skrevet 5. august 2016 23 timer siden, 2Bhonest skrev: Regel nr. en. Det er bruden sin dag og ingen andre! Brudeparet, vel. Eller gifter bruden seg med seg selv?
lingua franca Skrevet 5. august 2016 #31 Skrevet 5. august 2016 7 timer siden, Batteri skrev: Når fargen på kjolen til av gjestene kan ødelegge hele dagen, har det gått for langt. Ærlig talt, hvor gammeldagse og fjollete er dere?! Enig - bli dagen ødelagt av dette, har man problemer...
pøbelsara Skrevet 5. august 2016 #32 Skrevet 5. august 2016 Både dronning Margrete og kronprinsesse Mary har hatt røde kjoler i bryllup. Den regelen bare tull - omtrent på linje med blomsterspråket. Den finnes ikke i gamle skikk- og bruk-bøker og altså heller ikke i takt og tone blant kongelige - som jeg regner med vet mer om slik enn de fleste. 3
Gjest 2Bhonest Skrevet 5. august 2016 #33 Skrevet 5. august 2016 7 timer siden, Batteri skrev: Når fargen på kjolen til av gjestene kan ødelegge hele dagen, har det gått for langt. Ærlig talt, hvor gammeldagse og fjollete er dere?! Prøv å gå i noen andres bryllup i din egen brudekjole.... Enten respektere man bryllupet, eller så kan man like gjerne drite i det hele og troppe opp i en brudekjole som gjerne er bedre enn bruden sin egen kjole.
Gjest 2Bhonest Skrevet 5. august 2016 #34 Skrevet 5. august 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, bruden ble spurt, og det var greit! Anonymkode: 0a085...a2f Det er faktisk det som er den rette etiketten. Vertskapet bestemmer...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #35 Skrevet 5. august 2016 Sikkert ifra en dårlig amerikansk film disse forbudte fargene... Anonymkode: 4fd58...51b 3
Batteri Skrevet 5. august 2016 #36 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, 2Bhonest skrev: Prøv å gå i noen andres bryllup i din egen brudekjole.... Enten respektere man bryllupet, eller så kan man like gjerne drite i det hele og troppe opp i en brudekjole som gjerne er bedre enn bruden sin egen kjole. Jeg skjønner da vel at jeg ikke skal ha på meg brudekjole i et bryllup om jeg ikke er brud. Du kan da ikke for alvor mene at det ville være det samme som å ha på seg en rød kjole?! 2
Gjest 2Bhonest Skrevet 5. august 2016 #37 Skrevet 5. august 2016 13 minutter siden, Batteri skrev: Jeg skjønner da vel at jeg ikke skal ha på meg brudekjole i et bryllup om jeg ikke er brud. Du kan da ikke for alvor mene at det ville være det samme som å ha på seg en rød kjole?! Hvor kommer det fram at jeg mener noe slikt? Det er jo din tolkning, så den får du ta på egen regning.
Pixxie Skrevet 6. august 2016 #38 Skrevet 6. august 2016 Var ei som hadde rød kjole i mitt bryllup. Tenkte ikke over det før jeg så på bilder senere, og brydde meg fint lite. Hun var kjempefin i kjolen sin 2
Djungelvrål Skrevet 6. august 2016 #39 Skrevet 6. august 2016 Bruk den. Myten om at kvinner som gikk i rødt hadde knulla brudgommen er helt på jordet. Hvem vil at alle de 89 gjesten skal hvite det. Syns det er mye værre å gå i heldekkende sort eller lang hvit kjole.
lingua franca Skrevet 6. august 2016 #40 Skrevet 6. august 2016 17 timer siden, pøbelsara skrev: Både dronning Margrete og kronprinsesse Mary har hatt røde kjoler i bryllup. Den regelen bare tull - omtrent på linje med blomsterspråket. Den finnes ikke i gamle skikk- og bruk-bøker og altså heller ikke i takt og tone blant kongelige - som jeg regner med vet mer om slik enn de fleste. Tror den forestillingen der er mer fra amerikanske filmer og annen populærkultur enn fra skikk og bruk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå