Gå til innhold

De verste vil ha de beste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en gjenganger i trådene her hvor både kvinner og menn som rangerer seg selv som under gjennomsnittet attraktiv (basert på utseende) utdyper om at de ikke vil ha de som er lavest på hylla. Dette fører til et merkelig scenario, hvor de beste blir sammen med de beste, mens de verste fra begge kjønn nekter å bli sammen, på grunn av deres lyst etter de beste.

Dere som finner dere selv i kategorien (under gjennomsnittet attraktiv), er dere villige til å forbli singel resten av livet i håp om å få en av de beste?

Anonymkode: a009e...fbd

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er litt merkelig. Kjenner til både "Ola", som har vært trygdet i ti år, stor mage, lite (ut)dannelse osv. som søker etter modellpene kvinner. Men kjenner også til type "Kari", også med varierende tilknytning til arbeidslivet, som har hatt svært mange ons, som etterhvert har blitt bitter på menn som fortsatt søker etter de kjekkeste og mest vellykkede og blir nok en gang skuffet når de naturlig nok ser etter en kvinne i sin egen liga. 

Generell innsikt og selvinnsikt er jo gjerne en størrelse som er en følge av hvor oppegående man er generelt, og de som generelt er lite oppegående har ofte også liten selvinnsikt. På et vis er det vel kanskje et uttrykk av sosialdarwinisme...De mer ressurssterke finner hverandre og får etterhvert barn, mens de ressurssvake ikke finner noen siden de også søker utenfor sin liga i lys av sin begrensede selvinnsikt. 

Anonymkode: 74095...54a

• Liker 8
Gjest Svampe
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en gjenganger i trådene her hvor både kvinner og menn som rangerer seg selv som under gjennomsnittet attraktiv (basert på utseende) utdyper om at de ikke vil ha de som er lavest på hylla. Dette fører til et merkelig scenario, hvor de beste blir sammen med de beste, mens de verste fra begge kjønn nekter å bli sammen, på grunn av deres lyst etter de beste.

Dere som finner dere selv i kategorien (under gjennomsnittet attraktiv), er dere villige til å forbli singel resten av livet i håp om å få en av de beste?

Anonymkode: a009e...fbd

Så du er en av de beste du da eller? :-)

2013-03-08T22-04-53_0.jpg

Endret av Svampe
AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver nederste hylle, så tenker jeg på ekstrem overvekt, kjip personlighet og interesser som er uinteressante for meg. Uansett hvor middelmådig jeg selv er, så er dette helt uaktuelt.

Men hva mener du med nederste hylle, TS?

Anonymkode: 88df2...51f

• Liker 3
Skrevet

Sant.

Men skøyeraktig da at jeg "får" nabodama, som jeg anser å være langt over mitt nivå.

Ting er muligens ikke så jævlig ensartet?!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en mann, som var eldre enn meg, ikke så pen og kraftig overvektig. Men han var veldig morsom, og vi fant på mye gøy, så gradvis falt jeg for han. Men da dumpet han meg, for siden han hadde fått en så fin dame, så måtte han se om han klarte å få noe ennå bedre. Han tok kontakt 1 år etterpå, han hadde ikke klart å finne noe bedre. Men da fikk han ikke meg heller.

Selv er jeg middels pen, men har store pupper, og stor sprett rompe. Så er vel en del menn som liker meg av den grunn. Selv faller jeg for personlighet. Og har derfor hatt kjærester som både er penere og mindre penere enn meg. Men nå er vel og det viktigste personlighet. Og de færreste av oss, finner vel en som er nøyaktig på samme skjønnhetskala. Eller man kan se de parrene, hvor de kanskje var ganske like attraktive da de ble sammen. Så har de vært sammen i 15 år, den ene tatt veldig godt vare på seg selv, mens den andre har forfalt og lagt på seg 40 kg.

Anonymkode: 80e0c...704

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Svampe skrev:

Så du er en av de beste du da eller? :-)

2013-03-08T22-04-53_0.jpg

Vel, hun er jo sammen med en pedogris som molested dattera hennes...

Anonymkode: f5c97...d71

• Liker 2
Gjest Lithe.
Skrevet (endret)

Bryr meg ikke om ligaer, nivåer og skalaer. Det kan hende jeg blir styrt av mange ubevisste ting når jeg blir tiltrukket av noen, men det er absolutt ikke noe jeg går rundt å tenker på i den graden her. Jeg faller ikke for noen jeg ikke synes er attraktive, og jeg går automatisk ut i fra at andre gjør det samme. At de blir sammen med noen de er tiltrukket av, og da på kryss og tvers av disse "nivåene".

Jeg vet min verdi/value; at jeg fortjener noen som er bra. Men jeg faller ikke for alle som er bra, da må det være fysisk tiltrekning. Og er jeg naiv hvis jeg går rundt og tenker at de jeg ikke er tiltrukket av, er fysisk tiltrekkende for noen andre...?

Endret av Lithe.
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hun er jo sammen med en pedogris som molested dattera hennes...

Anonymkode: f5c97...d71

Men ho ble iafall gift. Det kommer aldri jeg til å oppleve. 

Anonymkode: 2df49...71c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så svart/hvitt som Ts skisserer. Tror faktisk nesten det er mer vanlig at øverste sjikte forblir evigsingle fordi de vet de kan få "hva de vil" og derfor er på evig jakt etter det perfekte. Samtidig som veldig mange ikke tør nærme seg øverste sjikte med tilnærminger fordi de uansett tror de ikke har sjans.

Har inntrykk av at mellomsjiktet og nedover i større grad finner hverandre. Valgmulighetene er færre, og det er derfor sikrere å få inn i forhold når muligheten først dukker opp.

Ser det selv. Mener ikke å være innbilsk, men jeg er en svært attraktiv kvinne med god jobb og utdannelse, egen leilighet, bil osv osv. Burde ha alke forutsetninger, får et hav av matcher på tinder osv, får som regel gehør der jeg legger inn aksjer og blir relativt ofte kontaktet av pene oppegående menn. Men, jeg vil ikke ha noen. Med en gang jeg begynner med en, trekker jeg meg igjen, tenk om det dukker op noe bedre? Dessuten vil jeg jo fortsatt se hvordan det evt går med han og han og han? Vet det er rævva tankegang, men tror ikke jeg er alene om den.

Anonymkode: 37b21...53f

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
1 time siden, Lithe. skrev:

Bryr meg ikke om ligaer, nivåer og skalaer. Det kan hende jeg blir styrt av noe slikt langt inn i det indre, men det er absolutt ikke noe jeg går rundt å tenker på. Jeg faller ikke for noen jeg ikke synes er attraktive, og jeg går automatisk ut i fra at andre gjør det samme. At de blir sammen med noen de er tiltrukket av, og da på kryss og tvers av disse "nivåene".

Jeg vet min verdi/value; at jeg fortjener noen som er bra. Men jeg faller ikke for alle som er bra, da må det være fysisk tiltrekning. Og er jeg naiv hvis jeg går rundt og tenker at de jeg ikke er tiltrukket av, er fysisk tiltrekkende for noen andre...?

Amen! Så dritlei av å lese om "hyller" og scalaer og Gud bedranes hva annet rart. Tror også som noen andre skriver her at uavhengig av hva slags "liga" man er i, så er man ikke garantert å bli forrelsket og få seg en partner av mange ulike årsaker. 

Endret av noe tilfeldig
Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg tror og mener at det er en viss enighet om hvem som er pene og vakre mennesker utseendemessig i befolkning. Så er det ulike preferanser ute og går samtidig som det er slik at ikke alle er like opptatt av utseende, men gjerne av andre kvaliteter som kommer frem etter hvert som man blir kjent med en person. Jeg har aldri blitt forelsket i noen med en gang i voksen alder, det har alltid tatt noe tid.

Jeg tror som ts at flertallet ønsker en attraktiv partner, men det betyr ikke at man ikke få følelser for en som befolkningen ikke anser som veldig pen eller vakker. Man ser kjærestepar som ikke befinner seg på samme "nivå" utseendemessig hele tiden. Jeg tror ikke det er så lett å si at folk i samme klasse til en hver tid finner hverandre. I realiteten skjer det partnervalg på kryss og tvers av "klassene".  

Jeg tror heller ikke det er slik at det bare er de i nederste klasse som er single fordi de ikke kan få en attraktiv partner. Jeg vet om menn i alle klassene som er single fordi de ikke treffer en attraktiv dame som vil ha dem. Jeg tror at de som går rundt og er langtidssingle er kresne, og ønsker ikke å ta til takke med det de mennene/kvinnene de faktisk har enkel tilgang på. Husker en tråd for ikke lenge siden hvor noen av kvinnene her inne klagde på at mennene som oppsøkte dem var uattraktive- og ressursvake. Kan si at vi menn opplever akkurat det samme. En av kompisene mine som er populær på tinder, og som har gått ut med flere kvinner fra appen har møtt på mye rart for å si det slikt. Han sier også nei takk til de som ikke møter forventningene og ønskene hans. Jeg har selv hatt en del damer etter meg opp gjennom årene, og jeg kan si med en gang at jeg er ikke interessert i å date en som ikke en gang klarer å føre en normal samtale. Det er i alle fall et av minimums kravene. 

Jeg er ikke under gjennomsnittet attraktiv ts, men jeg forblir singel til jeg finner meg en dame jeg finner attraktiv. Jeg ser ikke poenget i å være sammen med noen jeg egentlig ikke er interessert i, det gir meg ingenting. Jeg har sett folk gjøre det og jeg synes det ganske egoistisk og dårlig gjort mot den som gjerne er stormende forelsket. 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Tror ikke det er så svart/hvitt som Ts skisserer. Tror faktisk nesten det er mer vanlig at øverste sjikte forblir evigsingle fordi de vet de kan få "hva de vil" og derfor er på evig jakt etter det perfekte. Samtidig som veldig mange ikke tør nærme seg øverste sjikte med tilnærminger fordi de uansett tror de ikke har sjans.

Har inntrykk av at mellomsjiktet og nedover i større grad finner hverandre. Valgmulighetene er færre, og det er derfor sikrere å få inn i forhold når muligheten først dukker opp.

Ser det selv. Mener ikke å være innbilsk, men jeg er en svært attraktiv kvinne med god jobb og utdannelse, egen leilighet, bil osv osv. Burde ha alke forutsetninger, får et hav av matcher på tinder osv, får som regel gehør der jeg legger inn aksjer og blir relativt ofte kontaktet av pene oppegående menn. Men, jeg vil ikke ha noen. Med en gang jeg begynner med en, trekker jeg meg igjen, tenk om det dukker op noe bedre? Dessuten vil jeg jo fortsatt se hvordan det evt går med han og han og han? Vet det er rævva tankegang, men tror ikke jeg er alene om den.

Anonymkode: 37b21...53f

Jeg tror ikke det er normen. Det jeg observerer er at attraktive kvinner så og si alltid er i forhold, og dersom de ikke er det, så er det fordi de gjerne ønsker å være singel i en periode.

Skriver ikke dette for å være kjip, men det første jeg tenker når jeg leser det du skriver er at du, og den menneskegruppen du beskriver har en eller annen form for "commitment issue". Muligens vanskeligheter for å åpne seg helt for mennesker generelt? Jeg er kanskje helt på bærtur her :fnise:

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg tror ikke det er normen. Det jeg observerer er at attraktive kvinner så og si alltid er i forhold, og dersom de ikke er det, så er det fordi de gjerne ønsker å være singel i en periode.

Skriver ikke dette for å være kjip, men det første jeg tenker når jeg leser det du skriver er at du, og den menneskegruppen du beskriver har en eller annen form for "commitment issue". Muligens vanskeligheter for å åpne seg helt for mennesker generelt? Jeg er kanskje helt på bærtur her :fnise:

Om jeg er attraktiv eller ei er jeg nok ikke objektiv nok til å si noe om, men jeg er en evig singel kvinne i alle fall. Og det er ikke fordi jeg ikke kan få meg en kjæreste, men mest fordi det skal så ufattelig mye til før jeg går inn i et forhold. Mest av alt; jeg blir ikke forelska! Og så ville jeg aldri vært i et forhold bare for å være i et. Da trives jeg best alene. Lider ingen nød av den grunn. 

Ellers syns jeg det virker som det er ekstremt lite selvinnsikt på denne delen av forumet. "Jeg fortjener det beste" "Jeg forventer det beste" " Jeg krever det beste" Er ikke så sikker på om det alltid stemmer, for alle....  at man fortjener det ene og det andre (av det beste). Det er jo ikke sikkert man er den beste utgaven av seg selv engang. De som er mest nødne/desperate etter et forhold er jo gjerne de som ikke trives særlig godt alene (selv om de sier de har det heeeelt fint). 

Anonymkode: 5b517...328

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg er attraktiv eller ei er jeg nok ikke objektiv nok til å si noe om, men jeg er en evig singel kvinne i alle fall. Og det er ikke fordi jeg ikke kan få meg en kjæreste, men mest fordi det skal så ufattelig mye til før jeg går inn i et forhold. Mest av alt; jeg blir ikke forelska! Og så ville jeg aldri vært i et forhold bare for å være i et. Da trives jeg best alene. Lider ingen nød av den grunn. 

Ellers syns jeg det virker som det er ekstremt lite selvinnsikt på denne delen av forumet. "Jeg fortjener det beste" "Jeg forventer det beste" " Jeg krever det beste" Er ikke så sikker på om det alltid stemmer, for alle....  at man fortjener det ene og det andre (av det beste). Det er jo ikke sikkert man er den beste utgaven av seg selv engang. De som er mest nødne/desperate etter et forhold er jo gjerne de som ikke trives særlig godt alene (selv om de sier de har det heeeelt fint). 

1+

Anonymkode: f0ec7...114

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg tenker at man må tilbringe en viss mengde tid med en man liker før man blir forelsket. Forrige gang jeg ble skikkelig forelsket tok det 1-2 måneder med daglig kontakt før jeg kom dit.

Til det siste du skriver så tror jeg folk er mer oppheng i hva de vil ha, ikke hva de fortjener. 

Edit: Trodde jeg skrev til en annen bruker. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg satt med inntrykket av at du var attraktiv når jeg skrev innlegget, og det tror jeg nok at du er. Ikke alle opplever å bli kontaktet relativt ofte av pene oppegående menn og har et hav av matcher på tinder. 

Det er to forskjellige brukere.

Anonymkode: 9f95a...a3e

Gjest Minesveiper
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er to forskjellige brukere.

Yupp, så våken er jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke egentlig om dette er så utbredt som TS skal ha det til. Det er jo en tråd nå startet av en overvektig jente, som ikke vil måtte velge fra "nederste hylle", som hun uttrykker det. Tydelig at TS er inspirert fra denne tråden, men ellers tror jeg ikke det er normalen at de som er under gjennomsnittet attraktive tror de skal få de meste attraktive. På Sukker er nok mennene litt for optimistiske og prøver seg på alt, fordi de ikke har noe å tape, men ute i den virkelige verdenen er det ikke alle som prøver seg på den peneste dama.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som har gode forhold føler at de fortjener et godt forhold. Det er ikke snakk om å være helt høy på pære, overaktiv selvsikker.

Å ville ha et forhold er ikke nødvendigvis desperat, heller. Selvom du trives som singel og har det fint som singel, så er du jo ikke i et forhold akkurat nå ? Og du bryr deg kanskje ikke, men å trenge noen er ikke sjukt. Å være selvstendig er bra - men det er noe som heter å være over-selvstendig..."trenger ikke noen, jeg"

Anonymkode: b04e8...263

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...