Gå til innhold

Plagg som krymper under oppgitt vask

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg frustrert. Kjøpte en t-skjorte på H&M, enkel lett t-skjorte som ikke sitter klistret til kroppen og er så lang at den dekker muffinstoppene mine. Brukte den tre dager i varmen og måtte vaske den. Vasket som anvist, innside ut, 30 grader og lav sentrifuge (har alltid det) sammen med en del andre t-skjorter som ligner i fargen. Ingen tørketrommel. Den er 100% viskose. 

Men t-skjorten krympet. Nå sitter den tett inntil kroppen og er ca 15 cm kortere enn det den var. Jeg er skikkelig frustrert. Ikke at den var så dyr, men er litt prinsippsak. Åh, kan jeg klage til H&M?  

Anonymkode: f7d3f...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den med og klag. Sammenlikn den med en lik uvasket en for å vise til endringen.

AnonymBruker
Skrevet

Viskoseplagg må strekkes etter vask og deretter dampstrykes. Da får de tilbake opprinnelig fasong.

Anonymkode: ab69a...b2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om det står på vaskelappen at plagget kan krympes? Det skal stå på vaskelappen om plagget kan krympe merkbart (5%) ved oppgitt vakseinstruks. Står det ikke boe på vaskelappen tar du med plagget til bake og klager da det er en feil på plagget. 

(Ellers er det alltid lurt å strekke enkelte plagg/stoffer i våt tilstand før det henges til tørk) 

Anonymkode: d6732...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...