AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #21 Skrevet 5. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste som har gode forhold føler at de fortjener et godt forhold. Det er ikke snakk om å være helt høy på pære, overaktiv selvsikker. Å ville ha et forhold er ikke nødvendigvis desperat, heller. Selvom du trives som singel og har det fint som singel, så er du jo ikke i et forhold akkurat nå ? Og du bryr deg kanskje ikke, men å trenge noen er ikke sjukt. Å være selvstendig er bra - men det er noe som heter å være over-selvstendig..."trenger ikke noen, jeg" Anonymkode: b04e8...263 Du følte deg truffet, det var ikke hensikten. Min observasjon er generell. Ja, jeg trives som singel og jeg trives i forhold. Mest av alt trives jeg med meg selv. Poenget mitt er vel at mange har en forventning om at de fortjener og skal ha det beste. Åkkesom. Uavhengig av om de er de beste selv. Mange som er desperate etter forhold trives ikke alene. Men desperasjonen dytter folk vekk. Dessuten; de beste som man selv mener man fortjener; fortjener ikke de det beste da? Til sist; ikke forvent at andre skal være glad i deg om du ikke er glad i deg selv. Ikke forvent at andre skal trives i ditt selskap om du ikke trives i ditt selv. Det er ingen sykdom å ønske seg et forhold, men det er passe sykt å forvente at en person skal være ansvarlig for din lykke. Hva trenger du egentlig når du sier at du trenger et forhold? Temmelig sprøtt utsagn. Anonymkode: 5b517...328
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #22 Skrevet 5. august 2016 13 timer siden, Minesveiper skrev: Jeg tror ikke det er normen. Det jeg observerer er at attraktive kvinner så og si alltid er i forhold, og dersom de ikke er det, så er det fordi de gjerne ønsker å være singel i en periode. Skriver ikke dette for å være kjip, men det første jeg tenker når jeg leser det du skriver er at du, og den menneskegruppen du beskriver har en eller annen form for "commitment issue". Muligens vanskeligheter for å åpne seg helt for mennesker generelt? Jeg er kanskje helt på bærtur her Ja, det er feil å si at alle vi som er attraktive (i betydningen: kan få kjæreste hvis vi vil) og er single, har commitment issues. Det blir det samme som å si at alle som har eller ønsker seg kjæreste, er avhengige og uselvstendige personer. Godta at mennesker er ulike du Minesveiper Anonymkode: 336cc...cde 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #23 Skrevet 5. august 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du følte deg truffet, det var ikke hensikten. Min observasjon er generell. Ja, jeg trives som singel og jeg trives i forhold. Mest av alt trives jeg med meg selv. Poenget mitt er vel at mange har en forventning om at de fortjener og skal ha det beste. Åkkesom. Uavhengig av om de er de beste selv. Mange som er desperate etter forhold trives ikke alene. Men desperasjonen dytter folk vekk. Dessuten; de beste som man selv mener man fortjener; fortjener ikke de det beste da? Til sist; ikke forvent at andre skal være glad i deg om du ikke er glad i deg selv. Ikke forvent at andre skal trives i ditt selskap om du ikke trives i ditt selv. Det er ingen sykdom å ønske seg et forhold, men det er passe sykt å forvente at en person skal være ansvarlig for din lykke. Hva trenger du egentlig når du sier at du trenger et forhold? Temmelig sprøtt utsagn. Anonymkode: 5b517...328 Hva følte jeg meg truffet av? Kan du komme med noen eksempler, så kan jeg svare på det. Ellers svarte jeg også generelt, men jeg svarte vel også litt fra eget ståsted. Slik jeg leste kommentaren din så virket den litt personlig, ikke så veldig generell, men mulig det var det som var poenget. Det jeg sier har jo relevans for flere enn meg da Damdidum Anonymkode: b04e8...263 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #24 Skrevet 5. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er så svart/hvitt som Ts skisserer. Tror faktisk nesten det er mer vanlig at øverste sjikte forblir evigsingle fordi de vet de kan få "hva de vil" og derfor er på evig jakt etter det perfekte. Samtidig som veldig mange ikke tør nærme seg øverste sjikte med tilnærminger fordi de uansett tror de ikke har sjans. Har inntrykk av at mellomsjiktet og nedover i større grad finner hverandre. Valgmulighetene er færre, og det er derfor sikrere å få inn i forhold når muligheten først dukker opp. Ser det selv. Mener ikke å være innbilsk, men jeg er en svært attraktiv kvinne med god jobb og utdannelse, egen leilighet, bil osv osv. Burde ha alke forutsetninger, får et hav av matcher på tinder osv, får som regel gehør der jeg legger inn aksjer og blir relativt ofte kontaktet av pene oppegående menn. Men, jeg vil ikke ha noen. Med en gang jeg begynner med en, trekker jeg meg igjen, tenk om det dukker op noe bedre? Dessuten vil jeg jo fortsatt se hvordan det evt går med han og han og han? Vet det er rævva tankegang, men tror ikke jeg er alene om den. Anonymkode: 37b21...53f Nesten, øverste sjikt kvinner finner ingen som matcher og må resirkulere andres eks menn eller forbli single. Så disse "topp" mennene får gjerne 2-3 barnekull. Menn i de lavere sjiktene vil, som du sier, ikke han sjangs på de lenger opp. Så det er ikke de dårligste som vil ha de beste. Men siden mange kvinner søker oppver vil en gruppe menn forbli single. Kvinnenen på toppen sliter mest siden de mennene de "må" ha er det stor rift om rift om. Menn i bunnsiktet kan faktisk reise til et fattig land og således økte sin relative status.Det kan ikke toppkvinnene. Hvis en mann er snekker og singel, hvor store baller skal han ha for å inviterer ut finansminister Siv Jensen f.eks. http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/ Denne illustrerer godt problemet Anonymkode: 33c0c...d77
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #25 Skrevet 5. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten, øverste sjikt kvinner finner ingen som matcher og må resirkulere andres eks menn eller forbli single. Så disse "topp" mennene får gjerne 2-3 barnekull. Menn i de lavere sjiktene vil, som du sier, ikke han sjangs på de lenger opp. Så det er ikke de dårligste som vil ha de beste. Men siden mange kvinner søker oppver vil en gruppe menn forbli single. Kvinnenen på toppen sliter mest siden de mennene de "må" ha er det stor rift om rift om. Menn i bunnsiktet kan faktisk reise til et fattig land og således økte sin relative status.Det kan ikke toppkvinnene. Hvis en mann er snekker og singel, hvor store baller skal han ha for å inviterer ut finansminister Siv Jensen f.eks. http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/ Denne illustrerer godt problemet Anonymkode: 33c0c...d77 Nei, gi deg. 2-3 barnekull er 1 barnekull for mye Anonymkode: b04e8...263
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #26 Skrevet 5. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, gi deg. 2-3 barnekull er 1 barnekull for mye Anonymkode: b04e8...263 Rike menn får flest barn, overraskelse gitt. Omvendt for kvinner. Høy status , få barn. I artikkelen mener de at kvinner med barn tjener mindre. Lurer på om de har undersøkt om kvinner uten barn også er single og de rike gutta har vært i flere forhold. http://www.aftenposten.no/norge/Rike-menn-far-flest-barn---mens-rike-kvinner-far-farre-barn-78261b.html Anonymkode: 33c0c...d77
Gjest Minesveiper Skrevet 5. august 2016 #27 Skrevet 5. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er feil å si at alle vi som er attraktive (i betydningen: kan få kjæreste hvis vi vil) og er single, har commitment issues. Anonymkode: 336cc...cde Men, jeg skrev jo også at dere er single fordi dere ønsker å være singlei en periode Det har åpenbart ikke noe med commitment issues å gjøre Godta at mennesker er ulike du Minesveiper Anonymkode: 336cc...cde Hva er dette for noe tergeri? Nei, det godtar jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #28 Skrevet 5. august 2016 10 minutter siden, Minesveiper skrev: Men, jeg skrev jo også at dere er single fordi dere ønsker å være singlei en periode Det har åpenbart ikke noe med commitment issues å gjøre Hva er dette for noe tergeri? Nei, det godtar jeg ikke. Så, så, roe ned litt nå. Du har å godta det, eller så blir det verken lommepenger eller lørdagsgodteri på deg! Anonymkode: 336cc...cde
Gjest Minesveiper Skrevet 5. august 2016 #29 Skrevet 5. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, så, roe ned litt nå. Du har å godta det, eller så blir det verken lommepenger eller lørdagsgodteri på deg! Anonymkode: 336cc...cde Hva skal jeg med lommepenger? Jeg er en voksen mann, og jeg sier ikke til deg hvor jeg har mitt secret stash med godteri
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #30 Skrevet 5. august 2016 Ai ai..Fliirtings Anonymkode: b04e8...263 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #31 Skrevet 5. august 2016 Jeg synes det er snodig at de tillater seg selv å ha så overfladiske krav til en partner samtidig som de forventer at partneren ikke skal ha de samme kravene. Det gir ikke særlig mye mening. Det finnes så klart flere som ikke legger utseende som vesentlig faktor, men jeg synes ikke disse kvinnene eller mennene med første øyekast har så mye å by på personlighetsmessig heller. Selv synes jeg det er stygt å referere til enkelte mennesker som "nederste hylle" utseendemessig. Man har alle preferanser, men jeg synes det er unødvendig å prate ned mennesker som faller utenfor disse preferansene. Anonymkode: ea4f6...573 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #32 Skrevet 7. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ai ai..Fliirtings Anonymkode: b04e8...263 Du tog an! Er helt enig med deg i at man må finne en balanse når det gjelder selvstendighet, det kan bli feil andre veien også. For min del er det ikke slik at jeg aldri blir forelsket, men det skjer så sjelden at det heller ikke er noen vits å reise på en random date. Man er aldri så ensom som når man er med feil mennesker. Er ikke alle som satser på å ha en partner å lene seg til heller, mange har venner og familie som fyller samme funksjon. Tror det er en forskjell på menn og kvinner på det punktet. Så for å reformulere spørsmålet; hva er ditt argument som mann for at vi kvinner skal velge å heller være sammen med deg enn med gode venner og familie? Anonymkode: 336cc...cde
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #33 Skrevet 9. august 2016 Er det bare meg som synes det er både stereotypt og overfladisk å dele inn mennesker i klasse og liga basert stort sett på utseende og inntekt? De menneskelige aspektene er da mange flere, og livet og genetikken uhyre mer komplisert enn som så. Troen på at dere skal blande evolusjon, materialisme og den moderne verdens form for statusjag inn i alle aspekter av et dyrebart liv, et liv som er mer som en gave, gjør at dere mister gangsynet. Det blir så mye godt dere går glipp av. Dere måler og veier deres medmennesker med en utilstrekkelig vekt, og finner dem følgelig for lette. Det er instrumentet dere benytter som fører dere på en heller merkelig vei. Konsekvensen er utbrenthet, en nasjon som gnasker lykkepiller i hemmelighet og uhorvelig mange evig single. Jeg hadde ikke orket et sånt liv. Man brenner sitt lys i begge ender. Disse evolusjonsteoriene dere driver med på forumet: De er kvasivitenskapelige og spekulative. Anonymkode: 79c98...006
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå