AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Sliter med mageproblemer og prøver nå ut lav-fodmap dietten. Har kuttet ut massevis av matprodukter, men opplever likevel oppblåsthet og løs mage. Hva hjalp deg? Anonymkode: 38496...b35
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Å kutte ut mais og rug fra kosten. Problemene mine er absolutt ikke borte, men kanskje halvert. Anonymkode: 68bfa...a9f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med mageproblemer og prøver nå ut lav-fodmap dietten. Har kuttet ut massevis av matprodukter, men opplever likevel oppblåsthet og løs mage. Hva hjalp deg? Anonymkode: 38496...b35 Jeg så i dag et supert tips som du kanskje kan forsøke? http://fitfocuse.blogg.no/1455532287_anti_bloat_smoothie_s.html Det står at denne supersmoothien skal få bukt med mageproblemer! Verdt å teste! Du bør også kutte ut sukkerfrie produkter, lightbrus, sukkerfrie tabletter og tyggis. Du bør unngå kullsyreholdig drikke. Spis yoghurt, det er bra for bakteriefloraen i magen, Ta evnt. melkesyretabletter. Mosjoner, spis regelmessig, drikk masse vann, få i deg fiber. Om disse tingene ikke hjelper, søk lege. Det kan jo være at du f.eks. har en slags matintoleranse? Anonymkode: d083f...5e6
makkapakka Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 det eneste som hjalp meg var dette faktisk, jeg sluttet å holde igjen på
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Å kutte ut melkeprodukter har hjulpet meg veldig mye! Har IBS, sliter fortsatt men i mye mindre grad en før heldigvis. Anonymkode: 89c0a...46b
QuestionEverything Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Står en del som muligens er nyttig her: http://www.medicinenet.com/intestinal_gas_belching_bloating_flatulence/article.htm Selv har jeg endt opp med en diett som i hovedsak består av h-melk (noen ganger blandet med litt fløte), kjøtt, yoghurt blandet med fiberpulver (psyllium husk) juice, mineral/vitamin/omega3 supplementer. Har i det siste også spist litt gulrot, klementin og osteskiver for å få litt smaksvariasjon. Ganske kjedelig kost, men har ikke særlig mageproblemer mer.
Kine 69 Skrevet 20. mars 2017 #7 Skrevet 20. mars 2017 Jeg har slitet med mageproblemer i mange år! Hatt Diare og vært forstoppet om hverandre, Vært hos lege og dem har ikke funnet ut av noen ting, så ble jeg anbefalt en klinikk som heter Arena Helse, de tok en matintoleranse test og den viste at jeg hadde intoleranse for egg, så dem sa jeg skulle kutte ut egg i 5 mnd, og jeg kunne ikke tro det men jeg er så mye bedre! Dem er veldig flinke og god kompetanse når det gjelder kropp og helse så jeg anbefaler virkelig å ta en sånn test, her er link til hjemme siden deres hvis noen vil lese om det http://matintoleranse-allergi.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå